Branża Mleczarska 100 Firm

Koronawirus SARS-CoV-2: (wszystkich: 69, strona 1 z 5)

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Polacy racjonalizują zakupy. Więcej uwagi zwracają na polskie pochodzenie i jakość

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-01 13:14:47

– Pandemia już zmieniła i z pewnością nadal będzie miała duży wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Pewne odgórne ograniczenie w dostępie do sklepów oraz strach przed zarażeniem powodują racjonalizację zakupów zarówno pod kątem ilości kupowanych produktów, jak i ich jakości (a może przede wszystkim). Widać, że Polacy na pewno kupują rozważniej niż kiedyś, co w kontekście żywności oznacza mniej, ale na przykładzie domowych serów smażonych Frąckowiak można zauważyć, że konsumenci zwracają coraz baczniejszą uwagę na jakość, polskie pochodzenie i czysty skład żywności.

czytaj więcej »

Danone: Słaby wynik koncernu za 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-21 19:53:27

Całkowite przychody francuskiej firmy (liczone ze wszystkich działów) spadły z 25,29 mld euro do 23,62 mld euro. W opinii zarządu firmy to zasługa negatywnego wpływu kursów walut (-5%), która wynikała z dewaluacji walut w stosunku do euro w USA, Ameryce Łacińskiej, Indonezji i Rosji. Działy, które najbardziej ucierpiały na pandemii to Wody i Żywienie Specjalistyczne. Spadki w kategorii Wody były największe: z 4,57 mld euro do 3,6 mld euro, a w przypadku Żywienia Specjalistycznego z 7,55 mld euro do 7,19 mld euro. Dział EDP (Dairy i Plant-Based) zanotował spadek, ale łagodniejszy: z 13,16 mld euro do 12,82 mld euro.

czytaj więcej »

USA: Sprzedaż produktów markowych poprawia wyniki w czasach COVID-19

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-12 13:04:07

W nieprzewidywalnym roku napędzanym pandemią, jedna z największych amerykańskich mleczarni Prairie Farms znacząco zwiększyła wolumen sprzedaży w prawie wszystkich kategoriach produktowych. Było to częściowo spowodowane znaczną zmianą nawyków na korzyść spożywania posiłków w domu. W przypadku produktów Prairie Farms z kategorii produktów do pieczenia / gotowania tj. masło, serek śmietankowy, bita śmietana, sprzedaż wzrosła o 60% w pierwszych miesiącach pandemii, przy wzroście rok do roku o prawie 40%. W kategorii lodów osiągnięto wzrost rzędu 40%.

czytaj więcej »

Norwegia: 10 pracowników mleczarni Tine zakażonych

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-02-05 16:26:15

Dziesięciu pracowników magazynów i logistyki w Kalbakken uzyskało pozytywny wynik testu na obecność SARS-CoV-2. To, że są wśród przypadki zmutowanego wirusa zostało również potwierdzone. Mleczarnia zapewnia, że produkcja i dostawy są realizowane jak wcześniej. Jak podano, w tej chwili 88 pracowników Kalbakken jest objętych kwarantanną w związku z wybuchem epidemii.

W części produkcyjnej mleczarni nie wykryto infekcji.

czytaj więcej »

Müller: Pracownik mleczarni umiera na COVID-19. Zarażonych jest jeszcze 47, a 95 w izolacji

Źródło: BBC   Dodano: 2021-01-26 10:43:59

Stało się. Część załogi brytyjskiego zakładu pod Bridgwater w Somerset należącego do koncernu Müller została zakażona. Produkcja została zmniejszona.

Jak podaje serwis BBC, 47 pracowników jest zarażonych, a jeden już nie żyje po zakażeniu koronawirusem. Wszyscy z 300 pracowników zostali przetestowani na obecność koronawirusa.

czytaj więcej »

Chiny: Koronawirus znaleziony w lodach wyprodukowanych z nowozelandzkiego mleka w proszku

Źródło: NZ Herald   Dodano: 2021-01-18 10:48:35

Jak donosi New Zeland Herald, lody wyprodukowano w Chinach ze składników pochodzących z Nowej Zelandii i Ukrainy. Jak wynika z prowadzonego w Tianjin dochodzenia, lody zostały skażone wirusem SARS CoV-2 prawdopodobnie jednorazowo. Urzędnicy ds. Zdrowia w Tianjin donoszą, że trzy próbki lodów dały pozytywny wynik testu.

