1. Aktualności
  2. Świat

GfK: Dyskonty i supermarkety odzyskują rynek niemiecki

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski
© metro

Po raz pierwszy od dłuższego czasu dyskonty znajdują się na dobrej drodze, aby poprawić swój udział rynkowy – powiedziała agencja GfK serwisowi LZnet. Po dobrej drugiej połowie 2012 roku, początek 2013 jest obiecujący. Styczeń 2013 przyniósł wzrost sprzedaży o 8% w porównaniu do stycznia 2012 roku. Supermarkety również nie mogą uskarżać się na złe wyniki: ich sprzedaż wzrosła o 4,7% w 2012 roku i aż o 7% w styczniu 2013 (w porównaniu do stycznia 2012). Według GfK wzrosty te nastąpiły kosztem sieci hipermarketów.
W 2013 roku analitycy GfK prognozują wzrost sprzedaży żywności na poziomie 1,5% wobec 2,2% w 2012 roku.