1. Aktualności
  2. Świat

Francja: Danone zyskuje w odżywkach, ale traci w produktach świeżych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Dochód ze sprzedaży w dziale Fresh Dairy Products spadł z 11,13 mld euro do 11,06 mld euro w roku kalendarzowym 2015. Dużo lepiej działo się w segmencie Early Life Nutrition, gdzie odżywki wygenerowały wzrost z 4,4 mld euro do 4,99 mld euro. Dział Medical Nutrition również poprawił wyniki z 1,43 mld euro do 1,59 mld euro. Powyższe wyniki pokazują jak dekoniunktura wpływa na pogorszenie wyników. Jak dotąd żaden z wielkich zachodnich koncernów w dziale mleczarskim nie może pochwalić się wzrostami sprzedaży. Co innego zaś sprzedaż odżywek.


W obszarze produktów świeżych firma osiągnęła wzrost na rynku amerykańskim (+3,2% wartościowo), ale odczuwała spadek sprzedaży na rynku rosyjskim w segmencie produktów niskiej ceny. Wyraźne wzrosty odnotowano zaś w Argentynie, Meksyku, Japonii. Spowolnienie nastąpiło zaś na rynku brazylijskim. W krajach UE firma dążyła do powrotu na ścieżkę wzrostu, co udało się w trzecim i czwartym kwartale.
Danone czerpie zyski w obszarze odżywek dla dzieci. Wyroby z Europy marki Aptamil i Nutrilon świetnie sprzedawały się w Chinach. Sukcesem było stworzenie własnej sieci dystrybucji internetowej oraz sprzedaży poprzez sklepy specjalistyczne. Sprzedaż odżywek Dumex natomiast nie uległa zmianie. Duże wzrosty w segmencie odżywek Danone odnotował także na rynku latynoamerykańskim i afrykańskim.