100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5428, strona 1 z 362)

Hiszpania: Rynek detaliczny w pigułce

Źródło: USDA   Dodano: 2020-07-13 10:01:39

USDA w swoim raporcie na temat rynku detalicznego w Hiszpanii podkreśla, że liczący 46,9 mln mieszkańców kraj posiada dochód PKB per capita w wysokości 27 254 USD. Raport zwraca szczególną uwagę na jakość, bezpieczeństwo i identyfikowalność wytwarzanych tu produktów spożywczych. Eksport krajowego przemysłu zorientowany jest na rynek unijny, gdyż Hiszpania eksportuje 30% produkcji krajowej. Ciekawie wygląda zestawienie największych sieci handlowych.

Największą siecią detaliczną jest Mercadona z 26,5 mld USD obrotu. Drugie miejsce zajmuje Grupo Carrefour z 9,99 mld USD obrotu. Trzecie miejsce zajmuje Grupo Eroski z obrotem 5,33 mld USD. Niewiele mniej uzyskuje Auchan Retail: około 5,2 mld USD i Lidl Supermercados 5,11 mld USD. Czołówkę największych sieci zamyka DIA Retail z obrotami na poziomie 4,74 mld USD.

czytaj więcej »

© carrefour

Carrefour Polska testuje elektryczne auta dostawcze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-10 11:32:36

Samochody włączone zostaną do floty wykorzystywanej podczas dostarczania zamówień e-grocery ze sklepu internetowego sieci. Rozwiązanie powstało w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp. Carrefour Polska jest jednym z kluczowych partnerów programu Pilot Maker Elektro ScaleUp, którego celem jest wdrożenie na polskim rynku pionierskich technologii dla elektromobilności. I

– Carrefour bez wahania przystąpił w 2018 roku do budowy elektromobilności w Polsce. Udział w programie Pilot Maker Elektro pozwala Carrefour zarówno aktywnie przyczyniać się do tworzenia innowacji dla polskiego rynku, a także wdrażać rozwiązania wygodne i dopasowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michał Sacha, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. – Carrefour dynamicznie rozbudowuje swoją ofertę e-grocery, a potencjał, jaki drzemie w elektromobilności, pozwala rozwijać nasze usługi zwiększając szybkość oraz podnosząc jakość i bezpieczeństwo dostaw produktów spożywczych przy jednoczesnej trosce i dbałości o środowisko – dodaje Michał Sacha.

czytaj więcej »

Eksport polskich serów o 1% niższy w okresie I-IV 2020. Wzrosła jednak wartość eksportu

Źródło: KOWR   Dodano: 2020-07-10 10:57:17

Rosnący globalny popyt na wyroby serowarskie oraz nieograniczony dostęp do rynku unijnego po akcesji Polski do UE spowodowały, że wywóz serów i twarogów do 2019 r. wykazywał tendencję wzrostową. Jednak pogorszenie koniunktury na światowym rynku mleka w 2020 r., w tym ograniczony popyt na sery ze względu na zmniejszone obroty branży HoReCa, w związku z pandemią COVID-19, wpłynęły na krajowy eksport serów i twarogów.

W okresie od stycznia do kwietnia 2020 r. wartość eksportu serów i twarogów ukształtowała się na poziomie 265 mln euro, nieznacznie (o 0,3%) niższym niż w porównywalnym okresie 2019 r. Sery i twarogi zajmują dominującą pozycję w strukturze wywozu produktów mlecznych (w okresie styczeń–kwiecień 2020 r. – 34%). Największy udział w strukturze wywozu serów i twarogów stanowią, cieszące się uznaniem zagranicznych odbiorców, sery dojrzewające (60–70%). W latach 2014–2019 z Polski wywożono średnio 45% wolumenu krajowej produkcji serów dojrzewających. W okresie styczeń-kwiecień 2020 r., pomimo ograniczonego globalnego popytu na sery, Polska uzyskała dodatnie saldo obrotów handlowych serami dojrzewającymi.

czytaj więcej »

Elopak z sukcesem redukuje ślad węglowy i zmniejsza emisję gazów cieplarnianych

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-07-09 11:12:31

Elopak to jeden z największych dostawców opakowań kartonowych i urządzeń do napełniania płynnej żywności na świecie. Raport firmy dotyczący zrównoważonego rozwoju mówi o 20% redukcji śladu węglowego kartonów z zamknięciami od 2014 r. Wśród najważniejszych osiągnieć znajduje się także wzrost udziału kartonów z certyfikatem FSC w sprzedaży z 1% w 2010 r. do 47% w 2019 r. Elopak zmniejszył także o 12 tys. ton emisję gazów cieplarnianych (GHG) z powodu stosowania odnawialnych tworzyw sztucznych w kartonach i zamknięciach.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Rzeczpospolita: Chińczycy rejestrują na siebie polskie marki mleczarskie

