Media Tour do mleczarni Bieluch (SM)

Nowe otwarcie na prasę ze strony producenta wyrobów mleczarskich pokazuje spuściznę miasta Chełm oraz dorobek i tradycje spółdzielni mleczarskiej Bieluch.

W dniu 17 maja br. w mleczarni Bieluch (SM) odbyło się spotkanie z dziennikarzami, podczas którego zaproszonym dziennikarzom przedstawiono tradycje, dorobek i plany spółdzielni. Największym sukcesem rynkowym firmy jest linia serków Bieluch, a zwłaszcza serek naturalny 150 g, którego sprzedaż stanowi 70% obrotów w całej linii. Szczególną zaletą serków Bieluch jest zachowanie w nowoczesnym procesie ultrafiltracji wszystkich białek mleka, w tym białek serwatkowych. Co równie ważne, serek powstaje bez dodawania zagęstników ani stabilizatorów tak popularnych w przemyśle spożywczym.

Spotkanie stało się okazją do przedstawienia przez Prezesa Zarządu Waldemara Skibińskiego historii mleczarni, której początki datuje się na grudzień 1929 roku. Dziś Bieluch to jedna z czołowych mleczarni na Lubelszczyźnie, zajmująca miejsce w trzeciej dziesiątce mleczarni w Polsce. Przetwarza 40 mln litrów mleka rocznie i osiąga przychody rzędu 95 mln złotych. W planach firmy jest wprowadzenie nowej marki produktów z dodatkiem nowych szczepów bakterii.

Spotkanie było okazją do rozmów z Zarządem Spółdzielni, poznania procesu technologicznego oraz poszerzenia wiedzy uczestników spotkania w zakresie walorów zdrowotnych spożywania nabiału. Prezentacje Wiceprezesa Zarządu ds. Produkcji Janusza Mojaka oraz dr inż. Małgorzaty Stryjeckiej z PWSZ Chełm pozwoliły lepiej poznać specyfikę, naturalność i inne walory produktów marki Bieluch.

Po zwiedzeniu zakładu uczestnicy zwiedzili podziemia kredowe pod miastem, gdzie spotkali dobrego ducha Bielucha, legendę chełmskiego „labiryntu”. Według podań Bieluch jest duchem białego niedźwiedzia widniejącego w herbie miasta, a który opiekuje się nim w niebezpieczeństwie.