Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5778, strona 1 z 386)

© torpol

Torpol: Rosnące zapotrzebowanie branży e-commerce na papier wpłynęło na agresywny wzrost cen surowców do produkcji worków do mleka w proszku

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-05-12 15:09:11

– Przełom roku 2020/2021 upłynął pod znakiem niestabilnej sytuacji cenowej, ale też braku dostępności bazowych surowców wykorzystywanych do produkcji worków papierowych z folią LDPE dedykowanych branży mleczarskiej. Ceny papierów oraz polietylenu osiągnęły poziom nieobserwowany od wielu lat – mówi Forum Mleczarskiemu Monika Lipska, Dyrektor Rozwoju i Handlu w Torpol. – Sytuacja na rynku tworzyw sztucznych zaczęła wymykać się spod kontroli, ceny polietylenów szybowały w górę, osiągając obecnie poziom o 120 % wyższy odniesieniu do końca 2020 roku,  a ceny papieru – po dwukrotnej podwyżce – wzrosły o 30%. Musieliśmy zareagować podnosząc w marcu ceny jednostkowe produkowanych przez nas worków. Nasi Klienci przyjęli ten stan rzeczy z dużym zrozumieniem doskonale rozumiejąc powód naszego ruchu.

czytaj więcej »

Indie: Podpuszczka zwierzęca przyczyną eliminacji włoskich tradycyjnych serów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-11 13:44:36

Modyfikacja świadectwa weterynaryjnego niezbędnego do wwozu włoskich serów na terytorium Indii spowodowała zatrzymanie eksportu włoskich specjałów serowych w tym Parmiggiano Reggiano i Grana Padano. Przyczyną sporu jest podpuszczka zwierzęca używana do produkcji serów, składnik, który nie spełnia hinduskich nakazów religijnych – informują włoskie związki mleczarskie.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Z nami można bezpiecznie finalizować nawet największe transakcje. Grupa Mlekovita rozwija eksport

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2021-05-11 11:23:04

Grupa Mlekovita jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej odnotowuje rosnące zainteresowanie jej produktami ze strony rynków międzynarodowych. Grupa Mlekovita od wielu lat utrzymuje pozycję największego eksportera produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiedzie prym nie tylko pod względem wartości produktów wysyłanych za granicę, ale także liczby obsługiwanych krajów. Obecnie na eksport, w sumie do już 167 krajów na świecie, kierowanych jest około 40% wytwarzanych przez Grupę Mlekovita produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa Mlekovita jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

czytaj więcej »

© nestlé

Nestlé tworzy lepszy jakościowo produkt dla wegan alternatywny dla mleka

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-05-10 13:17:36

Badania jakie przeprowadziło Nestlé ujawniły, że sam dodatek produktów roślinnych do diety nie jest tym, co wystarcza konsumentom w Wielkiej Brytanii. Potrzeby i oczekiwania konsumentów są zróżnicowane i obejmują: dobry profil odżywczy, bardzo dobry smak, wszechstronność zastosowania. Efektem 6-miesięcznych prac zespołu Nestlé nad wprowadzeniem nowego produktu jest Wunda, napój grochowy, który ma wysoką wartość odżywczą, oferuje neutralny profil smakowy, nadaje się do bezpośredniego spożycia, zalewania płatków, gotowania, stosowania w gorących napojach. Produkt wyróżnia się także odpowiednią ilością i konsystencją białka. Segmentem docelowym mają być milenialsi. Puktem wyjścia do prac wdrożeniowych była świadomość, że mleko to bardzo pożywny składnik diety i alternatywny produkt roślinny musi mieć odpowiednią wartość odżywczą.

czytaj więcej »

Carrefour zmniejszył ilość plastiku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-10 10:02:03

Sieć handlowa ograniczyła masę butelek plastikowych produktów marki własnej, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 15 ton plastiku. Jest to kolejny krok w ramach realizowanej przez Carrefour strategii Transformacji Żywieniowej. Aktywność marki w tym zakresie jest dwutorowa. Po pierwsze, sama inicjuje działania mające na celu redukcję wykorzystywanego w produkcji plastiku, a zatem przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych. Po drugie, budzi świadomość społeczną w obszarze ochrony środowiska naturalnego, jednocześnie zwracając uwagę na konieczność segregacji odpadów.

