1. Aktualności
  2. Świat

Parmalat rozwija produkcję wyrobów organicznych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Jak podaje Elopak zmiana zwyczajów zakupowych jest wyraźna – coraz więcej Włochów oczekuje wyższej jakości i może za nią zapłacić. Elopak powołuje się na badania przeprowadzone na zlecenie Anabio, stowarzyszenia rolniczego reprezentującego producentów żywności bio. Z badania wynika, że włoscy konsumenci są skłonni zapłacić 15% więcej za żywność organiczną jako wytworzoną w sposób zrównoważony i przyjazny dla środowiska.


Dotychczas włoscy konsumenci uważali, że trudno jest kupić produkty mleczarskie z Włoch i że bardziej dostępne są produkty importowane. Obecnie jednak sytuacja zmieniła się, a włoski mleczarski sektor organiczny jest trzecim pod względem wielkości po płatkach i owocach i warzywach. Jego udział w sektorze żywności bio wynosi 10-11%, a prym wiodą mleko i jogurty. Produkty mleczarskie bio noszą też coraz częściej marki regionalne.
Swój udział w rozwoju segmentu bio ma Parmalat, który w marcu 2014 roku wypuścił mleko Biologico poprzez mleczarnię Centrale del Latte di Roma. Dziś mleko to pakowane jest karton Pure-Pak Diamond Curve z orygionalną nakrętką.
W marcu 2015 roku Parmalat wypuścił mleko organiczne z zakładu Berna w południowej Kampanii. W kwietniu 2015 roku kolejny zakład: Latterie Friulane z regionu Friuli wypuścił mleko organiczne. Za nim poszły kolejne trzy zakłady (marka Carnini i Lactis bio z Lombardii oraz Solac organic z Kampanii)
Wszystkie marki regionalne używają kartonów 1 l Pure-Pak Diamond Curve.