Branża Mleczarska 100 Firm
Branża Mleczarska 100 Firm
PODRĘCZNIK SEROWYPolskie i Europejskie Specjalności
ABC NABIAŁUKompendium Wiedzy
Największy serwis internetowy o branży i handlu nabiałem |
Polish Dairy Catalogue Wikipedia about us aplikacja na Google Play |
Aktualności: archiwum (wszystkich: 5628, strona 1 z 376)![]() ![]() Rząd czeski na kursie kolizyjnym z UE. Chodzi o kwoty sprzedaży nabiału i innych produktów z zagranicyŹródło: PLMA Dodano: 2021-02-26 10:04:34Czeski ustawodawca zatwierdził regulacje prawne będące podstawą do żądania od handlu sprzedaży głównie żywności wytworzonej w Czechach. Byłoby to korzystne dla rodzimego przemysku spożywczego, ale stawiałoby pod znakiem zapytania podstawowe wolności unijne w zakresie handlu i przepływu towarów. Według nowych przepisów, od 2022 r. czeskie placówki handlowe o powierzchni większej niż 400 m2 muszą oferować co najmniej 55% produktów, które wytworzono w kraju. Dotyczy to owoców, warzyw, nabiału i mięsa. Odsetek miałby stopniowo wzrastać do 73% w 2028 r. Ambasadorowie ośmiu krajów UE, w tym Niemiec i Francji, ostrzegli przed przyjęciem ustawy w liście przesłanym do ustawodawców. czytaj więcej »![]() ![]() Unijna poprawka 171 chroniąca mleczarstwo pod ostrzałem producentów wegańskichŹródło: PLMA Dodano: 2021-02-26 09:43:56Wytwórcy oferujący na rynku produkty dla wegan rozpoczynają kampanię mającą na celu obalenie proponowanych przepisów UE chroniących branżę mleczarską. Chodzi o poprawkę nr 171, która zabrania posługiwać się terminami i obrazami kojarzących się lub przywołujących nabiał. Opór wywołuje m.in. unijny zakaz stosowania sformułowań łudząco przupominających te z opakowań nabiału oraz stosowanie projektów opakowań, które przywodzą na myśl produkty mleczarskie. Również porównywanie śladu węglowego produktów wegańskich z odpowiednikami produktów mleczarskich może stać się nielegalne. Przemysł mleczarski, który stoi murem za poprawką nr 171, argumentuje, że zakaz stosowania terminów związanych z mleczarstwem jest konieczny, aby chronić konsumentów i nie dać się wprowadzić w błąd. czytaj więcej »![]() Hochland Polska: w 2021 r. neutralność klimatyczna zakładów, do 2025 r. redukcja emisji CO2 o 50%Źródło: Hochland Polska Dodano: 2021-02-25 11:01:28Zrównoważony rozwój jest integralną częścią wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Osadzenie zrównoważonego rozwoju w strategii firmy gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i wartościami całej grupy Hochland. Zapisane cele są wspólne dla całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska, niezależnie od miejsca pracy. Hochland już zrealizował szereg istotnych elementów ze swojej strategii zrównoważonego rozwoju. Udało się między innymi zweryfikować możliwości optymalizacji opakowań dążąc do redukcji użytych surowców, w tym tworzyw sztucznych, czy papieru: w latach 2018-2019 dzięki optymalizacji opakowań oraz poprzez procesy inwestycyjne uzyskano redukcję tworzyw sztucznych o 110 ton/rok i papieru o 418 ton/rok, a w roku 2020 zmniejszono ilość wprowadzanego papieru o 46 ton. czytaj więcej »![]() Hiszpania: Kerry Group przejmuje producenta probiotyków. Lactalis odsprzeda jej swój udziałŹródło: efa Dodano: 2021-02-24 09:20:40Hiszpańska firma Biosearch Life, producent probiotyków na bazie ludzkiego mleka, wkrótce zostanie przejęta przez Kerry Group – podaje serwis EFA. Kwota transakcji opiewa na 127 mln euro. Biosearch Life zlokalizowana w Granadzie działa w branży farmaceutycznej