1. Aktualności
  2. Polska

Biedronka: Potencjał leży w grupie produktów funkcjonalnych

Autor: Janusz Górski
© jeronimo martins

Z Miguelem Coutinho, Category Director Dairy & Grocery VI w Jeronimo Martins Dystrybucja rozmawiamy o potencjale oferty mleczarskiej.
– Istnieje wiele grup produktów mleczarskich z dużym potencjałem wzrostu. Wśród nich wymieniłbym przede wszystkim produkty prozdrowotne, coraz bardziej popularne wśród naszych klientów. Przykładem tego typu produktów, wspierających trendy dietetyczne dostępnych w Biedronce są np. jogurty pitne Fruvita 0% i Pro Serce.


Przyszłość rynku to także produkty innowacyjne. Duży potencjał mają też tzw. produkty funkcjonalne, oferujące dodatkowe korzyści dla konsumenta oraz produkty tzw. „on the go” (tzw. produkty mobilne, umożliwiające spożycie poza domem) – wraz ze wzrostem spożycia poza domem. Trudno jednak ostatecznie przewidywać, w którą stronę pójdzie rynek. Dlatego kluczem jest tu stała obserwacja preferencji klientów – wskazuje Miguel Coutinho
– Wspólnie z naszymi dostawcami, z których ponad 90% to rodzimi producenci, wciąż pracujemy nad dostarczeniem naszym klientom nowych, innowacyjnych i wysokich jakościowo produktów. Branża mleczarska jest dobrym przykładem na to, że innowacyjność jest kluczowym elementem konkurencyjności rynkowej w nadchodzących latach. Eksperci oraz prezesi największych firm przyznają, że zwiększanie sprzedaży wyrobów mleczarskich coraz wyraźniej uzależnione jest od umiejętności wyróżniania się i wprowadzania innowacji. Sukces innowacji uzależniony jednak będzie od właściwej komunikacji z klientami. To on ostatecznie zdecyduje, czy nowy, innowacyjny produkt trafi do jego koszyka, czy pozostanie na półce – dodaje Miguel Coutinho.
Więcej w najbliższym Forum Mleczarskim Handel.