Włoszczowa (OSM): Rekordowy rok w jogurtach pitnych
Ostatni rok (czerwiec 2010-maj 2011) przyniósł bardzo silne wzrosty sprzedaży jogurtów naturalnych. Ich udział wynosi już 21,5% rynku jogurtów ogółem. Statystyki firmy Nielsen pokazują, że skok w ostatnim roku wyniósł 24,6%. O przyczyny tego stanu rzeczy zapytaliśmy Ryszarda Piziora, Dyrektora Działu Handlu i Marketingu w mleczarni Włoszczowa (OSM).
- Wzrost ten jest notowany od kilku lat, a przyczyn takiej sytuacji jest kilka.
- Zwykły jogurt naturalny zawiera tylko 2-3% tłuszczu, a jego walory smakowe mogą zadowolić przeciętnego konsumenta. W porównaniu z innymi produktami mlecznymi taka zawartość tłuszczu już klasyfikuje jogurty naturalne jako produkty fit o niskiej zawartości tłuszczu. To właśnie moda na fit, poszerzenie asortymentu, dostępności oraz marketing stoi za tak znacznym wzrostem sprzedaży jogurtów naturalnych.