1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Producenci żywności mają szczególną rolę do spełnienia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Twarogi tradycyjne kierowane są przede wszystkim do konsumenta masowego. Rynek ten rozwija się w ostatnim okresie głównie w kierunku produktów najwyższej jakości, praktycznie zapakowanych, jednym słowem coraz bardziej wygodnych dla potencjalnego konsumenta – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.


– Konsumenci są dziś bardziej świadomi, a przez to coraz bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Zwracają większą uwagę na skład i pochodzenie żywności oraz jej oddziaływanie na zdrowie. Producenci żywności poprzez działania marketingowe i reklamowe mają największy wpływ na kształtowanie modeli konsumpcji i dlatego podkreśla się ich szczególną rolę w tym obszarze – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Potrzeby i oczekiwania konsumentów są dziś kluczowym czynnikiem zmieniającym oblicze producentów żywności. Współczesnym wyzwaniem są wyroby mleczarskie idealnie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców tak, aby odnieść największy sukces rynkowy. Dobór takich produktów jest niezwykle ważny, bo daje firmom gwarancję sukcesu. Optymalna może okazać się multi-dyscyplinarna współpraca, gdzie różne działy dostawcy i detalisty współpracują ze sobą nad wymyślaniem coraz to nowych koncepcji produktów i dopasowywaniem ich do określonych grup odbiorców – podkreśla nasz rozmówca.
– Jemy to, co jest naturalne, zdrowe, prawie jak z ogródka i jednocześnie smaczne. Pogodzenie tych rzeczy jest wielkim wyzwaniem. Najbliżej tej definicji są właśnie tradycyjne twarogi i sery białe. Naszym sztandarowym produktem są serki Almette, które są lekkostrawne, nie zawierają konserwantów, zagęstników i barwników, a zawarty w nich wapń wspiera rozwój dzieci w okresie intensywnego wzrostu. Miłośnicy serków Almette mogą wybierać z bogatej oferty słonych wariantów z ziołami, warzywami i przyprawami oraz spośród wariantów owocowych. To idealny komponent kanapek, ale także dodatek do dań na ciepło oraz do dipów. Od lat naszą spełnioną misją jest być innowacyjnym liderem na rynku serów w Polsce i to jest nasz największy sukces. Kiedy wchodziliśmy kolejno na rynki serów topionych, twarogowych czy pleśniowych – marki nie były ich głównymi wyróżnikami. Dzięki nam dzieje się inaczej i jesteśmy pewni, że tak zostanie! – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.