1. Aktualności
  2. Świat

Frost & Sullivan: Rynek produktów wspomagających odchudzanie wzrośnie dwukrotnie do 2015 r.

Źródło: nutritionhorizon.com
Autor: Barbara Wiercińska

Odsetek osób otyłych, który rośnie równomiernie zarówno w Europie jak i w Stanach Zjednoczonych, staje się coraz większy również wśród narodów azjatyckich – wynika z analizy Frost & Sullivan. Zdrowe jedzenie oraz zdrowy tryb życia, najlepsze rozwiązania pozwalające zachować szczupłą sylwetkę, pozostają dla wielu konsumentów sporym wyzwaniem. Dlatego rynek dodatków do żywności wspomagających odchudzanie ma przed sobą perspektywę dużego wzrostu. Z badań Frost & Sullivan można wnioskować, że przychody na tym rynku zwiększą się z 7,5 mln. $ w 2008 r. do 13,9 mln. w 2015 r. – uwzględniono tu m.in. składniki powodujące uczucie sytości/ tłumiące głód, wspomagające spalanie tłuszczu (termogeniki) i inne składniki pozwalające kontrolować wagę.

– Większa aktywność ekonomiczna oraz wzrost przychodów wśród osób pracujących w krajach azjatyckich, takich jak Chiny czy Indie, skutkują odejściem przez konsumentów z tych krajów od diety tradycyjnej. Coraz więcej osób żywi się tak, jak ludzie na zachodzie. Co więcej, coraz więcej osób ma siedzący tryb życia, co ma swoje odbicie w rosnącym wskaźniku otyłości i w zainteresowaniu klientów lepszym zarządzaniem własnym zdrowiem.
Odpowiedzią producentów są dodatki do żywności mające wspomagać utrzymanie odpowiedniej wagi, których popularność rośnie globalnie. Najwięcej problemów sprawia sektorowi spożywczemu znalezienie odpowiedniego miejsca dla tego typu produktów na rynku oraz długotrwałe procedury przewidziane dla nowej żywności, która ma być dostępna w Europie. Ogranicza to innowacyjność wytwórców i powoduje wahania rynku. Innym wyzwaniem dla przemysłu jest stworzenie produktów funkcjonalnych i jednocześnie smacznych przy użyciu dopuszczonych składników, których smak jest często niepożądany– wyjaśnia raport.
Aby odnieść sukces na rynku produktów wspomagających utrzymanie odpowiedniej wagi, producenci powinni znaleźć innowacyjne sposoby na przedłużenie trwałości dodatków, pracować nad zapewnieniem odpowiedniej legislacji oraz wprowadzać na rynek nowe składniki. Wytwórcy muszą również skupić się na budowaniu równorzędności marek, używając co-brandingu – konkluduje raport. Dodatkowo powinni dostarczać dokumentacji technicznej i jasno ilustrować zalety, jakie niesie ze sobą produkt wspomagający odchudzanie oraz mówić o jego bezpieczeństwie, aby następnie stworzyć efektywną komunikację marketingową.