1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Nie zawsze warto zmieniać design produktów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© sertop

– Marka Sertop jest wierna tradycji także w kwestii opakowań. Od ponad 50-ciu lat nasze serki produkowane są głównie w kształcie kostek oraz krążków z serowymi trójkątami i to właśnie te formy naszych opakowań rotują najlepiej na sklepowych półkach – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop.

– Najlepszym tego przykładem jest nasz słynny Złoty Ementaler, serek produkowany w formie kostki od początku istnienia firmy Sertop. Jego szata graficzna do dnia dzisiejszego praktycznie nie uległa zmianie, co jest doskonałym przykładem na to, że nie zawsze warto zmieniać design produktów o ugruntowanej pozycji na rynku. Nawet wręcz przeciwnie – taki krok ze strony producenta mógłby spowodować niemałe zamieszanie, bo Konsument nie miałby pewności czy kupuje ten sam, co dotychczas markowy produkt – podkreśla Aneta Będkowska z firmy Sertop.
– Które kategorie serków są najbardziej podatne na modyfikacje? Z pewnością te, skierowane do młodych ludzi, którzy mają odmienne gusta i z reguły lubią nowości produktowe i opakowaniowe. To właśnie ta grupa konsumentów jest najbardziej otwarta na nowości – podsumowuje nasza rozmówczyni.