czytaj więcej »

Grupa Hochland: 16 tys. ton serów więcej i 140 mln euro na inwestycje w 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-05-10 09:49:35

Grupa Hochland zatrudnia 5518 pracowników we wszystkich swoich strukturach. W Niemczech jest to 2 096 pracowników, poza granicami 3422 osoby. Jak podaje centrala, w 2020 r. firma osiągnęła przychody w wysokości 1,63 mld euro (wzrost o 2% wobec 2019 r.). Sprzedano 394 tys. ton serów.

Pandemia nie przeszkodziła firmie Hochland w rozwoju: w pandemicznym roku wydano 140 mln euro na inwestycje. W Schongau i Heimenkirch trwają obecnie duże projekty budowlane, gdzie m.in. powstają nowe magazyny.

Grupa Hochland dobrze przeszła przez trudny pandemiczny rok. Mimo to szczególnie ucierpiały filie w USA i Hiszpanii. Rosnący popyt w handlu żywnością pozwolił zrekompensować spadek sprzedaży w gastronomii. Najbardziej skorzystały na tym produkty markowe. Dotyczyło to sera Allgäu, którego sprzedaż wzrosła o 12%. Największy wzrost wolumenu w wartościach bezwzględnych odnotowano w Niemczech i Rosji. Dwucyfrowy wzrost osiągnęły marki Hochland, Patros i Gervais w Niemczech oraz Fetaxa w Rosji. W kategorii serów największy wzrost odnotowano w przypadku serów białych.

czytaj więcej »

Hochland Polska: Pandemia sprzyja wybieraniu produktów bardziej wygodnych i mobilnych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-07 21:58:49

– Hochland ma w swojej ofercie kilka produktów idealnie wpisujących się w ideę „on the go” – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Słownikowa definicja tego typu żywności wskazuje, że jest to żywność łatwa do jedzenia np. podczas podróży albo w ogólnym pojęciu – wyjścia na zewnątrz, bez tworzenia zbędnego zamieszania. Szczególnie w czasie pandemii konsumenci chętnie przechodzą na wygodne formy opakowań. Poszukują ich zarówno w wielkoformatowych placówkach handlowych, jak i w mniejszych sklepach osiedlowych, stąd punkty sprzedaży detalicznej powinny być zainteresowane zapewnieniem ciągłej dostępności tej grupy asortymentowej i regularnym uzupełnianiem ewentualnych braków.

czytaj więcej »

Zakład LSDH © lsdh, gea

Francja: Duża mleczarnia buduje zakład przetwarzania produktów roślinnych. Jaka jest dynamika francuskiego rynku roślinnego?

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-07 20:38:54

Laiterie de Saint-Denis-de-l'Hôtel (LSDH) to jeden z wiodących francuskich producentów żywności, wywodzący swoje korzenie z mleczarstwa. To firma rodzinna, która oprócz nabiału produkuje i pakuje różnorodne produkty spożywcze. Jest też głównym dostawcą marek własnych do sieci supermarketów. Nowa fabryka będąca częścią programu inwestycyjnego o wartości 300 mln € powstaje w siedzibie firmy w Saint-Denis-de-l’Hôtel. LSDH planuje rozszerzyć tu produkcję napojów roślinnych z owsa, ryżu i soi. Dostawcą urządzeń procesowych jest Grupa GEA. Zakład zostanie uruchomiony w połowie 2022 r.

Projekt jest powiązany z europejskim centrum badań nad białkami i jest dofinansowany w ramach krajowego programu bodźców gospodarczych.

czytaj więcej »

© pim

W 2020 r. wzrosły przychody i zyski, rentowność lekko w górę. PIM podaje statystyki

