1. Aktualności
  2. Polska

Bez laktozy. Bez obaw – nowy profil Łowicz OSM na Facebooku

Źródło: clearsense agencja interaktywna
Autor: Monika Czaplicka

Latem wszyscy cenimy lekkie, zdrowe jedzenie. Wiele osób korzystając z urlopu szuka ciekawych kulinarnych propozycji, których przygotowanie nie zajmie dużo czasu. Zostało to wykorzystane w planowaniu komunikacji przez Łowicz OSM. Ale na facebookowym profilu „Bez laktozy. Bez obaw” znajdziemy nie tylko ciekawe przepisy. Serwowane z domieszką zabawy i poparte fachową wiedzą szybko pozyskują sympatyków dla mlecznych produktów. Profil szczególnie dedykowany jest osobom, które mają problem z nietolerancją laktozy, a to jedna z najczęściej występujących nietolerancji pokarmowych!
Prowadzona na profilu komunikacja adresowana jest jednak do dużo szerszego grona.

Profil powstał w związku z wprowadzoną na rynek przez Okręgową Spółdzielnię Mleczarską Łowicz nową linią produktów bez laktozy. Celem prowadzonej w ramach profilu komunikacji jest nawiązanie bezpośredniej relacji z konsumentami.
„Strategia działań na utworzonym na portalu Facebook profilu zakłada przede wszystkim
skupienie społeczności osób, których problemem jest nietolerancja laktozy. To jedna z
najczęściej występujących nietolerancji pokarmowych, dlatego bardzo ważna jest edukacja na temat jej przyczyn oraz sposobów radzenia sobie z tym problemem. W ramach prowadzonych na profilu działań staramy się angażować zainteresowaną tematem społeczność do udziału w dyskusjach, korzystania z porad specjalistów, inspiracji kulinarnych i udziału w licznych zabawach, za pomocą których również chcemy edukować konsumentów o nietolerancji laktozy, jej przyczynach i skutkach” – mówi Irena Uczciwek z Łowicz OSM.
Profil Bez laktozy. Bez obaw został przygotowany i od czerwca 2015 r. jest prowadzony przez agencję interaktywną ClearSense, która odpowiada za kreację i komunikację Łowicz OSM w ramach portalu Facebook. Rosnące zainteresowanie profilem jest dowodem, że opracowana strategia sprawdza się w grupie potencjalnych klientów produktów bez laktozy.
„Stworzyliśmy Fanpage, którego założeniem jest edukacja w temacie nietolerancji laktozy, a przy okazji dyskretnie promujemy produkty Klienta. Z doświadczenia wiemy, że taka forma komunikacji na Facebooku jest najlepiej przyjmowana przez użytkowników serwisu. Zaplanowana w oparciu o te założenia komunikacja realizuje cele, które wspólnie ustaliliśmy z Klientem, m. in. edukację na temat produktu, uświadamianie zalet produktów mlecznych w codziennej diecie, budowanie wizerunku linii produktów bez laktozy oraz wzmocnienie relacji pomiędzy konsumentami a marką Łowicz” - podkreśla Monika Wołkowicz-Wyszomirska, Social Media Manager w ClearSense.
Użytkownicy profilu szczególnie aktywnie reagują na wpisy poświęcone kulinarnym przepisom. Nie bez znaczenia jest ich prostota. Zespół odpowiadający za komunikację w ramach profilu Bez laktozy. Bez obaw deklaruje że będzie ich tylko jeszcze więcej.
Już po pierwszym miesiącu prowadzonej komunikacji fanpage Bez laktozy. Bez obaw pojawił się w raporcie Sotrendera jako profil angażujący największy procent swoich fanów oraz jako jeden z najbardziej interaktywnych fanpage\'y w całej kategorii producentów nabiału.