Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5593, strona 1 z 373)

© intermasz

Intermasz: Techniki membranowe są coraz popularniejsze

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-01-14 11:25:20

– Tylko w Polsce powstało według mojej wiedzy co najmniej 50 instalacji opartych o membrany ceramiczne, choć z pewnością liczba ta jest większa – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Biznes Marcin Skrzypek, Współwłaściciel firmy Intermasz – Filtracja Membranowa. – Braliśmy także bezpośredni udział lub jako dostawca komponentów w licznych projektach skutkujących dostawą urządzeń do krajów ościennych jak Czechy, Białoruś, Ukraina czy Rosja. Do popularyzacji membran ceramicznych przyczyniły się również liczne prace B+R prowadzone przez nas z wykorzystaniem jednej z naszych trzech instalacji pilotowych. W naszym laboratorium dysponujemy obecnie sześcioma instalacjami badawczymi do prowadzenia różnych procesów membranowych z zakresu MF, UF, NF, RO i ED.

czytaj więcej »

© phimar polska

Phimar Polska: Realizujemy projekty zarówno dla dużych jak i mniejszych zakładów mleczarskich

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-01-14 11:15:07

– Phimar Polska dostarcza kompleksowe rozwiązania dla branży mleczarskiej. Działamy na rynku polskim od ponad 10 lat – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Katarzyna Bojarczuk, Dyrektor Handlowy w firmie Phimar Polska. – Oferujemy projekty, dostawę, montaż urządzeń i linii technologicznych oraz automatykę procesową i robotyzację. Nawiązanie współpracy ze szwajcarską firmą Kalt i włoską MilkyLab pozwala nam na zaoferowanie zakładom mleczarskim szerokiej i kompleksowej gamy produktów dostosowanych do ich potrzeb zarówno technologicznych, jak i technicznych.

czytaj więcej »

Sertop: Czy moda na mleko przemija?

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-01-14 10:53:39

Mleko było, jest i będzie na śniadaniowym stole. Podobnie jest z przetworami mleczarskimi choćby z takimi jak sery topione. Czy jest to trend, który nie przemija? – Jak najbardziej – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. – Pomimo różnych trendów żywieniowych moda na nabiał trwa w dalszym ciągu. Oczywiście, są osoby, które ze względu na choroby cywilizacyjne muszą unikać produktów nabiałowych, ale poza nimi większość konsumentów spożywa go w codziennych posiłkach, i to zarówno dzieci, dla których istotny jest wapń, jak i sportowcy, doceniający w nabiale białko, wspomagające wzrost masy mięśniowej.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Mlekovita zamknęła rok 2020 z kolejnym rekordem

Źródło: Mlekovita   Dodano: 2021-01-12 13:11:49

W 2020 r. przychód Grupy Mlekovita wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Osiągnięcie tak znakomitych wyników było możliwe także dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła blisko 1,3 mld zł. Na eksport, w sumie do 167 krajów na świecie, kierowanych jest 35% wytwarzanych produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa Mlekovita jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

czytaj więcej »

© frieslandcampina

FrieslandCampina przechodzi na butelki PET z recyklingu

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-01-11 13:33:19

Od lutego 2021 r. FrieslandCampina będzie wykorzystywać butelki PET w 100% z recyklingu PET (rPET). Ponieważ butelkę PET można poddać recyklingowi tylko wtedy, gdy konsument usunie etykietę, dział Badań i Rozwoju FrieslandCampina dodatkowo opracował zupełnie nowy „zamek błyskawiczny”, który ułatwia oddzielanie od butelki. To sprawia, że FrieslandCampina jest pierwszą firmą z sektora mleczarskiego, która produkuje butelki praktycznie w obiegu zamkniętym dla swoich marek w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i na Węgrzech. Patrick van Baal, Globalny Dyrektor ds. Rozwoju Opakowań w FrieslandCampina skomentował to następująco: – Dzięki butelce PET pochodzącej w 100% z recyklingu, FrieslandCampina robi nowy krok w tworzeniu obiegu opakowań. Naszą ambicją jest osiągnięcie pełnego obiegu. Dlatego zwiększamy zawartość materiału z recyklingu w naszych butelkach PET z 20% do 100%. Ten krok jest kluczowy, ponieważ aby osiągnąć nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, wszystkie opakowania muszą najpierw nadawać się do recyklingu i/lub ponownego wykorzystania.

czytaj więcej »

Austriacki przemysł mleczarski odniósł sukces w eksporcie

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-01-08 16:01:46

Eksport austriackich produktów mleczarskich w miesiącach od stycznia do września 2020 r. wzrósł o 4,7%, a import spadł o 0,2%. – To ważny sukces krajowego przemysłu mleczarskiego, ponieważ potwierdza strategię promowania jakości na rynkach międzynarodowych, a także w czasach kryzysu – skomentował Helmut Petschar, Prezes Stowarzyszenia Austriackich Przetwórców Mleka (VÖM).