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2021-05-05 10:02:54

– Dane, jakimi dziś dysponujemy pokazują, że w 2020 r. sytuacja finansowa sektora mleczarskiego poprawiła się w stosunku do 2019 r. Przychody z całokształtu działalności operacyjnej zwiększyły się o 1,8% do 35,5 mld zł, w tym przychody ze sprzedaży produktów o 1,9% do 31,2 mld zł. Wartość eksportu bezpośredniego z przedsiębiorstw mleczarskich zwiększyła się o 7,2% do 6,0 mld zł. Koszty działalności operacyjnej zwiększyły się o 0,7% do 34,4 mln zł. Większa dynamika przychodów niż kosztów operacyjnych skutkowała dużym wzrostem zysków, które w ujęciu brutto wzrosły o 54% do 956,7 mln zł, a w ujęciu netto o 63% do 776,0 mln zł. Większa dynamika zysku niż przychodów spowodowała, że poprawiły się wskaźniki rentowności brutto do 2,68%, wobec 1,77% przed rokiem, a rentowności netto z 1,36 do 2,18%. Rentowność przemysłu mleczarskiego pozostaje nadal niższa niż średnio w przemyśle spożywczym (4-5%). Rentowność kapitału własnego wzrosła do 7,21%, wobec 4,69% w 2019 r. Na tej podstawie stwierdza się, że branża pozostaje atrakcyjna dla inwestorów. Przedsiębiorstwa mleczarskie charakteryzowały się bezpieczną płynnością finansową 1,65, która uległa poprawie w porównaniu z 2019 r. Przedsiębiorstwa były zdolne do bieżącego regulowania zobowiązań krótkoterminowych (np. zapłaty za surowiec mleczny).

czytaj więcej »

© lactalisitalia

Grupa Lactalis i Nestlé powierzają swojemu joint-venture zarządzanie produktami świeżymi

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-05-04 10:59:57

LNPF (Lactalis Nestlé Prodotti Freschi Italia) to joint venture powstałe z inicjatywy firmy Nestlé i francuskiego giganta mleczarskiego Grupy Lactalis. Spółka stworzona w 2006 r. jeszcze w 2019 r. miała obrót zaledwie 94,4 mln euro. Działała w segmencie świeżych jogurtów i deserów. LNPF Italia sprzedawała dotąd produkty pod markami Frùttolo, Mio, Nesquik, Galak, Perugina, Nescafé, LC1, Sveltesse, siggi's, Kit Kat i Lion. Teraz do spółki przeniesiono nowe kompetencje, co czyni je ważnym graczem we Włoszech.

czytaj więcej »

© dodoni

Grecja: Koncentracja prywatnych zakładów mleczarskich

Źródło: ekathimerini.com   Dodano: 2021-04-30 10:55:41

CVC Capital Partners ogłosiła nabycie większościowego pakietu udziałów w greckiej mleczarni Dodoni. Producent ten zlokalizowany w Epirze wytwarza oryginalne sery Feta ze statusem Chronionej Nazwy Pochodzenia oraz sery bez statusu ChNP: Manouri, Anthotyro i Halloumi. Dodoni jest także znanym producentem mleka i napojów fermentowanych. Firma skupuje mleko od 5500 dostawców i zatrudnia 170 pracowników.

czytaj więcej »

Duncan McIntyre © sealed air
Victor Pecherskiy © sealed air

Sealed Air: Automatyzacja i pakowanie bezdotykowe to odpowiedź na braki kadrowe i problemy zakładów podczas epidemii SARS CoV-2

Źródło: Sealed Air   Dodano: 2021-04-29 10:00:14

Rola automatyzacji w rozwiązywaniu problemów stojących przed branżą pakowania żywności była głównym motywem wystąpienia Sealed Air podczas wydarzenia pt. „Bezdotykowa przyszłość”. Przedstawiciele branży przetwórstwa żywności, pakowania i handlu detalicznego z całej Europy wzięli udział w wydarzeniu online celem poznania rosnącej wartości automatyzacji pakowania w obliczu nowych wyzwań dla bezpieczeństwa żywności i zrównoważonego rozwoju w post-pandemicznym świecie.

