1. Aktualności
  2. Polska

Jeronimo Martins: Smaki lokalne nabiału i produkty tradycyjne konsumenci wybierają coraz częściej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© jeronimo martins

Zapytaliśmy Marcina Domańskiego, Dyrektora Handlowego odpowiedzialnego za rozwój marek własnych w sieci Biedronka o to, które z trendów już goszczących na polskim rynku mają rzeczywisty potencjał i odnoszą sukces sprzedażowy.

– Jako interesujące przykłady wymieniłbym dwa produkty, które są symptomatyczne jeśli chodzi o to, co interesuje klientów – mówi nasz rozmówca. – Dużą popularnością cieszy się w naszej ofercie produkt, wydawać by się mogło, bardzo lokalny. To wprowadzony pod naszą marką własną Sër Kaszëbsczi Światowid. Wprowadziliśmy go do wszystkich naszych sklepów, których w końcu 2019 roku było już blisko 3000, w 1100 polskich miejscowościach. Jesteśmy szczególnie dumni z tej propozycji, a współpraca z dostawcą może być modelowym przykładem, jak polscy dostawcy współpracując z Biedronką mogą z sukcesami rozwijać swoje firmy. Popularność tego sera jest interesująca, bo pokazuje, że Polacy coraz bardziej dumni są z lokalności.

– To, co jeszcze kilka lat temu można było obserwować w krajach Zachodu, teraz coraz silniejsze jest również w Polsce. Z drugiej strony mamy ser Biedronka Premium Gran Padana, który początkowo wprowadzony jako in-out stał się już elementem naszej stałej oferty asortymentowej. To certyfikowany produkt, który pochodzi z Włoch, ojczyzny tego gatunku sera. Popularność, oprócz wysokiej jakości, zawdzięcza na pewno wielu kulinarnym podróżom, które odbywają nasi klienci – nie tylko tym wakacyjnym, ale także w wymiarze symbolicznym, przez odkrywanie i własne gotowanie – dodaje Marcin Domański z Jeronimo Martins.

– Podsumowując, Polacy coraz częściej lubią jeść potrawy lokalne i bardzo chętnie odkrywają nieznane im do tej pory polskie smaki regionalne. Kolejną rzeczą wartą odnotowania jest powrót do tradycyjnych produktów mlecznych w kuchni – takich jak na przykład masło. Po latach, w których margaryna rosła sprzedażowo, aktualnie to właśnie masło jest tym, co u nas klienci najczęściej wybierają, jeśli chodzi o tę kategorię produktową. To jest też związane z powrotem do gotowania i szukania tradycyjnych smaków. Na pewno trendem, którego istnienie należy mieć na uwadze jest weganizm, który z wielu powodów staje się znaczącym ruchem – dodaje Marcin Domański, Dyrektor Handlowy odpowiedzialny za rozwój marek własnych w sieci Biedronka.