Źródło: rzeczpospolita. money.pl   Dodano: 2020-07-08 13:00:33

Obecność na rynku chińskim nigdy nie była łatwa, ale teraz dochodzi nowy problem, który może być kosztowny dla największych polskich mleczarni tj. Grupa Mlekovita, Mlekpol (SM) albo Łowicz (OSM). Marki polskich zakładów mleczarskich są już często zarejestrowane przez miejscowych spryciarzy, który obecność zagranicznych firm na lokalnych targach wykorzystują do wysondowania tego, czy są zarejestrowane w Chinach. Rzeczpospolita zwraca uwagę, że na stronie chińskiego urzędu patentowego chinatrademarkoffice.com (CTMO) łatwo to ustalić. Niejednokrotnie okazuje się, że polska marka została już zarejestrowana nawet kilkukrotnie.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Nowy Prezes Polskiej Izby Mleka: Koncentrujmy się na sprawach wspólnych

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-07-08 12:45:20

6 lipca 2020 r. odbyło się posiedzenie nowego Zarządu Polskiej Izby Mleka, podczas którego Prezesem Izby wybrano Edwarda Bajko, Prezesa Zarządu mleczarni Spomlek (SM). Wiceprezesami zostali: Dariusz Sapiński (Grupa Mlekovita) i Zbigniew Kalinowski (Piątnica OSM), Członkami Zarządu Polskiej Izby Mleka Grzegorz Gańko (Sierpc OSM) i Peter Knauer (Hochland Polska). Skarbnikiem Polskiej Izby Mleka został Paweł Pasternak (Mlekpol SM), zaś Sekretarzem Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska (Dyrektor Polskiej Izby Mleka).

W pierwszym wywiadzie Edward Bajko jako Prezes Izby powiedział: – Uważam, że rola organizacji branżowej zawsze jest istotna. Polega przede wszystkim na lobbingu, trzeba zadbać o to, by był rzeczowy i skuteczny. Skuteczność wymaga koncentracji na celach strategicznych, istotnych dla całej branży. Dzisiaj pewnym problemem jest duża różnorodność organizacji mleczarskich, która sama w sobie nie jest zła, natomiast fakt, że choćby w rozmowach z Ministrem Rolnictwa nie mówimy jednym głosem prowadzi do obniżenia skuteczności naszych działań. Rozumiem, że każdy z pięciu funkcjonujących związków ma nieco różne priorytety, różnie rozkłada akcenty, ale są sprawy ewidentnie wspólne dla interesu nas wszystkich. Na tym powinniśmy się koncentrować, a nie na różnicach. Potrzebna jest szczera rozmowa pomiędzy fachowcami, bo przecież to ludzie ze sobą rozmawiają, a nie organizacje. Postaram się zainicjować takie osobiste, niemalże prywatne spotkania, bo wzajemnego zaufania nie da się zbudować rozmawiając przez media z pozycji szefa związku.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Rynek maślanki wzrósł znacząco w ostatnim roku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-08 09:38:35

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu produkuje szeroki wachlarz produktów we wszystkich kategoriach nabiałowych, w tym także produktów fermentowanych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Maślanki notują dynamiczny rozwój – w ciągu ostatnich 12 miesięcy kategoria wzrosła rok do roku o 8%. Jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest trend związany z „czystą etykietą”, co oznacza, że produkty fermentowane zawierają wyłącznie naturalne składniki mleczne i dobroczynne kultury bakterii.

czytaj więcej »

Tine sprzedaje mleczarnię Rørosmeieriet

Dodano: 2020-07-07 09:53:24

Największa norweska mleczarnia Tine poinformowała, że zdecydowała o zbyciu udziałów w zakładzie Røros. Zakład ten od początku był częścią Grupy. Teraz większość udziałów została sprzedana firmie inwestycyjnej Salvesen & Thams. Oznacza to, że udział Tine spadł do 11%.

czytaj więcej »

© mlekovita

Grupa Mlekovita: Próg 6 mld zł rocznego przychodu osiągniemy szybciej, niż planowaliśmy

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-07-06 14:53:09

Pierwsze półrocze 2020 r. – mimo zawirowań rynkowych wywołanych pandemią COVID-19 – zakończyło się dla Grupy Mlekovita ogromnym sukcesem, który znacznie przerósł cele założone na ten okres.

– Mimo trudnej sytuacji rynkowej wyniki bieżącego roku wyraźnie wskazują na skuteczność przyjętej strategii rozwoju i kolejny rekord w osiągniętych przychodach. Pozwala to szacować, że w perspektywie całego roku przychody wypracowane przez Mlekovitę ponownie będą najwyższe w historii firmy, co już teraz – po raz kolejny – potwierdza jej pozycję lidera – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

czytaj więcej »

Hiszpania: CAPSA Food z certyfikatem Zero Waste

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-03 15:43:28

Certyfikacja AENOR Zero Waste jaką otrzymał hiszpański przetwórca mleka przyznawana jest organizacjom, które odzyskują ponad 90% wytwarzanych odpadów. CAPSA Food rozwija swój kompleksowy plan zrównoważonego rozwoju (gospodarczy, społeczny i środowiskowy) wzmacniając swoje zaangażowanie na rzecz środowiska poprzez zmniejszenie ilości odpadów z fabryk i przekształcanie odpadów, których nie można uniknąć w produkty o wartości dodanej. Działania realizowane przez firmę umożliwiły jej uzyskanie certyfikatu AENOR Zero Waste, co czyni go pierwszą firmą mleczarską w Hiszpanii, która go otrzymała.

