1. Aktualności
  2. Polska

Piątnica jedną z czołowych polskich marek

Źródło: JBcomm
Autor: Monika Czaplicka

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy pnie się w górę w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek. Wartość marki w porównaniu do 2014 r. wzrosła o 20% do 336,5 mln złotych.
W rankingu polskich marek organizowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” Piątnica zajęła wysokie 41. miejsce, awansując w stosunku do zeszłego roku o 8 pozycji. Wartość marki według autorów rankingu wzrosła w ostatnim roku o 20% i szacowana jest na 336,5 mln złotych.

Wskazuje to na rosnący potencjał ekonomiczny OSM Piątnica, wpływający pozytywnie na jej wyniki finansowe. Warto przy tym podkreślić uznanie ze strony konsumentów wyrażone w szczegółowych rankingach – lojalności oraz postrzeganej jakości, gdzie Piątnica została uznana za najlepszą markę mleczarską na polskim rynku. Ponadto w rankingu marek, w kategoriach wg lojalności klientów oraz postrzeganej wartości marki, Piątnica została sklasyfikowana w ścisłej czołówce wszystkich polskich marek zajmując odpowiednio 13. i 15. pozycję.
– Uznanie konsumentów oraz czołowe lokaty w tak prestiżowym rankingu są potwierdzeniem, że w ciągu ostatnich lat udało nam się zbudować silną i cieszącą się ogromnym zaufaniem polską markę mleczarską – mówi Zbigniew Kalinowski – Prezes Zarządu Piątnica (OSM). Z punktu widzenia obszaru działalności firmy najbardziej cieszy nas pierwsze miejsce wśród marek mleczarskich dot. lojalności klientów oraz pierwsze miejsce w branży w rankingu postrzeganej jakości. Odzwierciedla to, jak bardzo ceniona jest przez konsumentów produkcja najwyższej jakości, świeżych, naturalnych produktów nabiałowych. Niesłabnące zaufanie, jakim obdarzają nas konsumenci od ponad 20 lat, jest wyłącznie efektem wysokiej jakości naszych wyrobów oraz właściwej organizacji dystrybucji na rynku polskim - dodaje Zbigniew Kalinowski.
Ranking „Rzeczpospolitej” to prestiżowa klasyfikacja marek konsumenckich, która publikowana jest na przełomie listopada i grudnia już od 2003 roku. Ranking obejmuje trzy najważniejsze kategorie – wartości, mocy i siły poszczególnych marek oraz 8 rankingów dla 60. czołowych polskich marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych składników wpływających na ich siłę. Tegoroczna klasyfikacja powstała we współpracy z firmami Millward Brown SMG/KRC i Acropolis Advisory na podstawie informacji dostarczonych przez firmy, danych rynkowych firmy Nielsen, a także badań konsumentów.