Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: archiwum (wszystkich: 4719, strona 1 z 315)

Indie: Coca-Cola ponownie wejdzie w segment napojów mleczarskich

Źródło: The Hindu Business Line   Dodano: 2018-08-10 14:40:42

Coca-Cola od dawna widzi szansę ekspansji i zmiany wizerunku poprzez wejście w segment produktów mleczarskich. Nabiał posiada bowiem reputację produktów naturalnych i odżywczych. Wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów żądających lepszej dbałości o zdrowie, zmieniało się także podejście menadżerów amerykańskiego koncernu. W 2016 roku Coca-Cola wprowadziła w Indiach mleko smakowe Vio, które zostało opracowane specjalnie z myślą o konsumentach z subkontynentu indyjskiego. Szansą był brak na rynku napojów z wartością dodaną. Ale...

czytaj więcej »

Włochy: Granarolo podsumowuje wyniki promocji swoich produktów na Dalekim Wschodzie

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-08-10 10:23:17

Grupa Granlatte Granarolo uczestniczy w programie Milk & Dairy wspieranym przez agencję Chafea (European Consumer, Health and Food Executive Agency). Sfinansowana ze środków europejskich promocja włoskich produktów mleczarskich skupia się na podkreśleniu wysokiej jakości i bezpieczeństwa produktu. Krajami docelowymi kampanii były Chiny, Korea Południowa, Libia i Nowa Zelandia, tradycyjnie słabo spenetrowane i mniej zainteresowane włoskimi produktami niż kraje europejskie.

czytaj więcej »

Upały przynoszą duże zyski mleczarniom oferującym lody

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-08-09 13:32:54

W pierwszej połowie tego roku w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku popyt na lody produkowane przez wiodącą łotewską mleczarnię Food Union wzrósł na rynku lokalnym o 25%. Firma w tym sezonie sprzedała prawie 2500 ton lodów, ustanawiając rekord i osiągając najwyższy wolumen sprzedanych lodów w ciągu ostatnich pięciu lat. Dużym wzięciem cieszą się lody stworzone specjalnie na 100-lecie państwa łotewskiego.

czytaj więcej »

Indie: Fonterra wchodzi w joint-venture z Future Consumer. Prognozuje 7-krotnie wyższy wzrost rynku niż w Chinach. Nowa era rozwoju dla mleczarstwa.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-08-09 12:50:53

Nowe przedsiębiorstwo będzie nosiło nazwę Fonterra Future Dairy Partners. Lukas Paravicini, Dyrektor Operacyjny Fonterra Global Consumer and Foodservice, powiedział, że partnerstwo to pozwoli przygotować grunt do wejścia na największy i najszybciej rosnący rynek mleczarski na świecie. Zapotrzebowanie konsumentów na nabiał w Indiach w ciągu najbliższych siedmiu lat ma wzrosnąć o 82 mld litrów – siedem razy więcej niż prognozowany wzrost w Chinach.

czytaj więcej »

Parmalat z mniejszymi obrotami i wyższym zyskiem netto

Źródło: Forum Mleczarskie za Parmalat   Dodano: 2018-08-08 16:40:41

Parmalat, obecnie część Grupy Lactalis, pokazał wyniki finansowe za pierwszą połowę roku. Obrót spadł o 7,3% do 3,03 mld euro, ale zysk netto wzrósł z 30,6 mln euro do 39,9 mln euro. W samej Europie Parmalat sprzedał towary za 570 mln euro. We Włoszech firma umocniła pozycję w kategoriach mleka UHT i mleka pasteryzowanego, podobna sytuacja miała miejsce w kategorii śmietanki UHT. Stało się to pomimo negatywnych trendów sprzedażowych w kategoriach produktowych w jakich działa Parmalat.

czytaj więcej »

Rosja: Rośnie udział produktów rodzimych na półkach sklepowych. Valio odbudowało pozycję.

Źródło: foodnewstime.ru   Dodano: 2018-08-08 16:07:01

Jak podaje portal foodnewstime.ru udział rosyjskich produktów w sklepach w ciągu czterech lat obowiązywania embarga na żywność w Rosji wzrósł z 60% do 80%. Portal powołuje się przy tym na Dmitrija Wostrikowa, Dyrektora Stowarzyszenia Producentów i Dostawców Produktów Żywnościowych. Dla niektórych kategorii udział sięga 95-100%.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Sery wytwarzane technologią mieszaną pozostają bardzo popularne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2018-08-06 11:51:51

– Ser Salami to produkt, który zawsze znajdzie nabywcę bez względu na to, w jakiej formie jest sprzedawany – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Kierownik Działu Marketingu w Łowicz (OSM). – To jeden z najbardziej popularnych typów sera, bardzo lubiany ze względu na swój lekko pikantny smak i zwartą, sprężystą konsystencję.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Trend promujący naturalną żywność coraz istotniejszy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2018-08-06 11:37:20

