Opakowania: Kup Pan jogurt (z dodatkami)

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Biznes 1/2017 (27)
jogurt 7 zbóż, jogobella, zott, bakoma

Rynek jogurtów jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów mleczarstwa. Jest to możliwe dzięki możliwości stosowania różnego typu opakowań oraz szerokiej gamy dodatków smakowych, funkcjonalnych lub strukturalnych. Dodatki te świadczą nie tylko o pomysłowości producentów, ale także znajomości rynku i aktualnie panujących mód oraz potrzeb konsumentów. Głównym celem kolejnej wersji produktu jest zwrócenie uwagi na dany wyrób i na tyle zainteresowanie konsumenta, by był skłonny nasz produkt kupić. Kategoria jogurtów to pole do zdobywania serc konsumentów, poprzez rozwijanie licznych innowacji rynkowych.

Dodatek dodatkowi nierówny

Godne zauważenia jest to, że konsumenci mają łatwiejszy dostęp do wiedzy, w tym także wiedzy fachowej. Ich świadomość dotycząca stylu życia i stanu zdrowia rośnie i coraz trudniej jest zaspokoić potrzeby konsumentów. Współcześni klienci stawiają swoje wymagania na każdym etapie tworzenia produktów. Produkt ma być przede wszystkim korzystny dla zdrowia, dostarczać składników, które utrzymują organizm w dobrym stanie, zarówno odżywienia, fizycznym jak i mentalnym. Konsumenci coraz częściej odrzucają produkty zawierające zbyt długą listę podejrzanych składników, które w jakikolwiek sposób mogą niekorzystnie działać na organizm, teraz lub w przyszłości. Wreszcie, konsumenci poszukują dodatków, które nie tylko zadowolą ich gusta smakowe, ale także oferować będą dodatki funkcjonalne, które będą wspomagały organizm.

Coraz częściej jogurty są produkowane w wersji bez cukru lub słodzone są naturalnymi dodatkami słodzącymi. Firmy prześcigają się w pomysłach na wyjątkowy produkt, który zadowoliłby relatywnie dużą grupę klientów.

Coraz więcej osób zainteresowanych jest czystymi naturalnymi jogurtami wyprodukowanymi według tradycyjnej receptury lub uzyskanymi z mleka z naturalnego wypasu.
mleczna impresja, mlekovita

Opakowania w służbie dodatków

Bez wątpienia w dzisiejszych czasach opakowanie odgrywa znaczącą rolę w sprzedaży każdego produktu. W zależności od przeznaczenia jogurtu można dobrać różnego typu opakowania, które ułatwią konsumentowi wygodne operowanie nim oraz spożywanie produktu. Zasadniczo na rynku występują dwa rodzaje jogurtów: deserowe do tzw. jedzenia łyżeczką oraz jogurty do picia pakowane w butelki. Jednak pomysłowość, jak podać wybrany dodatek, jest coraz bardziej zaskakująca.

Jogurty deserowe są jedną z najlepiej rozwiniętych kategorii produktowych i pojawiające się innowacje dotyczą zarówno typu dodatku jak i sposobu jego serwowania.

Jeżeli chodzi o opakowania jogurtów deserowych, to do dyspozycji mamy różnego rodzaju kubeczki z platynką i ewentualnie dodatkową nakładką ochronną. Niektóre są w postaci prostokątnych, owalnych, kwadratowych i okrągłych pojemniczków lub kubeczków. Niektóre są całkowicie transparentne (np. Grandwohl – jogurty funkcjonalne), częściowo transparentne, w celu zaprezentowania zawartości opakowania (np. warstwowości produktu lub rodzaju użytego dodatku Müller/Froop. Campina/Optiwell) lub nietransparentne z wizerunkiem dodatków wydrukowanym na opakowaniu (Zott, Grupa Mlekovita, Bakoma).

Strona 1 z 5