i żywności funkcjonalnej. Firma działa w obszarze kwasy tłuszczowych omega-3, ekstraktów roślinnych i probiotyków (z których wiele pochodzi z mleka kobiecego) pod markami Eupoly-3, Exxentia i Hereditum. czytaj więcej »![]() ![]() Hochland Polska wprowadza na rynek wegańską markę – SimplyVŹródło: Hochland Polska / Quality PR Dodano: 2021-02-24 09:07:55Lider rynkowy w kategorii serów – Hochland Polska debiutuje w segmencie produktów roślinnych. Marka SimplyV to wysokiej jakości alternatywa dla tradycyjnych serów i odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy na półkach sklepowych poszukują vege-zamienników lub chcą urozmaicić codzienne menu. Produkty marki SimplyV dostępne są już w sprzedaży. Zainteresowanie produktami roślinnymi zdecydowanie wzrasta. Rośnie bowiem nie tylko grupa osób na diecie wegańskiej. Coraz większa liczba konsumentów decyduje się również na przejście na fleksitarianizm, czyli ograniczanie spożycia produktów odzwierzęcych. Powiększa się też grono klientów poszukujących nowych smaków i ciekawych alternatyw wśród znanych im kategorii. czytaj więcej »![]() Mlekpol (SM): Produkty regionalne są postrzegane jako zdrowsze i bardziej naturalneŹródło: Forum Mleczarskie Handel Dodano: 2021-02-22 08:24:41– Jako lider w branży mleczarskiej Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol aktywnie obserwuje trendy zakupowe i te związane z żywieniem – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – Konsumenci stali się bardzo wymagający – szukają sprawdzonych, bezpiecznych i dobrych jakościowo artykułów. Potrafią zweryfikować, czy produkty pochodzą ze sprawdzonego źródła oraz czy są produkowane z poszanowaniem naszej planety, a przy tym chętnie powracają do korzeni. Konsumenci postrzegają produkty regionalne jako zdrowsze i bardziej naturalne. Dlatego też produkty nabiałowe pod marką Mazurski Smak cieszą się rosnącą popularnością. czytaj więcej »![]() Temar (PPH): Okres pandemii sprzyja zainteresowaniu markami serów premiumŹródło: Forum Mleczarskie Handel Dodano: 2021-02-21 18:14:11– Od ponad 30 lat firma Temar importuje sery z kilkudziesięciu krajów europejskich, dzięki temu konsumenci mają do wyboru zarówno sery z każdego kraju w Europie, jak również szeroki wybór serów o różnej teksturze i rodzaju mleka. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się sery owcze i kozie, stanowiące alternatywę dla popularnych w Polsce wyrobów z mleka krowiego. Świetnym przykładem jest ser kozi Chevrette importowany z Holandii. Bardzo dobrze sprzedają się sery miękkie tj. Michelangelo Burrata oraz Michelangelo di Bufala, jak również sery z niebieską pleśnią z mleka krowiego tj. Igor Gorgonzola Dolce i Cambozola. czytaj więcej »![]() Sertop: Rynek produktów premium zmienił sięŹródło: Forum Mleczarskie Handel Dodano: 2021-02-21 18:06:20– Rynek produktów premium ma coraz większe znaczenie, zarówno w handlu, jak i sektorze HoReCa. Jednak w ciągu ostatnich lat uległ on przeobrażeniom: dotychczas produkty premium kojarzyły się zwykle z wysoką ceną, w chwili obecnej są identyfikowane przede wszystkim z produktami regionalnymi, na które jest zwiększony popyt i które zwykle można kupić w rozsądnej cenie –mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w firmie Sertop. – Regionalne, czyli polskie, pochodzące od rodzimych producentów lub od okolicznych wytwórców. Do takich produktów niewątpliwe należą sery smażone Sertop, znane większości gospodyń z rejonów Śląska i Wielkopolski, gdzie tradycja