1. Aktualności
  2. Świat

Singapur: Fraser&Neave zwiększa dochód ze sprzedaży nabiału

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Dział Dairies Thailand kontynuuje wzrost zwłaszcza w przypadku marek Carnation oraz F&N Teapot. W ciągu ostatniego półrocza (październik 2014 – marzec 2015) firma zwiększała penetrację rynku, zwiększała znajomość marek u konsumentów oraz poprawiała dostawy surowca. W efekcie jej sprzedaż wzrosła o 15% w porównaniu do analogicznego okresu późniejszego.
Mniej powodów do radości dostarczył rynek malezyjski, gdzie sprzedaż po przeliczeniu na walutę singapurską wzrosła zaledwie o 1% (w walucie malezyjskiej o 3%). Tutaj właściwym rozwiązaniem okazały się działania oszczędnościowe, dzięki czemu zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 17%.


Fraser and Neave to firma założona przez braci Johna Frasera i Davida Neave’a w 1883 roku. Pierwotnie była firmą napojową, by w latach 30. ubiegłego wieku wejść w biznes piwny, a od 1959 roku jest bardzo aktywna w biznesie mleczarskim. Od 2000 roku firma działa także w branży nieruchomości (w tym nieruchomości handlowych) i mediów. Firma informuje o 18% wzroście zysku netto do 39 mln USD.