Lody, o których mowa, są produkowane przez Tianjin Daqiaodao Food Company.

czytaj więcej »

Włochy: Wskutek lockdownu o 7% wzrosły wydatki  gospodarstw domowych na żywność

Źródło: hef, efa   Dodano: 2021-01-07 09:41:13

Jak donosi Assolatte nabiał stał się numerem 1 w koszyku zakupowym Włochów w okresie I-IX 2020 r. W badanym okresie odnotowano wyraźny wzrost wydatków na zakup żywności o 7% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. W tym samym czasie zakupy mleka, jogurtów i serów wzrosły o 8,4%. Taka zmiana jest wynikiem epidemii koronawirusa.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Pandemia zwiększyła popyt na sery konfekcjonowane

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-12-29 11:31:34

– Sery typu holenderskiego, czyli znane wszystkim Gouda i Edamski, cieszą się niesłabnącą popularnością. Są znane od pokoleń oraz doceniane przez dużych i małych za smak i konsystencję. Pandemia nie spowodowała spowolnienia ani zahamowania popytu oraz podaży na sery dojrzewające – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM).

 

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Nielsen przewiduje dobry rok dla marek własnych w związku z pandemią

Źródło: PLMA   Dodano: 2020-12-21 09:31:00

Nielsen wskazuje na rosnące oczekiwania wobec produktów: konsumenci będą chcieli uzyskać więcej za tę samą kwotę wydatkowanych środków, co będzie wynikać bardziej niż kiedykolwiek z niepewności. Nielsen przywołuje fakt wyższego zainteresowania produktami marek własnych podczas trudnych czasów i wskazuje, że sytuacja może się powtórzyć. Nie dziwi zatem, że analitycy Nielsen uważają, ze największymi wygranymi mogą okazać się twarde dyskonty i ich szeroki asortyment produktów marki własnej. Wskazują również, że w 2019 r. Aldi i Lidl otwierały 5-6 placówek tygodniowo, co stanowiło dwukrotnie więcej niż w 2018 r. i ich ekspansja będzie kontynuowana. Innym – być może istotniejszym faktem – jest to, że rośnie zaufanie i wiara w jakość private labels, która zdaniem konsumentów ciągle poprawia się.

czytaj więcej »

Włochy: Dobre wyniki sektora UHT mimo pandemii

Źródło: Europejska Agencja Żywności   Dodano: 2020-12-16 09:05:10

Candia Italia, włoski oddział francuskiej spółdzielni mleczarskiej Sodiaal, trzeciego producenta mleka w Europie i piątego na świecie, zamknęła rok ze sprzedażą wolumenową o 1,5% wyższą. Według badań IRI kategoria mleka UHT odnotowała wzrost zarówno pod względem wolumenu sprzedaży o ponad 1015 mln litrów (+4,9%), jak i obrotów, które osiągnęły 1,045 mld euro (+7,8%). W jej ramach segment bez laktozy potwierdził swoją pozycję jako najlepiej reagujący segment, osiągając 10% wzrost wolumenu.

czytaj więcej »

Portugalia: Zagrożenie kryzysem dla serów z ChNP i ChOG

Źródło: Anilact za Diário Digital Castelo Branco/Noticias de Coimbra/Voz do Campo   Dodano: 2020-12-04 12:07:55

Stowarzyszenie Rolno-Przemysłowego Klastra Centrum (InovCluster) ostrzega przed trudnościami, z jakimi boryka się przemysł serowarski w regionie centralnym kraju w obliczu COVID-19. Organizacja wieszczy „głęboki kryzys” w branży producentów serów ze statusem Chronionej Nazwy Pochodzenia i Chronionego Oznaczenia Geograficznego. Stowarzyszenie zwraca uwagę na dotychczasowe katastrofalne efekty suszy i pożarów, a obecnie koronawirusa SARS CoV-2 jako destrukcyjne dla producentów serów premium. Zapasy serów rosną wskutek spadku zamówień, a producenci mleka obawiają się trudności w sprzedaży surowca.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Spada sprzedaż jogurtów w butelkach PET i kategorii „on the go”

