100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5496, strona 1 z 367)

Kowalew-Dobrzyca (OSM): Plany rozwoju sprzedaży twarogów i serów smażonych

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-29 12:24:19

Mleczarnia w dalszym ciągu zamierza rozwijać produkcję i sprzedaż twarogów, serów smażonych i topionych, a rezygnować z wyrobów, których produkcja jest nierentowna. W minionym roku uruchomiono linię do pakowania, ważenia i etykietowania twarogu.

Spółdzielnia z Wielkopolski w 2019 r. uzyskała przychody ze sprzedaży, produktów, towarów i materiałów na poziomie 33,43 mln zł i stratę 798 tys. zł. Zrzeszała 245 członków i skupiła w ciągu całego roku 13,5 mln litrów. Dynamika skupu z roku na rok była ujemna (94,9%).

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Głuchów (OSM): Większa dynamika skupu przy dużym rozdrobnieniu

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-29 11:45:17

W 2019 r. Spółdzielnia skupiła 12,05 mln litrów mleka przy dynamice 104,9%. Jak podaje Zarząd mleczarni udział klasy ekstra w skupionym surowcu wyniósł 99,07%. Spółdzielnia skupowała surowiec według następującej struktury: 72 dostawców tj. 46,5% ogółu dostarczyło 6% mleka ogólnego skupu, 83 dostawców tj. 53,5% ogółu dostarczyło 94% skupu ogólnego. Mleczarnia zrealizowała w 2019 r. kilka ciekawych projektów inwestycyjnych w tym: instalacje fotowoltaiczne za 175 tys. zł, kocioł koagulacyjny, na który łączny nakład wyniósł blisko 400 tys. zł, oddano także do użytkowania dwukomorową maszynę pakującą za ponad 100 tys. zł, wyposażono kotłownię za około 850 tys. zł. wraz z budynkiem (285 tys. zł) oraz zainwestowano w układ wody lodowej z pompami ciepła za około 640 tys. zł.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Czego chcą konsumenci?

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-09-29 10:23:54

– Patriotyzm konsumencki nabiera coraz większego znaczenia  i jest mocno wspierany ogólnopolskimi kampaniami promocyjnymi, co w bezpośredni sposób przekłada się na zawartość koszyka zakupowego – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Polacy coraz częściej zwracają uwagę na rodzimy charakter produktu i samej marki, a polski produkt stał się wyznacznikiem dobrego trendu, co dla nas – producenta serków topionych z polskim kapitałem i ponad 50-letnią tradycją ma ogromne znaczenie. Dziękujemy wszystkim za okazane zaufanie! – podkreśla Aneta Będkowska.

czytaj więcej »

Wielka Brytania: Przetwórstwo mleka na stałym poziomie

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-25 10:19:05

Na terenie Wielkiej Brytanii 54 zakłady mleczarskie są odpowiedzialne za przetwórstwo 90% całego skupionego mleka. Dane statystyczne za czerwiec 2020 r. wskazują, że brytyjskie zakłady mleczarskie przetworzyły 1,22 mld litrów mleka wobec 1,3 mld litrów w maju. Produkcja mleka płynnego opiewa na poziomie około 500-550 mln litrów, a serów 43 tys. ton, a cheddar jest najpopularniejszym gatunkiem sera twardego. W porównaniu do czerwca 2019 r. produkcja cheddara wzrosła (zamiast 260 mln l wykorzystano w tym celu prawie 300 mln l). Ze skupionego w czerwcu mleka wyprodukowano 16 tys. ton masła i 10,3 tys. ton mleka w proszku.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Danone: Po spadku w 2019 r. firma podniesie w 2020 r. wydatki inwestycyjne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-25 09:37:35

Nakłady inwestycyjne poniesione w 2019 r. wyniosły 30 mln zł (w 2018 roku firma poniosła nakłady inwestycyjne w kwocie 35,8 mln zł). Jak przewiduje Danone planowane nakłady inwestycyjne na 2020 r. wyniosą 32,6 mln zł. Poniesione dotąd nakłady związane były z instalacją nowych linii produkcyjnych i pakujących oraz rozbudową procesów produkcyjnych. Spółka liczy, że zwiększenie roli innowacji i inwestycje w nowe procesy pozwolą spółce wykorzystać potencjał rynku krajowego i eksportu na rynki Środkowej Europy

W 2019 r. przychody Danone w Polsce ze sprzedaży produktów wyniosły 1,034 mld zł, a ze sprzedaży towarów i materiałów 277,64 tys. zł. Zysk netto wyniósł 107,55 mln zł.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Strzałkowo (SMU): Ambitne zadania inwestycyjne i handlowe na 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-24 11:47:10

Ostatni rok obrotowy zamknął się przychodami ogółem na poziomie 65,05 mln zł i zyskiem netto na poziomie 3,79 mln zł. Ta relacja to jeden z najlepszych wyników w branży mleczarskiej w Polsce. Zarząd uważa, że celem długofalowym Spółdzielni powinien być stały wzrost produkcji, zwłaszcza twarogów i masła oraz systematyczne rozszerzanie rynków zbytu na terenie Wielkopolski, Pomorza, Mazowsza i województw Kujawsko-Pomorskiego i Warmińsko-Mazurskiego. Jak twierdzi Zarząd podjęto działania zmierzające do pozyskania odbiorców również na Śląsku.

czytaj więcej »

© indulge desserts
© indulge desserts

USA: Desery mleczne bez dodatków mają przyszłość: Szwajcarzy kupują kolejną firmę wytwarzającą desery mleczne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-24 10:08:19

Biznes słodkich mlecznych deserów wciąż pozostaje bardzo rozwojowy pomimo trendów nakazujących zdrowe, niskokaloryczne odżywianie. Dowodzi temu kolejne przejęcie szwajcarskiego giganta, tym razem w USA. O jakich deserach jednak mowa? Szwajcarscy mleczarze już dawno postawili na rozwój sprzedaży i promocję włoskich deserów, a działalność w tej dziedzinie określają jako filar strategiczny. Lista przejęć zrealizowanych przez Emmi tylko w obszarze deserów jest długa: w 2012 r. zakupiono we Włoszech firmę A-27. Od tego czasu trzy firmy (Rachelli w 2013 r., Italian Fresh Foods w 2017 r., Pasticceria Quadrifoglio w 2019 r.) zostały dokupione i już jako Emmi Dessert Italia stały się znaczącym dostawcą deserów w Europie. Przejęcie 87,7% udziałów w amerykańskiej spółce Indulge Desserts Intermediate Holdings rozszerza obecność Emmi na kraj o największym na świecie rynku deserów.

czytaj więcej »

Mlekovita jako pierwsza w branży uruchamia własny sklep internetowy www.sba.com.pl z produktami wysokobiałkowymi

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-09-22 16:08:42

Grupa Mlekovita, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów lubiących aktywność fizyczną, otworzyła sklep internetowy, w którym można zaopatrzyć się w produkty bogate w białko. Działa on pod adresem www.sba.com.pl, a jego nazwa pochodzi od linii produktów Super Body Active. Dla klientów e-sklepu firma przygotowała atrakcyjne pakiety promocyjne, a także program lojalnościowy. Przyznawane za zamówienie punkty można zamieniać na vouchery i opłacać przy ich pomocy kolejne zakupy.

– Jako lider branży mleczarskiej Mlekovita wciąż dynamicznie się rozwija, w wielu aspektach. Nie tylko inwestujemy w nasze zakłady i linie produkcyjne, rozszerzamy nasz asortyment, ale także idziemy z duchem czasu i wprowadzamy nowe kanały sprzedaży. Z myślą o osobach profesjonalnie uprawiających sport, jak również amatorach, osobach aktywnych i dbających o zdrowy styl życia, otworzyliśmy sklep internetowy, w którym można znaleźć szeroką ofertę naszych wyrobów o wysokiej zawartości białka, m.in. z linii Super Body Active (SBA). Aktywność fizyczną należy bowiem wspierać zbilansowaną dietą bogatą w białko, a z naszych obserwacji wynika, że tego typu produktów klienci szukają właśnie przede wszystkim w internecie – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. – Nasza marka SBA została oparta na doświadczeniu i know-how firmy Mlekovita. Oferowane w sklepie produkty są innowacyjne, nowoczesne, a jednocześnie to efekt ponad 90-letniego doświadczenia w produkcji i dystrybucji wyrobów mleczarskich. Zdobywamy zaufanie klientów nie tylko w kraju, ale na całym świecie, każdego dnia oferując im możliwość zakupu smacznych, zdrowych i pożywnych produktów. Mlekovita to bowiem wiarygodny polski producent naturalnych koncentratów białek serwatkowych i jedyny polski producent WPC w wersji smakowej – sama produkuje i sprzedaje je docelowemu konsumentowi, do tej pory wykorzystując w tym celu sieć własnych hurtowni firmowych oraz sklepów Mlekovitka. A teraz ruszamy z nowym konałem sprzedaży – dodaje.

