Euroser: Zwiększamy sprzedaż

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)



Wywiad z Bogusławem Włodarczykiem,
Prezesem Zarządu w Euroser


Dlaczego wciąż warto kupować produkty importowane, skoro dookoła słyszymy o zaciskaniu pasa, o oczekiwaniu jeszcze niższych cen przy zakupach do sieci?

Oferta firmy Euroser opiera się na importowanych markowych produktach premium. Produkty z tego segmentu są dużo mniej podatne na wahania rynkowe, ponieważ wyróżniają się najwyższą jakością. Produkty premium są skierowane do odbiorców, którzy rzadziej rezygnują ze swoich przyzwyczajeń żywnościowych, nawet w dobie kryzysu.

Co wynika z konfrontacji oczekiwań Państwa wobec 2012 roku a tym, co mamy za oknem?

Sukcesywnie realizujemy zeszłoroczne założenia i strategie względem roku 2012. Segment produktów nabiałowych premium ma dość stabilną pozycję na rynku polskim, więc pozwala nam na konsekwentne dążenie do zwiększania sprzedaży. Myślę, że większe zagrożenie braku realizacji planów może istnieć na poziomie wybranych produktów masowych.

Euroser dostarcza produkty dla klientów bardziej zamożnych, nie szukających okazji w dyskontach. Czy można powiedzieć, że liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie czy może rośnie częstotliwość zakupów produktów premium?

Wśród polskich konsumentów jest dużo klientów, dla których smak, jakość i sprawdzone pochodzenie produktu jest najważniejsze i determinują one decyzję o zakupie danego produktu. Aktualnie trendy zmierzają w stronę świadomego kupowania żywności. Jest to dla nas bardzo korzystny obrót sytuacji, ponieważ oferujemy produkty najwyższej jakości i widzimy możliwości rozwoju dla naszej działalności.

Jak zmieniają się oczekiwania tych konsumentów, którzy mają nieco więcej środków w budżecie domowym na zakupy produktów spożywczych? Czy widać przesuwanie się preferencji konsumentów w nabiale i powiększanie grupy koni pociągowych w kategorii np.: serowej? Co jest obecnie modne w delikatesach na stoisku z serami?

Klienci bardziej zamożni cały czas poszukują produktów spełniających wszelkie wymagania smakowe jak i jakościowe. Ogromnym i niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się sery dojrzewające. Kultura jedzenia serów dojrzewających stale ewoluuje pod wpływem zachodnich wzorców. Istotne dla konsumentów stały się pochodzenie sera, rodzaj mleka, z jakiego jest wytwarzany oraz czas dojrzewania, które mają istotny wpływ na nuty smakowe sera. Zmienił się również sposób podawania tych serów. Widać wyraźne wpływy kuchni europejskich, gdzie sery dojrzewające są wpisane na stałe w menu.

Jak Pana zdaniem wpłynął ten rok na kondycję firm produkujących oraz importujących nabiał do Polski?

Rzeczywiście można było odczuć delikatnie skutki kryzysu w całej Europie. Natomiast jako dystrybutor produktów nabiałowych premium, współpracujący z największymi producentami w Europie, nie zanotowaliśmy spadków sprzedaży.


Dziękuję za rozmowę.
Janusz Górski

Zobacz także