Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Zuzanna Karska, Forum Mleczarskie Handel 1/2017 (80)

jogurt naturalny, bakoma

Jogurty naturalne:

Naturalny znaczy dobry

Wiedza w zasięgu ręki

Jak podaje Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) w Komunikacie z Badań nr 138/2016 „Zdrowie i prozdrowotne zachowania Polaków” według ankietowanych „zachowaniem, które w największym stopniu przyczynia się do poprawy zdrowia, jest właściwe odżywianie się, a więc np. częste spożywanie warzyw i owoców lub ograniczanie tłuszczów zwierzęcych (48% wskazań)”. Obserwując zachowania konsumentów np. w internecie można zauważyć, że wielu z nich ceni wysoką jakość produktów i ich naturalność. Reagują na to producenci żywności – słowa „naturalny” czy „natura” często pojawiają się w kontekście produktów spożywczych, w tym również wyrobów mleczarskich.

Nietrudno odnieść wrażenie, że hasło „jesteś tym, co jesz” jest obecnie bardziej aktualne i bliskie dużej grupie konsumentów, niż kiedykolwiek wcześniej. Można śmiało przypuszczać, że duży wpływ na zwrot w kierunku świadomego odżywiania się i wybierania zdrowych produktów ma rozwój technologii. Wskutek rozpowszechnienia się internetu, komputerów i urządzeń mobilnych dostęp do informacji o produktach oraz prawidłowych i złych nawykach żywieniowych jest w zasięgu ręki konsumenta. Wystarczy kilka kliknięć, żeby uzyskać informacje o interesującym produkcie oraz poznać jego wady i zalety. Poszukujący konsument nie tylko ma szybki i łatwy dostęp do opisów produktów zawartych na internetowych stronach producentów żywności, ale może również liczyć na opinie innych kupujących.

Warto zauważyć, że świat wirtualny, a w szczególności portale społecznościowe, stwarza również możliwość budowania zupełnie nowego rodzaju relacji między konsumentem a producentem. Dobrym przykładem jest Facebook, na którym obecne są również firmy mleczarskie działające na polskim rynku. Portal ten umożliwia budowanie bezpośredniej, żywej relacji między konsumentem a producentem. Konsument ma możliwość zwrócenia się do firmy ze swoimi pytaniami, wątpliwościami, a nawet zażaleniami. Firma z kolei zyskuje możliwość odpowiedzi na pytanie i rzeczowego wyjaśnienia ewentualnych niejasności. Konsument zawsze będzie mieć pytania – fanpage daje możliwość udzielenia na nie odpowiedzi oraz budowania wizerunku marki aktywnej, zaangażowanej w dostarczenie potrzebnych informacji oraz będącej „na wyciągnięcie ręki”.

HoHo jogurt naturalny, mlekovita

Ciekawy produkt

Natura zamknięta w poręcznym opakowaniu. To jogurt naturalny HOHO to produkt o kremowej konsystencji, bogaty w białko. Wyróżnia się nieco odmienną kolorystyką. Biel z lekkim odcieniem błękitu oraz niewielka gramatura (100 g) wyróżniają go na półce. Warto zwrócić uwagę na poręczność, jednorazowość opakowania, które łatwo można opróżnić i wyrzucić.

Producent: Grupa Mlekovita.

primo jogurt naturalny, zott. jovikos, jovi

Produkt na miarę potrzeb… i czasów

Jogurt naturalny zdaje się produktem, który idealnie wpisuje się w obecne trendy na rynku żywieniowym. W czasach, gdy konsument coraz baczniej sprawdza czystość etykiety oraz z dużą nieufnością patrzy na składniki produktu o zastanawiających nazwach, jogurt naturalny broni się sam. Zasadność jego miejsca w koszyku zakupowym potęguje również jego korzystny wpływ na zdrowie (wystarczy sobie przypomnieć np. jak często lekarze podczas przepisywania antybiotyku polecają spożywanie jogurtu naturalnego), jak również szerokie zastosowanie w kuchni. Jogurt naturalny stanowi sam w sobie dobrą przekąskę, ale jak podpowiadają firmy mleczarskie, świetnie sprawdzi się m.in. z dodatkami owoców, płatków zbożowych, musli, jak również jako składnik dipów, sałatek czy zup.

Ciekawą propozycję rynkową przygotowała firma Zott Polska. W ramach serii Zott Primo konsumentom proponuje Zott Primo Jogurt naturalny z miodem. Już samo opakowanie produktu przykuwa oczy – oprócz elementów niebieskich, często stosowanych na opakowaniach jogurtów naturalnych, zastosowano również kolorystykę kojarzącą się z miodem oraz elementy graficzne nawiązujące do spożywania miodu, w tym charakterystyczną drewnianą pałeczkę do jego nakładania. Konsument łatwo znajdzie napis, że jest to produkt bez dodatku cukrów, przy czym temu zdaniu towarzyszy adnotacja wyjaśniająca, że jest to jogurt naturalny wymieszany z miodem i zawiera naturalnie występujące w miodzie cukry. Gramatura produktu – 150 g – sprawia, że łatwo zmieści się on w damskiej torebce, teczce czy plecaku. W ofercie firmy Zott Polska znajduje się również m.in. Zott Primo Jogurt Naturalny oraz Jogurt naturalny gęsty. W ramach serii Zott Primo producent przygotował również Jogurt naturalny bez laktozy. Jogurt naturalny, Jogurt naturalny z miodem oraz Jogurt naturalny bez laktozy dostępne są również w wersji do picia. Nowoczesne opakowanie tych produktów powinno zwrócić uwagę konsumentów szukających odpowiedniego produktu.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2017
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25