czytaj więcej »

USA: Grupa Lactalis przejmuje oddział serowy z rąk Kraft Heinz za 2,7 mld euro

Źródło: Grande Consumo Magazine   Dodano: 2020-09-20 18:29:17

Ta ogromna operacja wymaga jeszcze zgody organów ds. ochrony konsumentów i konkurencji. W skład transakcji wejdą gałęzie biznesu serów naturalnych i tartych pod markami Kraft, CrackerBarrel, Breakstone's, Knudsen, Polly-O, Athenos i Hoffman's. W listopadzie 2018 r. pisaliśmy o podobnym przejęciu w Kanadzie. Infomracja o tej transakcji tutaj

Umowa pozwoli Grupie Lactalis na międzynarodowy rozwój marki Kraft w tych kategoriach, a także w produkcji serów topionych. Szacowany obrót z tych działań w 2020 r. wynosi około 1,51 mld euro, co zwiększy obroty Grupy Lactalis w Stanach Zjednoczonych do 2,95 mld euro.

czytaj więcej »

Ryki (SM): Gouda i Edamski pozostają najważniejszymi serami w Polsce. Dyskonty odpowiadają za 25% rynku

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-18 14:44:37

Zdaniem przedstawicieli mleczarni Ryki (SM): – Sery żółte typu holenderskiego są na polskim rynku zdecydowanym liderem wśród serów dojrzewających. Sery te, z roku na rok zwiększają swoją sprzedaż. Najbardziej popularne sery typu holenderskiego to Gouda oraz Edamski. Na rynku polskim około 33% należy do Goudy, a 13% do sera Edamskiego.

Sery sprzedawane na stoiskach samoobsługowych cieszą się bardzo dużą popularnością ze względu na łatwość i szybkość zakupu, przy zachowaniu takiej samej jakości. Zmiana stylu życia konsumentów wpływa na kształtowanie się nowych preferencji, które powodują znaczne zainteresowanie właśnie tą kategorią produktów. To wpływa na wysoki poziom sprzedaży serów w dyskontach. W tego typu sklepach sprzedaje się tylko „konfekcja”, a dyskonty to obecnie aż 25% rynku sprzedaży sera. Wciąż jednak większą część rynku stanowią sery na wagę. Tradycyjna forma sprzedaży zapewnia konsumentowi znacznie większy wybór oraz częstsze promocje.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie
© forum mleczarskie

Czarnków (OSM): Stabilny skup mleka i lista inwestycji

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-18 14:10:33

Mleczarnia Czarnków (OSM) utrzymała w 2019 r. skup mleka, który wyniósł 67,5 mln litrów. Biorąc pod uwagę starzenie się społeczeństwa i dyskusyjną atrakcyjność zawodu hodowcy bydła mlecznego, sytuację utrzymania skupu należy uznać za sukces. Ceny jakie płaci mleczarnia są porównywane do średniej ceny dla całego kraju. Największy skup mleka mleczarnia zrealizowała w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim, chodzieskim, pilskim i obornickim. Zmienia się struktura skupu: nastąpił 5% wzrost średniej rocznej dostawy per capita.

czytaj więcej »

