Twarogi innowacyjne i twarożki: Innowacja służy zdrowiu

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 2/2011 (45)

W kategorii twarogów kwitną takie innowacje jak: produkty 0%, wyroby z systemem wielokrotnego zamykania i otwierania, twarogi kulinarne, smakowe i ekologiczne. Rynek jest dla nich wciąż nienasycony, czego nie można powiedzieć o twarogach na wagę, których czas powoli się kończy, a wobec których konsument staje się wybredny.

0% staje się hitem

Jednym z najbardziej znaczących trendów 2009 i 2010 roku był sukces produktów 0%. Wyodrębnienie półki w markecie, zainteresowanie nimi największych firm krajowych oraz gotowość klientów do ich nabycia, stworzyły idealne warunki do ich zaistnienia. Nie ominęło to kategorii twarogów, która unowocześnia się od lat.

Bez wątpienia problem z utrzymaniem pożądanej wagi ciała oraz nadwaga, należą do najczęściej wymienianych przez lekarzy i żywieniowców zagrożeń zdrowia w XXI w. Zagrożenie to sprzyja powstawaniu i rozwojowi wielu innych schorzeń takich jak nadciśnienie tętnicze lub choroby układu krążenia. Wraz z postępującą intensywnością życia, w którym praca, dostępność i dyspozycyjność są priorytetem, dbałość o właściwe i zbilansowane odżywianie się jest zagrożona. Zamiast owoców spożywamy batoniki czekoladowe, zamiast jogurtu lub soku – colę, zamiast kanapki – pączki albo hamburgery. Permanentny i kumulujący się stres, wyśrubowane oczekiwania w miejscu pracy, stanowią doskonałe warunki dla rozwoju niekontrolowanej nadwagi. Co istotne nawet uregulowanie diety nie zawsze pomaga przy tak stresującym życiu, jakie oferuje dzisiejszy świat.

Niemniej od czegoś trzeba zacząć i mająca problem z nadwagą osoba na pewno nie powinna czerpać swojej wiedzy o prawidłowym żywieniu z kolorowej prasy brukowej, a i do poglądów forsowanych w popularnych mediach też należy podchodzić ostrożnie. Konsekwentna i indywidualnie dostosowana przez profesjonalistów i żywieniowców dieta jest kluczem do osiągnięcia sukcesu.

Warto w tym momencie zwrócić uwagę na propozycje przemysłu mleczarskiego na te wyzwania. Atrakcyjną propozycją jest m.in. MenuB – linia wyrobów stworzona przez mleczarnię Mlekovita (GK), która tworzy kompleksową grupę produktów 0%. Twarogi, serki homogenizowane, mleko, jogurty naturalne i owocowe, to jedyna jak dotąd tak spójna grupa produktów 0% na polskim rynku. Twaróg MenuB jest nowocześnie zapakowany i wizualnie atrakcyjny w porównaniu do swych bardzo licznych, ale tradycyjnych konkurentów.

Wizja produktów 0% jest też bliska mleczarni Piątnica (OSM), która obecnie optymalizuje ofertę przejętej mleczarni Ostrołęka (SMl). W ofercie tej ostatniej znajduje się krajanka Fit 0%, która wpisuje się w obserwowany przez handlowców trend do pogoni za szczupłą sylwetką i atrakcyjnością fizyczną. Piątnica (OSM) oferuje także własną wersję produktu: Twaróg Lekki w klinku, w opcji „open/close”.

Rodzący się popyt dostrzegają także przedstawiciele mleczarni Jana (ŚSM), którzy z początkiem roku wprowadzili na rynek Twaróg Średzki Extra 0% Fit w wygodnym i cenionym opakowaniu „otwórz/zamknij”.

Pomysł na dotarcie do segmentu osób zwracających uwagę na „spożywane” kalorie zaowocował stworzeniem odrębnego produktu także w spółdzielni Siedlce (OSM). Produkt 0% posiada walor systemu wielokrotnego otwierania i zamykania i stanowi nową jakość w ofercie tej firmy.



Strona 1 z 9