1. Aktualności
  2. Polska

Jedna z reklam Müller zabroniona w Irlandii

Źródło: Herald
Autor: Janusz Górski

Firma Müller, która weszła ze swoimi produktami ostatnio także na rynek polski, została upomniana w Irlandii przez Advertising Standards Authority. Organizacja ta pilnująca zachowywania standardów etycznych zabroniła używać w kampanii Müller’s Little Stars (twarożki, jogurty) hasła ‘100% naturalnych składników’. Skargę na treści zawarte w spotach telewizyjnych i prasie wniosła konkurencyjna firma Yoplait Dairy Crest.

Reklamówka zrealizowana przez TBWA London pokazuje bawiące się dzieci, tymczasem głos narratora mówi o 5 składnikach, z których każdy jest czysty i naturalny, a zatem produkty Little Stars są niczym pomocna dłoń Matki Natury. Całość wieńczył komunikat: 100% naturalnych składników.
Yoplait Dairy Crest zgłosiło zastrzeżenie, że niektóre ze składników mogą nie spełniać kryteriów naturalności określonych przez Food Standard Agency. Firma powoływała się także na to, iż sok z koncentratu, barwniki i żelatyna nie pasują do określenia ‘100% naturalnych składników. Frmie Müller dostało się także za powoływanie się na ‘Matkę Naturę’.
Firma Müller odrzuciła zarzuty o wprowadzanie klientów w błąd: powoływała się na powszechność używania określenia ‘naturalny’ oraz fakt, że produkty mleczne należą (gdyż muszą) do żywności przetworzonej.