czytaj więcej »

FrieslandCampina zamyka jeden z zakładów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-03 15:28:08

Holandia: FrieslandCampina zamyka zakład w Rijkevoort

W 2015 r. FrieslandCampina zamknął serownię w Rijkevoort i miał wytwarzać w zakładzie śmietanę. Później powrócono do produkcji sera w folii. Tym razem wiadomo, że zakład ma zostać zamknięty z dniem 1 października 2020 r. W rezultacie pracę straci 86 osób. Oficjalnie mówi się o zdolnościach produkcyjnych i kosztach produkcji. W praktyce zamknięcie zakładu to krok w kierunku dalszej koncentracji produkcji w mniejszej ilości zakładów.

czytaj więcej »

Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Mleka

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-07-02 11:24:05

W dniu 30 czerwca br. w Warszawie odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Mleka. Wydarzenie to było również okazją do spotkania przedstawicieli branży mleczarskiej zrzeszonych w Polskiej Izbie Mleka, wymiany poglądów oraz zapoznania się z działaniami realizowanymi przez PIM na rzecz sektora mleczarskiego.

Oprócz Członków PIM zaproszenie na to wydarzenie przyjął Krzysztof Jurgiel, poseł do Europarlamentu oraz dr Katarzyna Piskorz – Zastępca Głównego Lekarza Weterynarii. Goście podkreślali dobrą współpracę z Polską Izbą Mleka oraz gotowość do wspólnych działań i wsparcia merytorycznego.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

UE z dobrym wynikiem eksportu. Chiny na plusie w imporcie mimo koronawirusa

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-02 09:29:27

Zestawieni produkcji, eksportu i importu na świecie przynosi ciekawe wnioski. Produkcja mleka w Nowej Zelandii wzrosła o 4,3% w maju w porównaniu do maja 2019 r., ale całoroczna produkcja mleczarska spadła o 0,4% - przyznała Fonterra. Dla porównania całoroczna produkcja w Australii kończąca się w kwietniu spadła o 2,3% mimo 6,4% wzrostu w ostatnim miesiącu pomiaru. Dość symbolicznie, ale przynajmniej na plusie są kraje UE: tu produkcja wzrosła w skali całego roku o 0,9% (rok kończący się w kwietniu 2020). Zdecydowanie na plusie są przetwórcy amerykańscy, którzy do maja 2020 r. wyprodukowali 1,2% więcej nabiału.

czytaj więcej »

© radomsko (osm)

Mleczarnia Radomsko (OSM) z produktami online

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-07-01 15:14:23

Mleczarnia Radomsko (OSM), znany producent mleka, śmietan i śmietanek, napojów fermentowanych, masła, deserów, serków do smarowania, twarogów i serów dojrzewających, nawiązała współpracę z delikatesami internetowymi polskikoszyk.pl. Szeroki na co dzień asortyment mleczarni nieustannie poszerza się również w internetowym sklepie. Na początek, na zachętę, mleczarnia przewidziała ciekawe promocje na niektóre produkty. Wśród nich znajduje się mleko UHT 1,5% w atrakcyjnej cenie.

Link do produktów:

https://polskikoszyk.pl/catalogsearch/result?q=hej

 

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Zamknięcie hoteli i gastronomii było odczuwalne dla Mlekpolu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-01 14:48:19

– W ostatnich latach HoReCa była w Polsce najdynamiczniej rozwijającym się kanałem sprzedaży produktów mleczarskich. Zamknięcie hoteli i lokali gastronomicznych było również odczuwalne dla Mlekpolu - powiedziała w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Oczywiście zakupy w kanale detalicznym częściowo skompensowały nam utraconą sprzedaż, ale nie znacząco – dodała nasza rozmówczyni.

– Co istotne, każdego roku przed sezonem letnim przygotowywaliśmy się do realizacji dużych kontraktów na mleko UHT, sery i masło, z przeznaczeniem do europejskich krajów z silnie rozwiniętą turystyką. Ten rok jest zupełnie inny – podkreśla Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Dopiero pod koniec maja, nasi klienci z Włoch i Grecji wrócili z zamówieniami, licząc że turystyka w ich krajach szybko się odrodzi. Spodziewamy się, że sezon turystyczny w tym roku rozłoży się w czasie, a pogoda nie będzie już głównym wyznacznikiem w doborze terminu odpoczynku. Co ciekawe, tylko mozzarella jest takim produktem, który nie odczuł braku zainteresowania klientów w czasie epidemii. Zamówienia m.in. pizzy z dowozem do domu zdecydowanie wzrosły w ostatnim czasie, więc popyt na ten produkt jest cały czas duży i to nie tylko w Polsce.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij