1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods: Bardzo dobre wyniki mimo pandemii. Bywalcy HoReCa zaufali produktom markowym podczas zakupów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Łączne przychody firmy Arla Foods wzrosły o 2,8% do 5,4 mld euro w porównaniu z 5,2 mld euro w pierwszej połowie 2019 r. Było to możliwe dzięki wyższym wolumenom sprzedaży produktów markowych w handlu detalicznym. Arla informuje o zwiększeniu rentowności do 3%.

– Musieliśmy poruszać się po bardzo wysokim poziomie zmienności w światowym przemyśle mleczarskim, widząc znaczny spadek cen surowców i poważne skutki dla walut na całym świecie. Ze względu na naszą pozycję zarówno pna rynkach międzynarodowych jak i w różnych kategoriach, osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, zwiększyliśmy naszą rentowność i zapewniliśmy dalsze oszczędności dzięki Arla Calcium (program transformacji i efektywności). Sytuacja pozostaje jednak bardzo niestabilna i musimy nadal być czujni w zapewnianiu ciągłości działania – skomentował wyniki Dyrektor Finansowy Arla Torben Dahl Nyholm.

Ponieważ restauracje, kawiarnie i stołówki musiały zostać zamknięte z powodu pandemii, działalność gastronomiczna Arli gwałtownie spadła. Konsumenci zwrócili się w stronę markowych produktów mleczarskich. Ogólna sprzedaż w obrębie marek wzrosła o 10,4%. Rozpoznawalne na całym świecie marki Lurpak i Puck zyskały imponujące 17,7% i 16,7%. Arla ucierpiała na spadku w gastronomii, ale nadal zyskała wzrost wolumenu o 3,3%. Napoje mleczne Arla przyniosły wzrost wolumenu o 13,1%, głównie dzięki marce Starbucks.

W podziale na rynek europejski i międzynarodowy, ten pierwszy odnotował gwałtowny spadek sprzedaży w biznesie gastronomicznym, ale zrekompensował to bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w handlu detalicznym i elektronicznym. Sprzedaż w Europie przyniosła wyjątkowy wzrost wolumenu 6,3% napędzany głównie przez marki: Lurpak, Arla i Starbucks. Europejska strefa Arla zwiększyła przychody łącznie o 0,9% do 3,18 mld euro.

W ciągu ostatnich 5 lat obszar międzynarodowy sprzedaży w Arla Foods odnotował najwyższy wzrost przychodów, co oznacza wzrost do 1,02 mld euro wobec 839 mln euro w pierwszej połowie 2019 r. Bliski Wschód i Afryka Północna (MENA) był głównym motorem wzrostu.

Pomimo bardzo niepewnych czynników zewnętrznych, Arla Foods oczekuje w 2020 r. przychodów na poziomie 10,4-10,8 mld euro.

Ostatnie wiadomości o firmie