1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Zamkniemy rok z dodatnią dynamiką sprzedaży

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Dla Spółki Hochland Polska był to ogólnie rok dobry – mówi Forum Mleczarskie Handel Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska. – Zostaliśmy dotknięci rosyjskim embargiem, które wstrzymało obiecująco rozwijający się biznes, a w pierwszym półroczu dotknęły nas wysokie ceny surowców, zmuszając do zwiększenia dyscypliny kosztowej. Aktualnie tocząca się na rynku polskim wojna cenowa, szczególnie bolesna na rynku serów dojrzewających, spowodowana m.in. rosyjskim embargiem, ma pewien negatywny wpływ na nasz biznes.
Mimo niełatwego otoczenia zamkniemy rok z dodatnią dynamiką sprzedaży oraz z wynikiem finansowym zbliżonym do planowanego.

– Rok 2014 to dla Hochland w Polsce rekordowa liczba nowości rynkowych, firma wprowadziła ich niemal 20. W styczniu Hochland Polska wprowadził do sprzedaży nowe sery pleśniowe pod marką Hochland . W marcu premierę rynkową miała nowa linia Almette fruit – linia serków Almette w wydaniu owocowym w trzech wariantach: Almette z Gruszką i Jabłkiem, Almette z Wiśnią i Żurawiną oraz Almette z Jagodą i Maliną. W połowie kwietnia do sprzedaży trafił bloczek topiony Gouda – nowy smak w rodzinie Hochland. W czerwcu do rodziny serów pleśniowych Valbon dołączyły nowe smaki: Valbon Camembert z morelami i Valbon Brie z suszonymi pomidorami. Hochland Kanapkowy z prażoną cebulką – to kolejna nowość, która w lipcu uzupełniła dotychczasową ofertę rodziny Hochland Kanapkowy. W sierpniu na rynku pojawiły się nowe Plastry topione Śmietankowe, a na początku września nowy kubek topiony Hochland! W październiku premierę rynkową miała Almette fruit z Morelą i Wanilią. Jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów oferując: puszysty serek ze znanymi i lubianymi owocami w wyrafinowanych połączeniach i „czystą” formułą – bez zagęstników, barwników i konserwantów. Linia Almette Fruit udowodniła, że Almette może istnieć również poza kanapką – wskazuje Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska
– Aktualnie i w perspektywie najbliższych lat realizujemy plan inwestycji wart około 25 mln zł. Dobre wyniki finansowe są podstawą do dalszego rozwoju firmy poprzez nowe inwestycje w nowoczesne technologie produkcyjne.
Na polskiej mapie dystrybucji serów Hochland praktycznie nie ma białych plam, współpracujemy ze wszystkimi sieciami detalu nowoczesnego i hurtowniami w Polsce – podsumowuje Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.