Eksport produktów mleczarskich wygenerował 985 mln euro w pierwszych trzech kwartałach 2020 r., import wyniósł 613 mln euro. Prowadziło to do dalszej poprawy salda handlu zagranicznego krajowego przemysłu mleczarskiego o 372 mln € (+14%).

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Rynek serów topionych wzrósł o 4,9%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-01-08 15:28:25

– Rynek serów topionych wzrósł w ciągu roku o 4,9% (wartość, Nielsen, MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Hochland to marka numer jeden pod względem wartości sprzedaży z 52% udziałem w rynku serów w segmencie serów topionych (wartość, źródło: Nielsen, MAT SEP 2020). Ciągle wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Hochland sprzedaje w Polsce i produkuje je w zakładach w Kaźmierzu czy Węgrowie już od ponad 25 lat. W trudnym czasie pandemii, kiedy konsumenci poszukują informacji o pochodzeniu produktu, jasno podkreślamy w swoich działaniach, że nasze wyroby produkowane są na terenie Polski.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Większe pojemności są popularniejsze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-01-08 15:00:46

– Jogurt typu greckiego marki Polmlek stosunkowo niedawno miał premierę na naszym rynku. Zdecydowaliśmy się na duży kubek o pojemności 330 g, ponieważ to właśnie większe pojemności w tej kategorii jogurtów są najpopularniejsze – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu w Grupie Polmlek. – Jogurt typu greckiego ma wyższą zawartość tłuszczu (do 10%), oraz wyższą zawartość białka – wynika to z procesu produkcyjnego, który polega na odsączeniu części serwatki z jogurtu naturalnego po zakończeniu procesu koagulacji. Zawartość wapnia i witamin z grupy B znajduje się na zbliżonym poziomie do jogurtu naturalnego. Natomiast zwiększona ilość tłuszczu zwiększa zawartość witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, czyli witamin A i D w produkcie.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Mimo trudnych czasów mleczarnia kończy rok z rekordową sprzedażą

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-31 11:50:21

– Rok 2020 dobiega końca. Nikt nie spodziewał się, że tak wiele może zmienić się w naszym życiu przez pojawienie się nowego zagrożenia – ogólnoświatowej pandemii koronawirusa – powiedział w wywiadzie dla Forum Mleczarskiego Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Rozwój koronawirusa zmusił nas do „zatrzymania się”, konieczności rezygnacji z niektórych przyzwyczajeń, większej troski o zdrowie i życie. W krótkim czasie koronawirus rozprzestrzenił się i sparaliżował wiele krajów i gospodarek na całym świecie nie omijając tych najbogatszych i najbardziej rozwiniętych. Chociaż pierwsza fala koronawirusa była dla naszego kraju bardzo łagodna, to jednak obostrzenia i restrykcje jakie zostały wprowadzone niemal sparaliżowały naszą gospodarkę. Być może dzięki temu pierwsza fala nie przyniosła tak wielu zachorowań i śmierci naszych rodaków.

czytaj więcej »

© temar (pph)

Temar (PPH): Efekty sprzedażowe w kategorii alternatyw nabiału dla wegan są zauważalne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-30 11:18:21

– Wielu konsumentów w Polsce zyskuje coraz większą świadomość ekologiczną i poszukuje produktów w 100% naturalnych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Producenci coraz chętniej umieszczają na produktach znak „bez GMO”, jeśli tylko produkt spełnia takie standardy, ponieważ zdają sobie sprawę, że zapotrzebowanie na produkty naturalne dla środowiska rośnie. Efekty sprzedażowe jak również zwiększone zainteresowanie sieci handlowych są zauważalne, stąd też nasza decyzja o wprowadzeniu na polski rynek marki Veganation, wegańskich alternatyw sera bez GMO, konserwantów, soi, glutenu oraz oleju palmowego.

czytaj więcej »

© polmlek

Grupa Polmlek: Zwiększamy nasze możliwości produkcyjne masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-29 11:08:20

– Grupa Polmlek jest liderem w produkcji masła, a wciąż, dzięki inwestycjom, zwiększamy nasze możliwości produkcyjne – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu w Grupie Polmlek. – Większość produkcji stanowi masło ekstra o zawartości 82% tł., ale w ofercie mamy również masło serwatkowe i laktyczne, które oferujemy głównie w kanale HoReCa.

