Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

7-11 października 2017, Anuga: Sukces frekwencji

Podczas tej edycji targi Anuga odwiedziło 165 tys. osób. 75% z nich stanowili goście z zagranicy (ze 198 krajów świata). Liczbę wszystkich wystawców wyliczono na oszałamiające 7 405 firm: 716 niemieckich i 6 689 spoza kraju gospodarza. Wystawcy – goście reprezentowali 107 krajów świata. Wśród najważniejszych gości byli czołowi dyrektorzy firm spożywczych oraz najważniejsi kupcy z sieci handlowych na świecie. Tegorocznym partnerem targów były Indie.

Na targach Anuga widać było szczególnie, że siłą napędzającą handel żywnością jest rozwijający się eksport żywności oraz szeroko rozumiane innowacje. Wiele przedstawionych produktów plasowało się w segmentach: ready-to-eat, żywności bio oraz wyrobów dla wegetarian i wegan.

Intensywność tegorocznych targów widać w opiniach wystawców i odwiedzających.
– Doświadczyliśmy rekordowych rozmiarów targów Anuga – skomentował Friedhelm Dornseifer, Prezes Niemieckiego Związku Niemieckiego handlu Detalicznego (BVLH). Pod jego słowami: – Skala zainteresowania ze strony międzynarodowego przemysłu spożywczego dowodzi, że jest to obowiązkowy punkt kalendarza każdego kupca i producenta – mógłby podpisać się chyba każdy wystawca.

Jednym z wielu spostrzeżeń, jakie płyną z targów Anuga jest rosnąca rola internetu i oczekiwanie konsumentów stworzenia jak najbardziej dogodnych i wygodnych warunków poruszania się po e-sklepach w warunkach używania rozmaitych urządzeń mobilnych. Rosnąca rola placówek e-commerce nie oznacza jednak zmierzchu handlu wielkopowierzchniowego czy tradycyjnego – konsumenci wciąż chcą kupować w tradycyjny sposób.

Do Kolonii przyjechali w tym roku przedstawiciele takich sieci jak: Ahold, Albert Heijn, Aldi, Auchan, Carrefour, Coop, Costco, dm, Edeka, Globus, Hofer, Jumbo, Kroger, Metro, Migros, Müller, Norma, Rewe, Rossmann, Sainsbury, Sams Club, Schwarz Group, Sobeys, Spar, Target, Tesco i Walmart.

Szczególnie wielu gości przyjechało z krajów Unii Europejskiej i Szwajcarii. Szczególny wzrost zainteresowania widać było w liczbie gości z Włoch, Hiszpanii, Francji i Holandii. Więcej gości pochodziło z USA i Kanady, Brazylii, Peru i Urugwaju. Istotny udział stanowiły osoby przybyłe z Chin, Japonii i Indii.

Kolejna edycja targów Anuga odbędzie się w dniach 5-9 października 2019. Warto będzie tu znów być.
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25