1. Aktualności
  2. Świat

Czy Aldi właśnie się łączy?

Źródło: USDA
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Rynek retail w Niemczech jest podzielony następująco: Rewe 25,3%, Edeka 17,3%, Lidl 17,2%, obie sieci Aldi 13%, Amazon 6,6%, inni 20,6%. Według doniesień prasowych Aldi Nord i Aldi Süd planują połączenie do 2022 r.

Aldi jest jednym z największych sprzedawców żywności na świecie, posiadającym sklepy na czterech kontynentach. Połączenie stworzyłoby silny podmiot handlowy w globalnym handlu detalicznym żywnością. Obie firmy unikają komentarzy. Nie jest to też pierwsza informacja na ten temat - w przeszłości było wiele spekulacji w tej kwestii.

W Niemczech Aldi jest podzielone na Nord i Süd. Oba Aldi osiągają obrót w wysokości ponad 100 mld USD i zatrudniają 210 tys. osób na całym świecie w 11 tys. sklepów. W Niemczech jest 4100 sklepów Aldi. W USA Aldi Süd ma 1900 sklepów, podczas gdy Aldi Nord jest właścicielem 500 sklepów Trader Joe. To sprawia, że USA to drugi największy rynek dla Aldi. Francja i Wielka Brytania mają około 850 sklepów, a Australia wkrótce będzie miała 540 sklepów tej sieci.

Oba podmioty zacieśniają współpracę. Obaj właśnie ogłosili plan harmonizacji portfolio marek własnych. Oba podmioty usprawniły również pozyskiwanie produktów, ich działy infrastruktury i IT zawarły wspólną umowę z dostawcą usług kart kredytowych i z agencją marketingową.

Działania Aldi to odpowiedź na utratę rynku na rzecz sieci Rewe i Edeka, dyskontów Lidl oraz Amazona.

Aldi podzieliło się w 1962 r, kiedy bracia Theo i Karl Albrecht – założyciele sieci Aldi dotarli do momentu zbyt dalekich różnic w poglądach na działanie biznesu.

© forum mleczarskie