1. Aktualności
  2. Świat

Korea Południowa: Rynek rośnie, Fonterra korzysta

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Dzięki wejściu w życie zasad umowy handlowej Free Trade Agreement (FTA) w grudniu 2015 roku, Fonterra uzyskała 16% sprzedaży na tym rynku. Nowozelandczycy sprzedają sery do Korei o wartości 50 mln USD co jest porównywalne z wartością eksportu do USA. Nowa Zelandia ma kwotę wolną od cła na 7 tys. ton, która rosnąć będzie o 3% rocznie.


Cła na cheddar i mozzarellę będą zniesione odpowiednio po 7 i 12 latach. Po 15 latach wygasną kwoty na pozostałe sery. Po 15 latach zniesione będą taryfy na masło, odżywki dla dzieci, tłuszcz mleczny.
Udział nowozelandzkiego cheddara w rynku tego sera w Korei wzrósł do 60% z 50% w 2015 roku.
Niedawno Fonterra zbudowała w Korei Południowej magazyn dla swoich produktów.
Konsumpcja produktów mleczarskich w Korei Południowej rosnie. W 1990 roku Koreańczycy spożyli artykuły mleczarskie w ilości 43,8 kg per capita w ekwiwalencie mleka. W 2014 roku było to już 72,4 kg.