– Kategoria produktów śniadaniowych dynamicznie rozwija się i jest kategorią rosnącą – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Konsumenci dojrzeli, poznali wiele nowych produktów, które idealnie można wykorzystywać podczas śniadań. Pojawiły się nowe segmenty i kategorie produktów, widoczne jest większe zróżnicowanie oferty, wyższa jakość.

czytaj więcej »

Rosja: Danone i X5 Retail Group uruchamiają program pilotażowy etykietowania zgodny z „Traffic Light”

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-08-06 11:18:35

3 sierpnia odbyła się prezentacja wspólnego projektu pilotażowego firmy Danone i X5 Retail Group na temat dobrowolnego oznaczania kolorem produktów spożywczych „Traffic Light”. Projekt został zainicjowany przez Federalną Służbę Nadzoru nad Ochroną Praw Konsumentów i Opieki Społecznej (Rospotrebnadzor). W ramach tej inicjatywy, agencja przygotowała wytyczne dla znakowania kolorami produktów spożywczych w celu poinformowania konsumentów o składzie produktów.
Nowe oznakowanie (zielony, żółty i czerwony) wyraźnie mówi konsumentowi ile cukru, soli i tłuszczu produkt zawiera i przyczynia się do podjęcia świadomej decyzji o zakupie i odżywianiu.

czytaj więcej »

Indonezja: Zmiana polityki wobec firm oferujących produkty mleczarskie

Źródło: USDA   Dodano: 2018-08-06 10:33:01

Lokalne Ministerstwo Rolnictwa zmieniło wymagania stawiane firmom importującym do kraju produkty nabiałowe. Zniknęły najważniejsze obostrzenia hamujące rozwój handlu nabiałem z tym wyspiarskim krajem.

czytaj więcej »

Francja: Emmi wykupuje udziały w firmie produkującej sery

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-08-06 10:30:16

Emmi przyzwyczaiło obserwatorów rynku do tego, że regularnie kupuje udziały mniejszościowe w małych mleczarniach w dochodowych segmentach rynku w różnych krajach Europy i Ameryki. Z reguły po kilku latach następuje przejęcie pakietu kontrolnego, a po kilku kolejnych latach – całkowity wykup.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Wielka dywersyfikacja, czyli Łowicz (OSM) stawia na własną markę

Źródło: Forum Mleczarskie Handel za Łowicz (OSM)   Dodano: 2018-08-01 13:35:08

– Współpraca z dyskontami jest dla nas dobra, ale chcemy mocniej stawiać na własną markę – Zarząd Łowicz (OSM) kontynuuje duże zmiany w strukturze sprzedaży własnych produktów. W planie rocznym jest zmiana proporcji z 40% do 60% na rzecz brandu „łowickie”.

– Aktualna sytuacja w proporcjach sprzedaży sprawia, że około 2/3 całkowitej produkcji Łowicz (OSM) realizowana jest na rzecz największych graczy na rynku dyskontów. Mimo niewątpliwych korzyści związanych z tymi transakcjami, w Spółdzielni realizowana jest polityka mająca na celu zmianę proporcji całkowitej produkcji dla dyskontów. Obecny zarząd odważnie stawia na odbudowę wizerunku marki, a tym samym wzrost sprzedaży produktów w pasiastych opakowaniach.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Krajowe ceny artykułów mleczarskich w połowie lipca 2018

Źródło: PIM   Dodano: 2018-07-27 12:16:03

W zakładach mleczarskich monitorowanych w ramach ZSRIR MRiRW w dn. 9-15 lipca 2018 r. za masło w blokach przeciętnie uzyskiwano 23,31 zł/kg, o 1,8% mniej niż przed tygodniem, a za masło konfekcjonowane 24,82 zł/kg, o 0,1% mniej niż w poprzednim notowaniu.
Jednocześnie masło w blokach było o 2,7% droższe niż przed miesiącem, a masło konfekcjonowane o 1,8% tańsze. W porównaniu z notowaniami sprzed roku krajowe ceny zbytu zarówno masła w blokach, jak i masła konfekcjonowanego były wyższe o 8,4-9%.

czytaj więcej »

Francja: Rząd wyciąga wnioski z afery z salmonellą w odżywkach dla dzieci

Źródło: Joe Whitworth, Food Safety News   Dodano: 2018-07-27 12:03:14

Końcówka 2017 i początek 2018 roku były bardzo gorące dla firmy Lactalis w związku z wykryciem salmonella agona i szeregiem zatruć 38 dzieci, których źródłem były odżywki wytwarzane w zakładzie w Craon. Obecnie specjalna grupa parlamentarna, której powierzono śledztwo wydała 49 zaleceń. Wśród nich jest utworzenie policji ds. bezpieczeństwa żywności.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Naturalność kluczowym trendem w mleczarstwie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2018-07-27 11:52:46

–Tylżycki to jeden z najbardziej popularnych serów typu szwajcarsko-holenderskiego – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Ser Tylżycki produkowany przez Hochland swoją sławę zawdzięcza wyjątkowemu smakowi, konsystencji i najwyższej jakości. Nie zawiera konserwantów, stanowiąc jednocześnie bogate źródło cennego wapnia i składników odżywczych, jest bez laktozy.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25