ich wytwarzania sięga kilku pokoleń. czytaj więcej »![]() ![]() Hochland Polska: Niemleczne zamienniki nabiału SimplyV wchodzą na rynekŹródło: Forum Mleczarskie Handel Dodano: 2021-02-18 21:26:15– Wzrost zainteresowania konsumentów niemlecznymi zamiennikami produktów mleczarskich jest już faktem i zdecydowanie uważamy, że kategoria ta w najbliższych latach będzie się dynamicznie rozwijać – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Hochland jako firma kreująca trendy i lider w kategorii serów, proponuje fanom kuchni roślinnej całkowitą nowość – wegańskie produkty, które dostępne będą pod marką SimplyV. Prosty, wegański i krótki skład, najlepsze składniki – wysokiej jakości formuła z migdałów, bez soi, laktozy, glutenu, oleju palmowego, i przede wszystkim – doskonały smak, to wyróżniki naszych wegańskich propozycji. czytaj więcej »![]() Łowicz (OSM): W planach mamy dalsze poszerzanie portfolio marki „Bez Deka Mleka”Źródło: Forum Mleczarskie Handel Dodano: 2021-02-18 20:57:25– Marka „Bez Deka Mleka” w tym roku będzie obchodziła trzecie urodziny – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – W ofercie posiadamy plastry wegańskie, będące alternatywą dla sera tradycyjnego, idealne do zapiekania, kanapek oraz jako gotowa przekąska. Kremowe i Kanapkowe, które są wegańską alternatywą dla tradycyjnych serków do smarowania w doborowych smakach: z borowikami, z czosnkiem i kolorowym pieprzem, a także z francuskimi ziołami oraz z papryką chili. Sałatkowy, czyli smaczna, bezmleczna alternatywa dla tradycyjnego sera sałatkowo-kanapkowego typu śródziemnomorskiego do sałatek i przekąsek. Kremowy o zawartości 14% tłuszczu – świetne rozwiązanie do zabielania zup, a także jako składnik sałatek i mizerii, a dodatkowo pudding czekoladowy i waniliowy z laską wanilii, jako propozycja dla tych, którzy lubią oddać się odrobinie słodkiej przyjemności. – Nowością w naszej ofercie są jogurty owsiane z żywymi kulturami bakterii, błonnikiem, polskim owsem, słodzone tylko owocami, w czterech przepysznych wariantach smakowych, w opcji do picia lub jedzenia łyżeczką oraz Osełka o smaku maślanym lub z solą i czosnkiem idealną na kanapki, do chleba, a także smażenia. W planach mamy dalsze poszerzanie portfolio o kolejne produkty. czytaj więcej »Phimar podejmuje dalsze kroki w celu osiągnięcia pozycji wiodącego dostawcy technologii do produkcji serówŹródło: Phimar Polska Dodano: 2021-02-16 16:08:31Firma Phimar podpisała umowy partnerskie na dystrybucję i montaż urządzeń do produkcji serów z kluczowymi producentami – szwajcarską firmą KALT i włoską firmą MilkyLab. W ramach portfolio produktów technologicznych Phimar oferuje innowacyjne rozwiązania do produkcji serów dojrzewających oraz serów typu pasta filata (mozzarella). Tym samym producenci serów w Polsce uzyskują dostęp do jednego, lokalnego partnera, wyróżniającego się bogatym doświadczeniem jako dostawca rozwiązań technicznych oraz technologii, oferującego kompletny zakres usług – od planowania wstępnego, poprzez dostawę urządzeń, ich instalację oraz serwis. czytaj więcej »Porozumienie dla Mleczarstwa przeciwne tzw. podatkowi od reklamŹródło: Porozumienie dla Mleczarstwa Dodano: 2021-02-16 10:53:40Porozumienie dla Mleczarstwa w piśmie datowanym na 15 lutego br skierowanym na ręce Mateusza Morawieckiego, Prezesa Rady Ministrów, Jarosława Gowina, Wiceprezesa Rady Ministrów i Grzegorza Pudy, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi apeluje: – W imieniu organizacji mleczarskich tworzących Porozumienie dla Mleczarstwa i reprezentujących zarówno przetwórców, jak i producentów mleka, tj. Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, Związku Polskich Przetwórców Mleka, Krajowego Stowarzyszenia Mleczarzy, Polskiej Izby Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, przekazuję na ręce Pana Ministra stanowisko naszych organizacji w sprawie projektu ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. czytaj więcej »![]() ![]() Arla Foods zwiększa sprzedaż produktów markowych. Obroty z gastronomii tylko 12% w dółŹródło: Forum Mleczarskie Dodano: 2021-02-12 12:32:462020 rok był dla wszystkich przedsiębiorstw dużym wyzwaniem. Wymagał od wszystkich mleczarni dostosowania się do nowej sytuacji, aby sprostać skokowi konsumpcji domowej przy spadku w sektorze gastronomicznym. Dlatego w ogólnym rozrachunku przychody Arla Foods wzrosły tylko z 10,5 mld euro do 10,6 mld euro. Ponieważ konsumenci byli zmuszeni pozostać w domu przez większą część roku, liczba posiłków przygotowywanych w domu znacznie wzrosła, a wielu konsumentów zaczęło samodzielnie gotować i piec. Sprzedaż produktów pod markami Lurpak, Arla i Puck wzrosła odpowiednio o 14,6%, 3,0% i 11,7%. Sprzedaż produktów gastronomicznych spadła początkowo o 45% wiosną 2020 r., A następnie szybko odzyskała tempo w okresie letnim. W ogólnym rozrachunku sprzedaż do gastronomii w Europie spadła o 12% w porównaniu z 2019 r. czytaj więcej »![]() ![]() Mlekpol (SM): Wysokie obroty za 2020 r. i rekordowy skup surowcaŹródło: Mlekpol (SM)/38PR Dodano: 2021-02-11 10:36:40– Poprzedni rok zamknęliśmy przychodem na poziomie 4,5 mld zł. Skupiliśmy od rolników blisko 2 mld litrów mleka, a w 2021 r. przewidujemy dalszy wzrost o 3-5% – powiedział Edmund Borawski, Prezes Zarządu mleczarni Mlekpol (SM). Dzisiaj spółdzielnię tworzy 2800 wykwalifikowanych pracowników zatrudnionych w 13 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest ok. 5,5 milionów litrów mleka dziennie od 9 tys. dostawców oraz 4 miliony płynnej serwatki. Polska jest znaczącym graczem na rynku europejskiego mleczarstwa. Udział eksportu w sprzedaży Mlekpol (SM) wyniósł ponad 25% i firma spodziewa się dalszego wzrostu w 2021 roku. czytaj więcej »![]() PIM inicjatorem dyskusji nad dobrostanem krówŹródło: Polska Izba Mleka Dodano: 2021-02-10 16:39:1510 lutego odbyło się pierwsze spotkanie, powstałej z inicjatywy Agnieszki Maliszewskiej, Dyrektor Polskiej Izby Mleka, grupy roboczej zajmującej się zagadnieniem standardu PIM ukierunkowanego na dobrostan zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem bydła mlecznego. Komisja Europejska opracowując Europejski Zielony Ład wpisała w jego założenia niezwykle istotny element, a mianowicie dobrostan zwierząt. Polska Izba Mleka podjęła inicjatywę wprowadzenia systemowych rozwiązań poprawienia bytu zwierząt. Jego założeniem jest rozszerzenie istniejącego już standardu Polskiej Izby Mleka „Bez GMO” o moduł systemu oceny dobrostanu zwierząt. Pozwoli to rolnikom nie tylko na zapewnienie wymaganego przepisami minimum, ale na podniesienie standardu hodowli zwierząt, co niewątpliwie uczyni te gospodarstwa konkurencyjnymi, a jednocześnie uczyni zadość założeniom strategii Europejskiego Zielonego Ładu związanymi ze zrównoważonym rolnictwem, zasadami ochrony środowiska czy zasadami postępowania ze zwierzętami. czytaj więcej » |
||
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6 tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25 |