Żywność „On the go”: Żywność dla osób w drodze

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 2/2014 (63)

Idea „On the go”

Idea żywności w stylu „on the go” (z ang. „w drodze”, „w podróży”) powstała, jako odpowiedź producentów na nowo tworzony trend do konsumowania żywności w coraz to bardziej ekstremalnych warunkach. Słownikowa definicja tego typu żywności wskazuje, że jest to żywność łatwa do jedzenia podczas np. podróży albo w ogólnym pojęciu – wyjścia na zewnątrz, bez tworzenia zbędnego bałaganu czy zamieszania.

Wszechobecny pęd i próba przetrwania we współczesnym świecie oraz permanentny brak czasu powodują, że coraz więcej osób poszukuje gotowych i łatwych do skonsumowania produktów, które mogą spożyć bez wdawania się w większe kulinarne zabawy. W ten sposób osoby te oszczędzają czas, który mogą poświęcić na bardziej pożyteczne w ich rozumieniu działania. W pewnym sensie tego typu żywność może zatem interesować osoby o mniejszej wyobraźni kulinarnej, a chcące się zdrowo i racjonalnie odżywiać.


Takie produkty są częścią rynku produktów z segmentu convenience i powstają jako odpowiedź producentów na zmieniające sie nawyki życiowe i żywieniowe konsumentów. Główny nacisk jest kładziony na wymóg szybkości i wygody żywienia w sytuacjach poza domem, w szkole, pracy, na wycieczce, w czasie rodzinnej wyprawy na zakupy, do lasu, na rower lub do centrum rozrywki. Czy mieli Państwo kiedyś wrażenie, że nie mają co zjeść na mieście, bo wszędzie króluje fast food lub zajmujące dużo czasu restauracje albo marnej jakości bary? Sprawa się bardzo komplikuje, gdy towarzyszą nam dzieci. Trudno podać dziecku coś nieznanej jakości, a przesiadywanie z nim w restauracji nie zawsze jest możliwe finansowo, czasowo i organizacyjnie. Dlatego coraz więcej producentów wymyśla produkty, które można wygodnie zabrać ze sobą z domu lub kupić w pobliskim sklepie i spożyć w najbardziej ekstremalnych sytuacjach dnia. Jeżeli produkty te spełniałyby określone wymagania żywieniowe, to sukces wydaje się w zasięgu ręki.

On the go w każdym żywieniowym segmencie

Okazuje się, że produkty z segmentu „on the go” wkraczają w każdy moment dnia. Tego typu dania mogą być wykorzystywane jako posiłek przedpołudniowy (I i II śniadanie), obiady, kolacje lub stanowić alternatywną przekąskę. Jednak żywność tego typu może wpisać się w kategorię żywności wygodnej typu „finger food” – do ręki, którą z powodzeniem można podawać na wszelkiego rodzaju poczęstunkach, bankietach lub spotkaniach towarzyskich, kiedy bierzemy produkt na talerzyk i odchodzimy. Produkt mały, wygodny, do jednorazowego skonsumowania, bez sztućców.

Charakterystyczne cechy tego typu żywności to przede wszystkim wygoda podania, lepsze gospodarowanie czasem, wygoda i bezpieczeństwo transportu, łatwość otwierania, porcjowania, serwowania oraz konsumpcji, oraz o czym się coraz częściej mówi: eco-utylizacja.

Żywność tego rodzaju coraz częściej musi spełniać coraz wyższe wartości odżywcze, bowiem klienci poszukują nie tylko żywności wygodnej, ale i odżywczej. Dlatego w najbliższym czasie należy spodziewać się produktów o bardziej żywieniowo-funkcjonalnym składzie, które będą odpowiedzią na konkretne potrzeby klientów, zarówno pod kątem żywieniowym jak i sytuacyjnym.

Ciekawe produkty

Dla dużych…

Twist doskonale pasuje dla każdego, kto chce szybko, wygodnie i bezpiecznie napić się zdrowego napoju. W nadchodzących miesiącach letnich to kandydat do orzeźwienia dla osób świadomych i chcących być trendy. Funkcjonalna butelka doskonale wpisuje się w model żywności „w drodze”.

Twist Orzeźwiający został stworzony z myślą o tych, którzy żyją w biegu – na każdy dzień ich aktywnego dnia. Dzięki wygodnej, zakręcanej butelce, można się nim cieszyć bez ograniczeń – w podróży, domu, samochodzie, pracy… Twist Orzeźwiający zawiera żywe bakterie jogurtowe oraz L. acidophilus, Bifidobacterium i L. casei, a specjalnie dobrane owoce Ananasa, Melona lub Zielona Herbata dają wrażenie chłodu.


…i małych

Bakuś do kieszonki to dobra propozycja serka dla rodziców chcących dać swoim małym dzieciom coś świeżego i zdrowego zarazem. Wygodne opakowanie zabiera niewiele miejsca podczas wyprawy na wycieczkę lub choćby tylko do szkoły. Po wyjęciu z lodówki nadaje się do spożycia przez 4 godziny.

Producent: Bakoma.


Strona 1 z 3