Do sprzedaży detalicznej kierujemy masło Polmlek, doskonale znane i lubiane przez konsumentów. Masło Polmlek Ekstra zdobyło złoty medal w rankingu Najlepszy Produkt Wybór Konsumenta 2020.

czytaj więcej »

© gonia zduńczyk
© gonia zduńczyk

Tanzania: Polacy wspierają rozwój mleczarni pod Kilimandżaro

Źródło: artur kubajek, fundacja ekonomiczna polska-afryka wschodnia   Dodano: 2020-12-28 09:45:52

Tanzania zajmuje czwarte miejsce pod względem pogłowia bydła w Afryce po Etiopii, Sudanie i Czadzie. W sumie hoduje się tu ponad 31 mln krów. Krowy w Tanzanii są hodowane głównie na mięso lub jako inwentarz pomocny w gospodarstwie – zwłaszcza jako siła pociągowa, ale również jako forma gromadzenia majątku. W szczególności dotyczy to tradycyjnych plemion pasterskich. Dopiero na czwartym miejscu znajduje się produkcja mleka. Ponad 98,5% pogłowia to bydło tradycyjne pasterskiej rasy zebu (charakteryzuje je wytrzymałość na suszę, stosunkowo niewielka masa ciała i często ogromne rogi). Pozostałe 1,5% to rasy nowoczesne mleczne i/lub mięsne.

Mleczność krów w Tanzanii jest bardzo zróżnicowana i zależy od rasy, sposobu żywienia, stanu zdrowotnego i systemu zarządzania bydłem. Średnia ogólnokrajowa mleczność krów dla niewielkiego odsetka krów mlecznych i mleczno-mięsnych to około dwa tysiące litrów rocznie (w Polsce to ponad 6,4 tys. litrów). W sumie w 2016 r. szacunkowa produkcja mleka w Tanzanii wyniosła 2,7 mld l (w Polsce w 2019 r. było to 14 mld l), przy czym w Tanzanii tylko około 3% mleka poddano przetworzeniu.

Dla zrozumienia różnic w obrazie hodowli i jej efektów w zakresie pozyskania i dalszego wykorzystania mleka ważny jest fakt, że w Tanzanii istnieją obok siebie dwa systemy hodowli bydła.

czytaj więcej »

Kanada: Grupa Lactalis kupuje zakłady produkujące jogurty od Agropuru

Źródło: efa   Dodano: 2020-12-24 10:09:41

Lactalis Canada uzgodnił warunki zakupu wszystkich udziałów w Ultima Foods, spółce należącej do tutejszego giganta, firmy Agropur. Nie są znane szczegóły finansowe transakcji, ale musi być ona jeszcze zatwierdzona przez kanadyjskie biuro ds. konkurencji. Umowa obejmuje marki jogurtów: Iögo, Nanö oraz Olympic, a także marki śmietan i kefirów.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): W okresie poprzedzającym Wigilię Polacy kupują nawet 70% więcej masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-23 10:16:25

– W polskiej kulturze istnieje silnie zakorzeniona tradycja spożywania masła, przede wszystkim ze względu na dużą produkcję i przetwórstwo mleka – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). W latach 90. z różnych względów bardzo popularna stała się margaryna, która zajmowała dużo miejsca na półkach sklepowych. Szybko jednak uległo to zmianie. Obecnie świadomość konsumentów, poparta wiedzą i badaniami środowisk naukowych i ekspertów żywieniowych powoduje, że coraz częściej wybór pada na masło. Jest to również wynik trendów, które skłaniają konsumentów do poszukiwań produktów naturalnych i jak najmniej przetworzonych.

czytaj więcej »

Hiszpania: Szwajcarzy z Emmi sprzedają kozi biznes

Źródło: efa   Dodano: 2020-12-23 10:00:11

Emmi, największy szwajcarski przetwórca mleka, sprzedał firmie Lácteas García Baquero swój 80% udział większościowy w hiszpańskiej mleczarni Lácteos Caprinos. Założona w 2002 r. w Jaen, Lácteos Caprinos specjalizuje się w produkcji produktów z mleka koziego tj. twarogi i sery generując roczną sprzedaż w wysokości ok. 10 mln euro.

Emmi nabył 80% udziałów w Lácteos Caprinos w 2016 r. od jego dwóch właścicieli, Pedro Mantilli i Francisco Sainza.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij