1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Liderem segmentu pleśniowego są marki własne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Kategoria serów pleśniowych jest na naszym rynku ciągle w fazie rozwoju, sporo konsumentów jest zainteresowanych zakupem serów tej kategorii, ale to ciągle grupa stosunkowo nieliczna. Długookresowo segment serów pleśniowych w Polsce notuje wzrost sprzedaży – zarówno wolumenowo jak i wartościowo. Liderem w tym segmencie są marki własne, które zdobywają rynek kosztem produktów markowych. Spośród producentów markowych istotni są producenci Hochland Polska, Bongrain, Lactalis Polska i Lazur (OSM). Sprzedaż serów pleśniowych charakteryzuje się znaczną sezonowością (szczyty w okresach zimnych, dołki w okresach ciepłych) – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

– Segment ten rośnie w długim okresie, z czym wiążą się możliwości rozwoju. Najważniejszym kanałem dla sprzedaży serów pleśniowych są obecnie dyskonty, których rola wciąż rośnie, natomiast rola hiper- i supermarketów maleje. Wśród segmentów sera pleśniowego najważniejsze są camembert i brie – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
– Problemem dalszego rozwoju tego rynku u nas jest przede wszystkim brak tradycji w codziennym spożywaniu produktu tej kategorii, ale także bariera cenowa. Konsumentów trzeba cały czas edukować i zachęcać do spożywania serów pleśniowych. W dalszej perspektywie rynek serów pleśniowych powinien rozwijać się także ze względu na argumenty zdrowotne i odżywcze: mleko i jego przetwory zawierają niezbędne dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu składniki odżywcze – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz
– Obserwujemy rosnące zainteresowanie konsumentów serami pleśniowymi z dodatkami, stąd w naszej ofercie m.in. Valbon Brie z oliwkami, Valbon Brie z ziołami prowansalskimi.
Także mniejsze gramatury produktów cieszą się rosnącym zainteresowaniem, stąd ich pojawienie się w naszej ofercie. Dzięki zwiększeniu dystrybucji numerycznej udało nam się ostatnio zbudować duży przyrost dystrybucji ważonej w ostatnim czasie w kanałach małoformatowych, zwłaszcza małych sklepach spożywczych. Jesteśmy przekonani, że marka Valbon ma nadal wiele możliwości, pracujemy aby je maksymalnie wykorzystać! – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.