1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Silna marka decyduje o sukcesie pracy z handlem

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– W pracy z handlem absolutnie unikamy schematów, dostosowujemy naszą ofertę i aktywności reklamowe do specyfiki danej marki, wielkości danego segmentu, działań konkurencji oraz grupy docelowej – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Na warunki pracy z handlem ma wpływ sytuacja na rynku surowców, która w tym roku nie była stabilna. Rok 2013 to okres wzrostu większości cen surowców, w niektórych przypadkach, jak chociażby masło, do poziomów rekordowych. Z drugiej strony możliwości przełożenia wzrostu kosztów surowców na konsumenta są ograniczone. W związku z tym marże producentów musiały więc spaść, bez względu na formę prowadzonej działalności oraz segment rynku. Oczywiście dostawcy związani sztywnymi kontraktami na dostawy marek własnych są w gorszej sytuacji. W dobie malejących różnic między produktami, to właśnie marka i związana z nią lojalność konsumenta decyduje o sukcesie pracy z handlem. Marki własne zawsze związane są z różnymi kompromisami, na które my, jako producent markowy, nie możemy sobie pozwolić. I to przynosi wymierne efekty – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.


– W roku 2013 – krok po kroku – realizowaliśmy nasze plany zgodnie z przyjętą strategią, w ramach której postawiliśmy sobie za główny cel zdecydowane pozostanie liderem innowacyjności, dawanie impulsów i wyznaczanie trendów rynkowych poprzez nowe pomysły. Aktywność rynkowa i innowacje produktowe to dla nas faktyczny priorytet – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska. – Dodatkowo wspieraliśmy obecność naszych produktów na poziomie placówek handlowych, stworzyliśmy wiele programów motywujących i lojalnościowych, a nasi przedstawiciele regularnie odwiedzali punkty sprzedaży i starali się wspierać swoją i wiedzą i kompetencjami sprzedawców. Wspieraliśmy nasze produkty szeroko zakrojonymi kampaniami reklamowymi w telewizji, materiałami POS i działaniami reklamowo – promocyjnymi w radio, prasie i billboardach. Przy okazji udało się nam także uzyskać kilka wyróżnień, między innymi w tegorocznej edycji Lidera Forum wygraliśmy aż w czterech kategoriach: Almette z gruszką i jabłkiem w serkach do smarowania, Hochland Gouda w kategorii sery żółte plasterkowane, Krążek Hochland Twój Wybór w kategorii sery topione, Valbon Camembert w kategorii serów pleśniowych. Przyznane nagrody świadczą o zaufaniu oraz o dobrym dostosowaniu do ich potrzeb i gustów. To dobra to wskazówka na drodze do optymalizacji asortymentu i do zapewnienia obopólnej satysfakcji – zarówno dla sprzedającego jak i dla kupującego.