1. Aktualności
  2. Polska

Torpol: Zwiększenie bezpieczeństwa żywności i przedłużenie trwałości produktu leży u podstaw naszych innowacji

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© torpol

– Od początku istnienia firmy interesowały nas opakowania przeznaczone dla sektora mleczarskiego – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Monika Lipska, Dyrektor Handlowy w firmie Torpol. – W związku z tym wdrożyliśmy i nadal pracujemy nad wprowadzeniem na rynek worków aktywnych, funkcjonalnych i dostosowanych do potrzeb tej branży.

Źródłem pomysłów naszych innowacji są wyniki badań B+R, badania marketingowe oraz obserwacje trendów opakowaniowych w nowoczesnych zakładach przetwórstwa mleczarskiego w Polsce i za granicą.

– Jednym z wdrożonych przez ostatnie lata produktów jest worek papierowy z folią barierową – w nikłym stopniu przepuszczającą parę wodną i gazy. Jest to koncepcja, która dzięki zastosowanym surowcom stwarza warunki, w których produkt przez dłuższy czas będzie w pełni zachowywał swoje walory i właściwości. To aktywne opakowanie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa żywności jak i przedłużenie trwałości produktu – opowiada Monika Lipska.

– Naszą przewagą, której nie mogą jeszcze zaoferować nasi konkurenci jest także wdrożenie technologii Z-fold. Technologia ta jest najbezpieczniejsza pod względem ryzyka zanieczyszczenia produktu, ponieważ uzbrojenie worka we wkładkę foliową odbywa się bez ingerencji człowieka.

Uważna obserwacja trendów w produkcji i handlu produktów proszkowanych w mleczarstwie, skłoniła nas do zainwestowania także w drukarnię wielokolorową – dodaje Dyrektor Handlowy w firmie Torpol.

– Zauważyliśmy tendencję zwracania uwagi na większą estetykę oraz design worków papierowych do proszków mlecznych. Coraz częściej standardowe, szare worki zastępowane są przez worki białe z bardzo ciekawymi, kolorowymi nadrukami. Kolejnym produktem, który jest efektem naszych prac badawczych oraz współpracy z jedną z polskich mleczarni są testowane i wdrażane worki papierowe, które cechują się szybkim zamykaniem i szybkim otwieraniem – Hot Lock Sack/Easy Open Sack. Jest to produkt dostosowany do najnowocześniejszych systemów pakowania, które wdrażane są przez wiodących producentów maszyn pakujących. Innowacyjne opakowanie daje szansę na wyróżnienie się w szerokiej gamie produktów i jest olbrzymią wartością dodaną. Wygoda użycia opakowania oraz estetyka są podstawowym elementem, który interesuje odbiorcę – podkreśla Monika Lipska.

– Innowacja nie może być jednorazowym wydarzeniem. Powinna stanowić strategię firmy. Trzeba znać wymagania klienta i razem z nim szukać innowacyjnych rozwiązań nie tylko dla swojej działalności, ale także dla strategii klienta.

– Inwestycje w nowoczesne i innowacyjne rozwiązania w sektorze opakowań są kosztowne i wymagają przemyślanych decyzji, uważnej obserwacji oraz budowania partnerstwa z obecnymi i przyszłymi odbiorcami. Największą satysfakcję przynosi obopólne zadowolenie oraz możliwość dalszego rozwoju z korzyścią dla obu stron – wskazuje nasza rozmówczyni.

Ostatnie wiadomości o firmie