Kanapki mleczne: Sycące – niepozorne przekąski

Aleksandra Stawicka
Forum Mleczarskie Handel 5/2016 (78)

Batalie na temat zdrowego żywienia trwają. Zakaz sprzedaży drożdżówek, powroty drożdżówek, darmowe owoce i mleko w szkołach, darmowa woda, płatne batoniki. Rodzice mogą dbać o nawyki żywieniowe swoich pociech, ale właśnie tam, gdzie dzieci się uczą, nie mają nad tym pełnej kontroli. Sklepik szkolny kusi różnymi rzeczami, zwłaszcza tymi zakazanymi – od lat przecież wiadomo że najlepiej smakuje to, czego jeść nie wolno. Dzieci nie myślą w kategoriach zdrowego odżywiania się, chcą czegoś pysznego, a najlepiej smakuje przecież cukier.

Kompromisem pomiędzy troską rodziców a upodobaniami dzieci są mleczne kanapki i batoniki twarogowe – zdrowsza alternatywa dla tradycyjnych batonów lub słodyczy innego rodzaju. Szybka i zdrowa przekąska, która, oczywiście, nie powinna na co dzień zastępować posiłków, jednak świetnie się sprawdzi w sytuacji awaryjnej, kiedy przerwa pomiędzy posiłkami wydaje się zbyt duża.

Najbardziej rozpoznawalne, choć bez twarzy

Marka Kinder (Ferrero) od lat jest chyba jednym z największych hitów wśród marek produktów skierowanych do dzieci. Do dzieci, choć często bezwstydnie podkradają przysmaki swoim pociechom dorośli. A dlaczego najbardziej rozpoznawalne? Z opakowania Kinder Chocolate zawsze patrzył na nas ten sam chłopiec, który stał się nierozerwalnie związany z wizerunkiem marki. Oprócz charakterystycznego chłopca, marka Kinder to również konkretna szata graficzna, utrzymana w biało-czerwonej tonacji. Jest ona wspólna dla wszystkich produtów tej marki.

Ferrero oferuje kilka przekąsek, które dobrze wypełniają lukę pomiędzy posiłkami. Jest to między innymi Kinder Mleczna Kanapka – kakaowy biszkopt z mleczno-miodowym nadzieniem. Kruchy na zewnątrz, piankowy w środku, lekki i niewielkiego rozmiaru.

Kolejną propozycją Ferrero, może nieco mniej podkreślającą zdrowotne właściwości, ale na pewno nie mniej kuszącą, jest Kinder Maxi King. Produkt skierowany do starszego odbiorcy, co widać między innymi po kampaniach reklamowych. Najnowsze hasło promocyjne to „Odgryź się rutynie”. Na odgryzienie się pozwalają mleczne nadzienie, płynny karmel, kruchy wafelek, czekoladowa polewa i chrupiące orzeszki. Zestawienie jedyne w swoim rodzaju, które zapewnia, według producenta, intensywne wrażenia.

Batonikiem przeznaczonym dla młodszych dzieci jest Kinder Pingui. To, ponownie, delikatny biszkopt, mleczne nadzienie i czekoladowa polewa, jednak w innej odsłonie – dla tej serii batoników charakterystyczny jest podział mlecznego nadzienia przez dodatek, przełamujący smak – w wersji klasycznej występuje w tej roli czekolada. Do wyboru są jeszcze inne kompozycje smakowe – Kinder Pingui Malina przełożona jest nadzieniem malinowym, zaś Kinder Pingui Cocco, ma wtopione w czekoladową polewę wiórki kokosowe. Dzieci mogą same wybrać swoją ulubioną odsłonę słodkiej przekąski.

Monte dziecka… Snack

Zott Polska po spektakularnym sukcesie, jakim okazało się być stworzenie marki Monte, stale rozwija tę markę. Dwa lata temu pojawiła się w ofercie producenta przekąska w formie kanapki – wygodna i szybka, gotowa do spożycia. Monte Snack to kakaowy biszkopt i kremowe wypełnienie w dwóch smakach – na zewnątrz mleczne, w samym środku zaś kakaowo-orzechowe. Pożywny i niewielki świetnie zastąpi klasyczne batony. Produkt dzięki konsekwentnie stosowanej kolorystyce, charakterystycznej dla całej marki, bez trudu do odnalezienia w sklepowej lodówce.

Od polskiego producenta

Niszę przekąsek od kilku lat zagospodarowuje Bakoma. Bakoma stworzyła Mikusia – markę skierowaną do najmłodszych, których uwagę, z pewnością, przyciągnie rysunkowa krowa na etykiecie. To ich druga, po Bakusiu, propozycja dla tej grupy. I już rzeczona krowa informuje o zawartości opakowania, mucząc, że to mleczna przekąska z miodem. Młodszych Mikuś  ma skusić smakiem, dorosłych doskonałym składem.

Strona 1 z 2