Jogurty typu greckiego: Sukces typu greckiego

Aleksandra Karpińska
Forum Mleczarskie Handel 3/2015 (70)

Nie tylko Europa

Zanim przyjrzymy się polskiemu rynkowi jogurtów typu greckiego, przenieśmy się za wielką wodę, do USA. To właśnie tam jogurt typu greckiego na przestrzeni ostatnich lat zyskał wielką popularność wśród konsumentów. Chociaż z doniesień prasowych można się dowiedzieć, że obecnie szał na jogurt grecki słabnie, to oferta najważniejszych graczy na tym rynku jest wyjątkowo ciekawa i rozbudowana. Jednym z nich jest firma Chobani. W jej niezwykle bogatym portfolio można między innymi znaleźć jogurty typu greckiego z owocami na spodzie, które są dostępne aż w 13 wariantach, m.in.: morela, mango, ananas, truskawka lub granat. Inną propozycją jest jogurt typu greckiego zmiksowany z owocami – konsumenci mogą wybierać spośród 12 wariantów, w tym m.in.: kawa, winogrona, zielona herbata, naturalny, naturalny bez tłuszczu czy kokos. Ciekawą propozycją Chobani jest także jogurt typu greckiego 100 kcal, dostępny w 10 wariantach. Osoba robiąca zakupy może także wybrać m.in.: jogurty typu greckiego z owsem i owocami oraz produkty skierowane do dzieci. Wśród tej ostatniej grupy znajdują się produkty dla starszych i młodszych dzieci, na opakowaniu których często pojawiają się postaci znane z bajek oraz superbohaterowie.

Strona wizualna produktów jest niezwykle dopracowana – zarówno ich opakowania, jak również witryna internetowa firmy są niezmiernie ciekawe dla oka. Na opakowaniach jogurtów przedstawione są grafiki określające ich zawartość. Dodatkowo najważniejsze informacje o produktach są przedstawione w przejrzysty, graficzny sposób. Strona internetowa firmy, zaprojektowana na bardzo wysokim poziomie, zawiera piękne fotografie, materiały wizualne oraz szczegółowe (ale przedstawione w zrozumiały sposób) informacje o produktach. Ze strony firmy można się m.in. dowiedzieć, że (opisywane wyżej) jogurty typu greckiego zawierają jedynie naturalnie składniki, które nie były genetycznie modyfikowane oraz nie zawierają sztucznych aromatów i substancji słodzących czy środków konserwujących. Zawierają natomiast żywe i aktywne kultury bakterii oraz trzy rodzaje probiotyków. Konsument może się również dowiedzieć, że są one bezglutenowe, odpowiednie dla osób poszukujących produktów koszernych i wegetarian oraz zawierają mniej niż 5% laktozy.

Na stronie znajdują się również receptury potraw, które można przyrządzić wykorzystując m.in. proponowane jogurty. Towarzyszą im piękne zdjęcia, lista potrzebnych składników, opis przyrządzenia, krok po kroku, jak również graficzna forma przedstawienia czasu potrzebnego na przyrządzenia dania, liczby porcji oraz wartości kalorycznej każdej porcji. Chobani ma również silną pozycję w mediach społecznościowych – fanpage firmy na facebooku lubi ponad milion osób, które aktywnie komentują oraz udostępniają zawarte na nim treści.

Jogurt typu greckiego cieszy się również popularnością na rynkach europejskich. W Wielkiej Brytanii jego producentem jest między innymi firma Stonyfield. W jej portfolio produktowym znajduje się między innymi 10 wariantów jogurtu typu greckiego – wśród nich znaleźć można słodzony karmelem, z café latte lub czekoladowy. Firma oferuje także jogurty typu greckiego z owocami oraz nasionami chia. Zwracającym uwagę produktem Stonyfield jest mrożony jogurt typu greckiego dostępny m.in. w smaku borówki, czekolady lub miodu, który według zapewnień producenta zawiera więcej wapnia i białka niż normalne jogurty mrożone.

Tomasz Barski

Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol)

Grupa Lacpol od ponad 10 lat wytwarza jogurty twarde typu greckiego. Dostarczamy go na rynek pod marką Mlecznych Smaków Świata, a poprzez szereg akcji promocyjnych, które prowadzimy, chcemy aby nasz jogurt zyskał jeszcze większą popularność. Ten gęsty, naturalny jogurt produkowany jest w dwóch wersjach – o zawartości 10% tłuszczu oraz o obniżonej zawartości tłuszczu LIGHT 3,5% tł., które są pakowane w kubeczki o pojemności 180 g i 340 g oraz wiaderka 1 kg. Do swojej oferty wprowadziliśmy również jogurty typu greckiego z dodatkami smakowymi (miód, wiśnia, pomarańcza z cytryną), które pakujemy w opakowania dwukomorowe o gramaturze 135 g. Natomiast z myślą o szybko rozwijającym się rynku HoReCa wytwarzamy także specjalne pięciokilogramowe opakowania. Wysoka jakość i wszechstronność kulinarnego zastosowania spowodowały, że ten mleczny przysmak zyskał zaufanie i aprobatę wielu konsumentów. Jogurt typu greckiego Grupy Lacpol to produkt, z którym można poeksperymentować w kuchni, urozmaicając w ten sposób codzienne posiłki. Jest idealnym dodatkiem do sosów, np. tzatzików, sałatek lub dipów do mięs. Może być również podstawowym składnikiem sernika jogurtowego oraz dodatkiem do pysznych, letnich potraw, bogatych w świeże warzywa i owoce. Jak informują nas klienci nasz jogurt świetnie komponuje się z naleśnikami, musli lub też w deserach i koktajlach.


Strona 1 z 3