1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods rozwinie biznes w Afryce

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Szczególnym zainteresowaniem cieszy się Afryka Subsaharyjska, a w dalszej perspektywie Afryka Wschodnia. Obecne obroty z działalności na tym obszarze sięgają „zaledwie” 87,4 mln euro, ale plany są daleko idące: sięgają 270 mln euro.


Arla Foods planuje osiągnąć to poprzez sprzedaż mleka w proszku oraz mleka UHT, na które jest wysoki popyt zwłaszcza w dużych aglomeracjach wśród osób z klasy średniej. Obecnie produkty Arla Foods najlepiej sprzedają się w Nigerii i Wybrzeżu Kości Słoniowej, ale celem strategicznym jest wejście na rynek Ghany, Senegalu i Kongo, a następnie na wschód Afryki.
Arla Foods zaktualizuje swoją wiedzę w obszarze kultury i praw Afrykanów w poszczególnych krajach, aby lepiej poznać ich specyfikę i trafniej prowadzić biznes. Celem firmy jest też nie wpływać negatywnie na lokalne rolnictwo. Arla Foods prowadzi także w tym celu dialog z organizacjami pozarządowymi, w tym Action Aid.