1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Duże dziury synonimem dobrego sera

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Sery twarde to największa kategoria na rynku sera, zdaniem ekspertów jej wartość roczna przekracza 2 mld zł – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – W procesie wyboru sera twardego najważniejsze są zdecydowanie typ sera i jego smak. Badania rynkowe wyraźnie pokazują, że konsumenci kierują się także marką sera, ale to już w następnej kolejności. Natomiast dla wielu synonimem wysokiej jakości sera twardego są duże dziury.

– Rynek FMCG w Polsce zmienia się dynamiczne, a najbardziej znacząca jest zmiana oczekiwań konsumenckich. W naszym modelu biznesowym najważniejszy jest konsument. W przypadku serów żółtych produkty paczkowane cieszą się większą popularnością. Wynika to głównie z wygody konsumentów. Współczesnym wyzwaniem są wyroby mleczarskie idealnie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców tak, aby odnieść największy sukces rynkowy. Dobór takich produktów jest niezwykle ważny, bo daje firmom gwarancję sukcesu. Optymalna może okazać się multidyscyplinarna współpraca, gdzie różne działy dostawcy i detalisty współpracują ze sobą nad wymyślaniem coraz to nowych koncepcji produktów i dopasowywaniem ich do określonych grup odbiorców – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.
– W produkcie ważne są receptura i opakowanie, bowiem te dwie rzeczy budują preferencje konsumenckie. Zdrowy styl życia jest dla konsumentów coraz ważniejszy! Na fali tego trendu coraz więcej osób sięga po naturalne produkty. Organizacja Business in the Community (BITC), jedna z najbardziej opiniotwórczych instytucji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu na świecie, przedstawiła najważniejsze oczekiwania konsumentów wobec produktów żywnościowych i zidentyfikowała wynikające z nich wyzwania dla sektora (w raporcie „The Opportunities and Challenges of Running a Responsible UK Food and Drink Business”). Także polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do zdrowia i bezpieczeństwa produktów, a także środowiskowych i etycznych uwarunkowań procesu produkcji. Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie opakowań, smaku, składników. To miejsca na prawdziwe innowacje, która powiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą nowe okazje do konsumpcji. Najcenniejsze są innowacje kreujące nowe okazje i zwyczaje konsumenckie – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.