Duncan McIntyre, Dyrektor Regionu EMEA ds. systemów i integracji powiedział: – Wielu firmom automatyzacja pakowania kojarzy się z dużą prędkością i wydajnością. Skojarzenie to jest na pewno właściwe, ale wyzwania, przed jakimi stanęliśmy w zeszłym roku – wymagania zdrowotne i dystans społeczny, pomogły nam dostrzec inne korzyści automatyzacji.

czytaj więcej »

© spomlek (sm)

Spomlek (SM): Odzysk ciepła, wytwarzanie prądu z redukcji pary i modernizacja oczyszczalni ścieków

Źródło: Spomlek (SM)   Dodano: 2021-04-29 09:58:56

– Działamy zgodnie ze standardami ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Uważamy, że każde działania prośrodowiskowe są ważne dla lokalnej, ale również globalnej ochrony środowiska. Każda inwestycja, proces, mikrozdarzenie ograniczają negatywny wpływ na to, jakim powietrzem oddychamy, jaką wodę pijemy i ile energii zużywamy. Naszym nadrzędnym celem w zakresie Systemu Zarządzania Środowiskowego, jest minimalizacja wpływu naszej działalności na środowisko oraz optymalizacja zużycia zasobów naturalnych. System pozwala nie tylko na zmniejszanie wpływu naszej organizacji na środowisko, ale również stwarza szansę na osiągnięcie realnych korzyści biznesowych. Dzięki wysokiej świadomości proekologicznej naszych pracowników, w zakładzie podejmowane są różnorodne działania pozwalające na osiągnięcie zamierzonych efektów środowiskowych – mówi Bożena Nowak, Kierownik ds. Zarządzania Jakością mleczarni Spomlek (SM).

czytaj więcej »

Hiszpania: Wzrost produkcji mleczarskiej w 2020 r. mimo pandemii

Źródło: USDA   Dodano: 2021-04-29 09:45:47

Hiszpański przemysł mleczarski zwiększał w ubiegłym roku produkcję mleka i wydajność pomimo COVID-19. Spadek sprzedaży nabiału w turystyce towarzyszył gwałtownemu wzrostowi sprzedaży w gospodarstwach domowych. Według USDA zjawisko to może wystąpić także w 2021 r. Hiszpański sektor serów stanął jednak w obliczu trudności ze sprzedażą serów dla koneserów zarówno w kraju i na rynkach eksportowych. Przedstawiciele przemysłu spodziewają się odbicia w eksporcie hiszpańskich specjalności serowych w związku z ogłoszonym w marcu 2021 r. zawieszeniem taryf celnych związanych z konfliktem w obszarze wspierania firm lotniczych.

Hiszpańska krajowa produkcja mleka krowiego wzrosła o 2,7% do 7,4 mln ton w 2020 r. W porównaniu do 2019 r. pogłowie krów mlecznych w Hiszpanii spadło o 4% do 810 tys. zwierząt. Liczba hodowców bydła mlecznego kontynuowała trend spadkowy, obniżając się o 5% do 12 479 osób.

Co warto podkreślić, Hiszpania jest jednym z wiodących w UE producentów mleka owczego i koziego, przeznaczonego głównie do produkcji serów. Jednak w 2020 r., w związku z pandemią COVID-19 i cofającym się popytem, produkcja mleka owczego i koziego nieznacznie spadła.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Polacy więcej gotują w domu

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2021-04-28 11:21:43

– Nasze obserwacje pokazują, że coraz więcej Polaków, zwłaszcza w okresie pandemii, gotuje w domu – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop. Jakie serki topione najczęściej wykorzystuje się w kuchni? – Najpopularniejszymi produktami ze względu na ich wszechstronne wykorzystane w kuchni są: Złoty Ementaler, produkowany od początku istnienia firmy Sertop oraz serki bez dodatków smakowych, takie jak Gouda, Tylżycki czy Edam. To właśnie tych produktów nie powinno zabraknąć w każdym sklepie. Sporym zainteresowanie cieszą się także serki smakowe, z dodatkiem suszonych i liofilizowanych warzyw np. ze szczypiorkiem i cebulką, czosnkiem, pomidorem, pieczarkami czy z papryką, które w domowych kuchniach podkręcają smak zup, sosów na ciepło, zapiekanek lub dipów. W kategorii serków topionych istotny wpływ na generowanie sprzedaży ma popyt na dany produkt, o czy warto pamiętać kompletując asortyment sklepu. O tym jak wykorzystać serki w kuchni, nie tylko na kanapkę, można przekonać się przeglądając przepisy kulinarne na blogu Serki w kuchni.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij