1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Polacy wracają do produktów naturalnych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Masło zdecydowanie wraca do łask polskich konsumentów. Widzimy wzrost sprzedaży masła ekstra Łaciate, mimo podwyższonej ceny – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Pod koniec 2016 roku ceny tłuszczów mlecznych znacznie wzrosły z powodu zawirowań na europejskim rynku mleczarskim. Ceny masła i śmietanki poszły w górę. Nie są to różnice wielokrotne, ale zauważalne.


– Polacy wracają do produktów tradycyjnych, regionalnych i oczywiście naturalnych. Masło wpisuje się w ten trend znakomicie. Mlekpol (SM) poleca masło ekstra Łaciate o zawartości tłuszczu 83%, które powstaje z najlepszej jakości śmietanki. Nie zawiera barwników. Od tysiącleci produkcja masła jest właściwie taka sama. Opiera się na procesach mechanicznych, przebiegających w normalnej temperaturze i bez wspomagania chemicznego – wskazuje Ewa Gromadzka.
– Masło ekstra Łaciate sprzedawane jest w postaci kostki i osełki o gramaturach 100 g i 200 g. Wiosną 2017 roku w sklepach pojawi się masło ekstra Łaciate w kostce o gramaturze 500 g. Ułatwimy tym samym zakupy, przygotowanie posiłków, a do tego zadbamy o portfel naszych konsumentów. Jesienią 2016 roku wprowadziliśmy na rynek masło ekstra Łaciate w nowym, wygodnym opakowaniu. Lekki i praktyczny kubek w formie maselniczki ułatwia przechowywanie i serwowanie produktu. Estetyczne opakowanie umożliwia postawienie masła na stole pośród dań, bez konieczności przekładania go do innego naczynia. Wysoka jakość kubka oraz dodatkowa zabezpieczająca folia gwarantują dłuższy termin przydatności do spożycia – 60 dni. Masło ekstra Łaciate w kubku jest tak samo zdrowe i smaczne jak to, znane konsumentom do tej pory – mówi nasza rozmówczyni.
– Masło ekstra dystrybuujemy zarówno poprzez kanał sprzedaży nowoczesnej, jak i tradycyjnej. Handlowcy muszą pamiętać, że to produkt wrażliwy. Nie można eksponować go poza ladami chłodniczymi. Mlekpol (SM) aktywnie wspiera sprzedaż masła promocjami cenowymi i publikacjami w gazetkach sieci. Naszym zdaniem bardzo ważna jest również edukacja konsumentów. Przez lata wmawiano nam, że jest to produkt szkodliwy. Przekonywano nas do spożywania substytutów masła zachęcając ich maślanym smakiem. Na szczęście ten trend odwraca się. Zjawisku temu sprzyja moda na gotowanie, w tym liczne programy kulinarne. Więcej jest również publikacji prasowych i internetowych, w których naukowcy, dietetycy i szefowie kuchni potwierdzają zasadność wprowadzenia masła do naszego jadłospisu. Masło jest zdrowe – bogate w witaminy A i E oraz D i K. Porcją masła częściowo możemy uzupełnić deficyt witaminy D, która pomaga przyswajać wapń, odpowiadający za gęstość kości – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).