Giżycko (OSM): Trudny, choć udany rok

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-18 13:50:28

Spółdzielnia w 2019 r. zrealizowała zarówno planowane inwestycje jak i zwiększyła produkcję wyrobów o dodatnim wskaźniku rentowności. Co istotne, spółdzielnia wykorzystuje moce przerobowe już w 100%. Było to możliwe dzięki zwiększonemu skupowi, który wzrósł z roku na rok o 9% do 281 mln litrów. Cały 2019 r. spółdzielnia Giżycko (OSM) zamknęła kwotą 550,2 mln zł przychodów. Większość swoich przychodów mleczarnia Giżycko (OSM) uzyskała z eksportu. Największe wzrosty produkcji zrealizowano w zakresie serów (+19%) i śmietany przerobowej (+16%).

czytaj więcej »

© fonterra

Fonterra przechodzi z węgla na odpady drzewne jako paliwo w zakładzie Te Awamutu

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-09-16 09:34:19

Nowozelandzki zakład robi kolejny krok na drodze odchodzenia od węgla. Fonterra ogłosiła przejście zakładu Te Awamutu na energię odnawialną na początku roku, przy czym zakład wcześniej wykorzystywał mieszankę węgla, gazu i energii elektrycznej do przetwarzania mleka.

– Te ważne inwestycje w zrównoważony rozwój są utrzymywane pomimo wyzwań związanych z pandemią – powiedział Fraser Whineray, Dyrektor Operacyjny Fonterra. – Zrównoważony rozwój jest podstawą długoterminowej strategii spółdzielni i chociaż Covid-19 stanowił pewne wyzwania, udało nam się ukończyć projekt dekarbonizacji w Te Awamutu.

Odejście od węgla w Te Awamutu jest częścią planów firmy Fonterra, aby uzyskać zerową emisję netto w swoich zakładach produkcyjnych do 2050 r. Po zakończeniu transformacji w Te Awamutu Fonterra zmniejszy krajowe zużycie węgla przez spółdzielnię o prawie 10% oszczędzając ponad 84 tys. ton emisji CO2 rocznie – tyle samo, co usunięcie z dróg 32 tys. samochodów.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita
© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita: 100 tysięcy kg mniej tworzyw sztucznych – innowacje w trosce o środowisko

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2020-09-16 09:11:39

Grupa Mlekovita , jako lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, kieruje się ideą zrównoważonego rozwoju. Świadoma swojego oddziaływania na środowisko, firma podejmuje wiele działań, aby zapobiegać jego zanieczyszczaniu. Wśród nich jest ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów. Konsekwentne zmiany w tym zakresie, m.in. zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego, pozwolą Mlekovicie zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

– W Mlekovicie obserwujemy trendy na rynku, także te dotyczące poszanowania środowiska i projektowania opakowań. Jako lider branży mleczarskiej w Polsce oraz największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej nieustannie pracujemy nad tym, aby tego typu rozwiązania wdrażać w naszej firmie, ponieważ dobro środowiska jest dla nas bardzo istotne. Opakowania naszych produktów ewoluują – nie tylko pod względem szaty graficznej, ale także jeśli chodzi o materiały, z których są wykonane. Nasze proekologiczne podejście do pakowania produktów przejawia się m.in. w zmniejszaniu gramatury tworzyw sztucznych w opakowaniach. Zmiany wprowadzone w tym zakresie w ostatnich miesiącach powodują, że w ciągu roku na rynek trafi o 100 tys. kg mniej tworzyw sztucznych. To już ogromna różnica, ale my nie ustajemy w wysiłkach, aby zmieniać skład opakowań kolejnych produktów i działać jeszcze bardziej proekologicznie – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.

czytaj więcej »

Końskie (OSM): Wzrost sprzedaży mleka w proszku i inwestycja w fotowoltaikę

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-09-11 12:44:04

Mleczarnia konecka skupuje i przetwarza blisko 90 mln l mleka rocznie. Nowoczesną bazę przetwórczą stanowią: zakład miejski i proszkownia. W 2019 r. mleczarnia realizowała m.in. sprzedaż mleka w proszku na rynku unijnym i pozaunijnym. Skok produkcji mleka w proszku był bardzo znaczący: sięgnął dodatkowych 87% w zakresie usługowym. Tradycyjnymi odbiorcami mleczarni są: Niemcy, Włochy, Brazylia, Argentyna, Meksyk, Egipt, Algieria. Mleczarnia zwiększyła produkcję twarogów o 4%. Z uwagi na relacje cenowe bardzo wyraźnie zmniejszono produkcję masła.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij