Sery w wiórkach: Smak zaklęty w wiórkach

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 4/2015 (71)

Spopularyzowanie zapiekanek, pizzy i wszelkich dań, w których zasadniczą rolę często odgrywa ser, sprawiło że producenci zaczęli rozwijać produkcję serów w nowej odsłonie: w postaci wiórków, granulek czy proszku. Ta forma pozwala konsumentowi zaoszczędzić czas i ułatwia przygotowanie posiłku, a dostawcy umożliwia generowanie wyższej marży. Zyskuje także segment HoReCa, który obok odbiorców detalicznych jest najistotniejszym adresatem serów w takiej wersji.

Rynek serów do zapiekania ma coraz więcej do zaoferowania i coraz liczniejsze grono amatorów, a istotną grupę wśród nich stanowią osoby stawiające na wygodę i funkcjonalność. Do nich właśnie adresowane są wszelkie „drobne” formy serów, a znajdziemy tu zarówno atrakcyjne rodzime propozycje, jak i uznane marki zagraniczne.

Zysk w wielu wymiarach

Zagraniczne podróże rozbudziły w Polakach apetyt na więcej – więcej wyjazdów, ale także więcej samodzielnych eksperymentów z kuchniami świata. Wśród kuchni, które zdobyły szczególne uznanie, znalazły się kuchnia włoska i francuska, gdzie często goszczą gorące dania z udziałem serów, zwłaszcza sera żółtego, jak fondue, pizza, sery zapiekane w panierce itp.

Rewolucja, jaka dokonała się w świadomości kulinarnej konsumentów, wymusiła zmiany na rynku. Za wprowadzaniem do sprzedaży kolejnych gatunków serów, których można użyć do gotowania, szły także nowatorskie opakowania oraz nowe formy podania samego produktu. Aby ułatwić zadanie wszystkim samozwańczym kucharzom, chcącym poczuć satysfakcję z samodzielnego przygotowania dania z zagranicznymi korzeniami, producenci zaczęli oferować ser w formach: sproszkowanej, granulowanej lub wiórkowanej. Nowe propozycje spotkały się z dużym zainteresowaniem, oszczędność czasu jest dziś bowiem na wagę złota, a sery w rozdrobnionej formie znajdują coraz szersze zastosowanie – zarówno w domowej kuchni, jak i w przemyśle spożywczym, stając się składnikiem sosów serowych, dipów, polew czy dań instant lub pełniąc rolę przyprawy czy posypki.

Na rynkowych zmianach zyskali nie tylko konsumenci, ale także detaliści i hurtownicy. Zysk handlu detalicznego generuje coraz bogatsza oferta, która znajduje uznanie klientów. Wolumenowo wygrywa jednak oczywiście sektor hurtowy, czyli hurtownie oraz sieci cash&carry, stanowiące źródło zaopatrzenia dla sektora HoReCa – a więc wszelkiego rodzaju placówek gastronomicznych i hotelarskich – który należy w Polsce do wciąż dynamicznie rozwijającej się gałęzi usług.

Ciekawy produkt

Specjalna mieszanka serów to ser Kaszkawał w ilości 50%, Cheddar (30%) oraz ser Mozzarella 20%. Produkt został przygotowany z myślą o sektorze HoReCa, gdzie liczą się szybki czas przygotowania potraw oraz wygoda. Mieszanka serowa po roztopieniu charakteryzuje się białą, jasnokremową barwą oraz łagodnym, lekko słonym smakiem i doskonałą ciągliwością. 3 Sery Mix dostępny jest gramaturze 1 kg (kostka 4 mm x 4 mm).

Producent: Grupa Mlekovita.


Strona 1 z 3