1. Aktualności
  2. Świat

Fonterra wypuszcza na rynek mleko w proszku bez laktozy. Szacuje też wzrost rynku

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Pełne mleko w proszku instant zawiera 2% laktozy i ma być kolejną mocną pozycją w ofercie nowozelandzkiego giganta. Andrew Maude, Dyrektor Kategorii Proszków Konsumenckich w firmie Fonterra powołuje się na fakt, iż duża grupa konsumentów w Azji i Ameryce Południowej obawia się nietolerancji laktozy, która w krajach Południa jest znacząco wyższa niż w krajach Północy.

Nieprzypadkowo Fonterra zorganizowała debiut produktu podczas targów Gulfood w Dubaju, na który przybyło 90 tys. odwiedzających oraz 5 tys. wystawców.
Segment produktów niskolaktozowych należy do najszybciej rozwijających się: dotyczy to nie tylko klasycznych produktów, ale i lodów. Globalna wartość żywności bezlaktozowej osiągnęła poziom 5,6 mld euro za 2015 rok. Szacuje się, że roczna dynamika osiągnie 6% licząc do 2020 roku.
Fonterra wprowadziła też na rynek w Nowej Zelandii mleko świeże Anchor Zero Lacto.