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-11-27 08:53:46

– Zauważyliśmy wzrost popytu na jogurty z uwagi na ich wartości funkcjonalne, czystą etykietę, bogactwo dobroczynnych kultur bakterii, co odbierane jest pozytywnie przez konsumentów jako dawka zdrowia – mówi Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Dostarczają niezbędnych witamin, minerałów i zwiększają odporność organizmu, co jest szczególnie ważne w tym trudnym okresie. Widzimy również, że cała kategoria wzrosła w przypadku produktów łyżeczkowych. Zdecydowanie tracą natomiast opakowania „on the go”. Produkty pakowane w butelki PET zaliczają spadki sprzedaży. Wpływ na to ma mniejsza częstotliwość codziennych migracji, które wymuszały na nas spożywanie posiłków w biegu – wskazuje Prezes Zarządu mleczarni Łowicz (OSM).

czytaj więcej »

Hiszpania: Eksport serów odczuwa COVID-19. Spada sprzedaż serów premium na rynku krajowym

Źródło: USDA   Dodano: 2020-11-25 12:04:01

W 2020 r. hiszpańska produkcja mleka krowiego może wzrosnąć do 7,3 mln ton – pisze USDA w swoim raporcie nt. rynku państwa z Półwyspu Iberyjskiego. Pomimo kryzysu związanego z COVID-19 hiszpańskie spożycie produktów mlecznych w gospodarstwach domowych wyraźnie wzrosło i wzmocniło trzyletni trend wzrostowy. Hiszpańskie obserwacje wskazują, że gwałtowny wzrost konsumpcji domowej nie zrównoważył spadku sprzedaży w hotelach i restauracjach, gdzie stołowało się dotąd wielu turystów.

Według Trade Data Monitor (TDM), w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2020 r., pomimo COVID-19, wielkość hiszpańskiego wywozu produktów mleczarskich spadła tylko o 0,8%. 70% hiszpańskiego eksportu produktów mleczarskich trafia do UE, podczas gdy USA, Arabia Saudyjska i Chiny to główne kierunki eksportu hiszpańskich produktów poza UE.

czytaj więcej »

Ornua zwiększa wydajność konfekcjonowania serów. To odpowiedź na silny wzrost popytu na sery w czasie pandemii

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-11-06 10:36:29

Ornua Foods UK, główny dostawca sera i masła dla wiodących sieci detalicznych w Wielkiej Brytanii, ogłosiła inwestycję o wartości 3 mln funtów w najnowocześniejszy sprzęt do cięcia i pakowania w swoim zakładzie w Leek. Inwestycja obejmie instalację dodatkowej, szybkiej linii do krojenia i tarcia serów. Nowe linie zapewnią dodatkowe 7 tys. ton zdolności produkcyjnej, zwiększając całkowitą roczną produkcję do ponad 110 tys. ton. Ta inwestycja wzmacnia pozycję Leek jako największego i najbardziej wydajnego zakładu pakowania sera w Wielkiej Brytanii.

Ornua Foods przyznaje, że odnotowała wzrost sprzedaży zarówno serów markowych, jak i sprzedawanych pod markami detalistów. Po części może to być związane z istotną zmianą we wzorcach zakupów konsumenckich obserwowanych podczas pandemii Covid-19. Szczególnie dobrze wyglądają słupki sprzedaży serów drugiej, najsilniejszej marki cheddarów w Wielkiej Brytanii jaką jest Pilgrims Choice. Sprzedaż tych serów wzrosła o 25% w ciągu ostatnich 52 tygodni przewyższając wzrost kategorii o 10%.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Produkty bezlaktozowe odnotowały wyraźny wzrost w czasie lockdownu. Łowicz zainwestował w usprawnienie produkcji

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-10-27 09:55:54

– W okresie pandemii narodził się nowy trend – konsumenci poszukują produktów zdrowych, z prostym składem, które zwiększą odporność na choroby – mówi Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Produkty bez laktozy, które do tej pory spożywane były głównie przez osoby, które cierpią na dolegliwości trawienne po produktach laktozowych, nabrały nowej wartości. Dzięki obecnemu przeświadczeniu konsumentów, że jeśli czegoś nie ma w składzie, to jest zdrowsze, w okresie lockdownu zanotowały bardzo wyraźny wzrost.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij