Jogurty typu śródziemnomorskiego: Modne południe

Aleksandra Karpińska
Forum Mleczarskie Handel 2/2012 (51)

Bill Gates – jeden z najzamożniejszych ludzi świata – powiedział kiedyś, że „sukces, jaki odnieśliśmy, ma również ciemną stronę – nasi klienci mają bardzo wysokie wymagania”. Mleczarskie produkty śródziemnomorskie odniosły sukces na polskim rynku. Czy firmy będą w stanie zaspokoić rozbudzony apetyt klientów?

Cudze chwalicie… i słusznie

Przeglądając oferty biur podróży łatwo zauważyć, że wypoczynek w rejonie Morza Śródziemnego jest jednym z najczęściej oferowanych. Polacy podróżują i poznają różne kuchnie w tym kuchnię śródziemnomorską. Nie trzeba jednak zwiedzać południowych rejonów Europy, aby mieć pojęcie, czym ta kuchnia jest. To nie tylko lista potraw, to również styl jedzenia. Kuchnia śródziemnomorska kojarzy się ze spożywaniem posiłków w atmosferze radości oraz obecności przyjaciół. Produkty mleczarskie z rodowodem śródziemnomorskim kojarzą się z południową lekkością bytu, ciepłem oraz wakacjami. Oferując produkty z grupy śródziemnomorskiej firmy mleczarskie powinny wabić konsumentów nie tylko zaletami zdrowotnymi produktu, ale również klimatem południa. Taki wyrób może zdobyć zainteresowanie zarówno konsumentów, którzy mieli szansę spróbować podobnych produktów w rejonie Morza Śródziemnego, jak i tych, dla których jest to jedyna szansa zasmakowania tego rodzaju wyrobów.

Ciekawy produkt

Euroser wychodząc naprzeciw trendom żywieniowym proponuje swoim konsumentom Jogurt typu greckiego 0%. Importer zachęca do „bezkarnego rozkoszowania się” tym produktem, gdyż zawiera on o połowę mniej kalorii niż tradycyjne jogurty tego rodzaju. Dla konsumentów kochających życie Euroser ma w ofercie Jogurt bułgarski, który według legend zawiera sekret długowieczności. Oprócz swoich „supermocy” Jogurt bułgarski połączony z owocami, orzechami czy bakaliami stanowi pyszny deser oraz podstawę do sosów, dipów, zup lub dań mięsnych.

Bałkański i Grecki

Produkty typu śródziemnomorskiego należą głównie do kategorii jogurtów i trzeba zauważyć, że bardzo wpływają na wzrost tej (i tak silnej) kategorii. W polskiej branży mleczarskiej wciąż mała grupa firm posiada w swojej ofercie produkty tego typu, m.in: Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM), Bakoma, Candia, Euroser, Grupa Lacpol, Mlekovita (GK), Jogo (ŁSM), ROTR (SM) czy Zott Polska. Większość tych firm ma w swojej ofercie jogurt naturalny typu greckiego. Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM) zdobywa natomiast rynek bardzo dobrze rozpoznawalnym Jogurtem Bałkańskim. Firma posiada w swojej ofercie Jogurt Bałkański 220 g, 340 g (wersja klasyczna i light) oraz 750 g. To bezsprzecznie najpoważniejszy gracz w tym segmencie.

Grupa Lacpol nazwała swój produkt Jogurtem Śródziemnomorskim. Rzadziej można znaleźć w asortymencie tych firm produkty odnoszące się w nazwie do innych rejonów leżących w obrębie Morza Śródziemnego. Są jednak wyjątki m.in. Candia Polska, która proponuje napój turecki Ayran. Ayran jest również częścią marki Mleczne Smaki Świata, wprowadzonej przez Grupę Lacpol. Oprócz tureckiego napoju Grupa Lacpol proponuje konsumentom Tarator, czyli chłodnik bułgarski, natomiast Euroser ma w swojej ofercie Jogurt bułgarski.



Strona 1 z 3