1. Aktualności
  2. Polska

Amcor Flexibles: Zdrowie, wygoda, przekąski i zrównoważony rozwój wśród mocnych trendów opakowaniowych

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© amcor

– Będąc liderem na globalnym rynku opakowań giętkich, Amcor ma szanse przyjrzeć się głównym trendom w rozwoju branży opakowań – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Artur Lipiński, Account Manager Fresh & Dairy w Amcor Flexibles Europe and Americas. – Poprzez globalne czynniki, takie jak demografia, mniejsze rodziny, urbanizacja, wpływy klimatyczne oraz oczekiwania konsumentów dotyczące żywności convenience, On the Go, pojedynczych porcji oraz mającej zrównoważony wpływ na środowisko, widzimy następujące filary jako główne trendy w dziedzinie opakowań produktów mleczarskich.


– Zdrowie i tradycja – konsumenci oczekują tradycyjnych i zdrowych produktów wyprodukowanych z naturalnych składników. Jest to również związane z modą na zdrowy tryb życia, dlatego też takie kategorie produktów odnotowują największy wzrost. W tym przypadku opakowanie powinno nawiązywać do naturalności produktu – wskazuje Artur Lipiński.
– Nowy styl życia i przekąski – struktura rodziny uległa ewolucji w ciągu ostatnich 30 lat, więcej osób jest aktywnych zawodowo, spędzają one większość dnia w pracy i w ruchu przez co mają mniej czasu na konsumpcję. Dlatego konsumenci potrzebują produktów żywnościowych i przekąsek, które są wygodne do spożycia w trakcie ich codziennych zajęć. Opakowania takich produktów powinny charakteryzować się wygodą i łatwością w otwieraniu oraz użyciu, a jednocześnie zapewniać bezpieczeństwo. W tym przypadku również ważną role odgrywa ich kształt, który powinien być charakterystyczny, aby pomagać w budowaniu tożsamości marki – podkreśla menadżer Amcor Flexibles.
– Wygoda i bezpieczeństwo – zgodnie z badaniami, 81% konsumentów twierdzi, że miało złe doświadczenie z opakowaniem jakiegoś produktu. Konsumenci oczekują opakowań, których otwarcie jest łatwe, dobrze się zamykają i są łatwe w użyciu – dodaje nasz rozmówca.
– Zróżnicowanie i personalizacja – konsumenci chcą być traktowani jak ktoś wyjątkowy poprzez stosowane bezpośredniej komunikacji na opakowaniu. Z drugiej strony jego przeznaczeniem jest dotarcie do jak najszerszego kręgu odbiorców i zwiększenie przekazu marketingowego.
Zrównoważony rozwój – wyzwania związane z ochroną środowiska są ważnym elementem naszego współczesnego społeczeństwa. Możliwości recyklingu materiałów stosowanych w opakowaniach są ważnymi elementami dla konsumentów, którzy traktują opakowania jako potencjalny surowiec do produkcji nowych opakowań – podsumowuje Artur Lipiński, Account Manager Fresh & Dairy w Amcor Flexibles Europe and Americas.