1. Aktualności
  2. Polska

Müller Polska: Nasz wynik za 2016 rok jest niezagrożony

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Niezależnie od tego, czy koniunktura jest korzystna czy nie, każdy z uczestników rynku musi sobie na nim radzić. Istotne jest maksymalnie wykorzystywanie wszystkich nadarzających się sposobności, by zwiększać poziom zysku, sprzedaży i udziałów rynkowych – mówi Forum Mleczarsiemu Handel Sebastian Łykowski, Sales Manager w Müller Polska. – Każdy przedsiębiorca powinien oceniać perspektywy rozwoju swojej firmy, przez pryzmat okazji, jakie stwarzają konsumenci, klienci, otoczenie mikro i makroekonomiczne – inaczej trudno o sukces. W Müller Polska staramy się podążać własną drogą w biznesie, niezależnie od koniunktury. Dzięki temu kolejny rok zamykamy z poczuciem dobrze wykonanej pracy – wskazuje manager firmy Müller Polska.


– Priorytetem jest dla nas rynek polski, gdzie sukcesywnie rośniemy, w każdym kanale sprzedaży. Najwięcej w tzw. rynku tradycyjnym i dyskontowym, ale także w kanale hipermarketów, o którym mówi się, że przechodzi kryzys. Taką dynamiką wzrostu sprzedaży, bez wsparcia akwizycją, nie może poszczycić się żaden z naszych konkurentów, a przecież konkurencję mamy znamienitą, zarówno w postaci koncernów zagranicznych, jak i polskich producentów. Jako, że dynamika ekspansji na rynku krajowym rośnie zgodnie z naszym planem, w dalszym etapie planujemy także wejście z Polski na rynki krajów bałtyckich
Nasz wynik finansowy w roku 2016 nie jest zagrożony. Osiągniemy założone plany, pomimo zwiększonych inwestycji w rozwój rynku, jak i w reklamę telewizyjną oraz promocje konsumenckie – podkreśla nasz rozmówca.
– W IV kwartale 2016 roku zdecydowaliśmy się wejść w kategorię deserów czekoladowych, wprowadzając na rynek nasz nowy produkt – Crème au Chocolate z linii De Luxe, dostępny w trzech wariantach smakowych: czekolada, pistacja, orzech. Crème au Chocolat to 150 g czystej, czekoladowej przyjemności. Wierzymy głęboko, że polski konsument jest zainteresowany produktem bardziej ekskluzywnym, będąc gotów zapłacić za odpowiednią jakość, jaką proponuje mu Müller. Nieznacznie zmieniliśmy również portfolio deserów ryżowych Riso, wprowadzając smak orzechowy, który jest w Polsce bardzo popularny. Kontynuujemy także rotację smakami Müllermilch w postaci Limitowanych Edycji. Obecnie jest to Müllermilch Limited Edition American Brownie. Przyszły rok będzie za to obfitował w zwiększoną aktywność Müller Polska, a co za tym idzie w jeszcze więcej nowości produktowych – dodaje Sebastian Łykowski.
– Inwestujemy zawsze adekwatnie do potrzeb i naszych możliwości. Każda wydana złotówka musi przynieść zysk. Jesteśmy firmą prywatną, gdzie nie ma miejsca na myślenie kategoriami wypełniania minimów produkcyjnych. Liczy się szybka i trafna odpowiedź na potrzeby konsumenta, w czym mają nam pomagać ponoszone nakłady – jak dotąd tak właśnie jest.
– Jesteśmy prawie w każdej sieci handlowej w Polsce, dlatego łatwiej byłoby wskazać niewielką ilość lokalizacji, w których nas nie ma. Co więcej, w tym roku bardzo mocno nastawiliśmy się na wsparcie naszej obecności w sieciach lokalnych. Pomimo, że nie dysponujemy siecią przedstawicieli handlowych dedykowanych obsłudze tego kanału, poziom naszej dystrybucji ważonej rośnie. Przybywa nam klientów, wspólnie organizujemy coraz więcej akcji promocyjnych. Jestem w pełni usatysfakcjonowany prężnym rozwojem polskich sieci lokalnych, z którymi rośniemy także i my – podsumowuje 2016 rok Sebastian Łykowski, Sales Manager w Müller Polska.