1. Aktualności
  2. Polska

Tetra Pak: Dystrybucja oczekuje częstszej zmiany opakowań

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© tetra pak

– Niemal wszystkie kanały dystrybucji częściej oczekują zmian opakowań i mają więcej oczekiwań w tej mierze od dostawców. Przede wszystkim są to hurtownie, dyskonty, sklepy typu Cash&Carry, ale także rynek tradycyjny. Każdy z tych kanałów ma właściwe dla siebie wymagania dotyczące zmian opakowań. Każdy z graczy na rynku chciałby być postrzegany jako innowacyjny i wyróżniać się – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksandra Jędrzejewska, Dyrektor Marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.


– Kategorie produktowe, które są najbardziej podatne na modyfikację opakowań w celu skutecznego zainteresowania konsumentów to przede wszystkim segment wyrobów premium oraz produkty funkcjonalne np. mleka funkcjonalne (mleko o obniżonej zawartości laktozy lub bezlaktozowe, mleko o obniżonej zawartości lub bez cholesterolu, mleko bez tłuszczu, mleko z dodatkiem minerałów, mleko z dodatkiem witamin, mleko z innymi dodatkami m.in. kwasami Omega-3, probiotykami, czy prebiotykami), napoje wzbogacane o witaminy, aloes, ekstrakt z zielonej herbaty, błonnik czy len oraz drinki owocowe na bazie wody mineralnej. W przypadku produktów funkcjonalnych opakowania nie tylko służą wyróżnieniu na półce, ale spełniają też funkcję edukującą o walorach danego produktu dla konsumenta – wskazuje Aleksandra Jędrzejewska.
– Dla konsumentów ważna jest przede wszystkim funkcjonalność, czyli łatwe otwieranie oraz przechowywanie produktów oraz ogólna wygoda korzystania z opakowania przy różnych okazjach spożycia. Tetra Pak oferuje zarówno małe, jednoporcjowe opakowania do konsumpcji „po drodze”, np. Tetra Prisma® Aseptic z zakrętką DreamCapTM, jak i większe, rodzinne kartony, które nie tylko dobrze chronią produkt przed światłem, ale które można też łatwo przechowywać – w przypadku opakowań aseptycznych bez potrzeby chłodzenia produktu.
– Warto jest modyfikować opakowanie, jego funkcjonalność i wydawać pieniądze na zmianę grafiki opakowań. Przede wszystkim po to, aby wyróżnić dany produkt na półce i zdobyć przewagę konkurencyjną, np. dzięki poprawieniu wygody użytkowania danego opakowania dla konsumenta – dodaje nasza rozmówczyni.
– Warto też pracować nad tworzeniem opakowań, które dzięki temu, że są przyjazne dla środowiska oraz nie uszczuplają nieodnawialnych zasobów naturalnych, chronią przyszłość naszej planety i kolejnych pokoleń. Jest to wyzwanie, któremu muszą sprostać producenci opakowań oraz firmy produkujące żywność.
Dzięki naszym wysiłkom w ubiegłym roku na rynku zadebiutowało pierwsze na świecie opakowanie kartonowe Tetra Rex® wyprodukowane w 100% z surowców odnawialnych. Zostało ono wykonane z papieru oraz tworzywa pochodzenia roślinnego. Także jego zamknięcie, TwistCapTMOSO 34, zostało wyprodukowane z materiałów odnawialnych, pochodzących z trzciny cukrowej. Obecnie opakowanie wprowadzane jest na rynek fiński przez mleczarnię Valio oraz szwedzki przez firmę Arla – podsumowuje Aleksandra Jędrzejewska, Dyrektor Marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.
Więcej na temat nowoczesnych opakowań dla mleczarstwa i trendów w tym zakresie w najnowszym wydaniu Forum Mleczarskie Handel 2/2015.