1. Aktualności
  2. Świat

USA: Coca-Cola poprawia wizerunek… mlekiem

Źródło: cbs news, bussinessinsider.com
Autor: Janusz Górski

Spadające wydatki Amerykanów na napoje gazowane wpływają na poziom dochodów i zysków korporacji na tyle, że Coca-Cola znów zadecydowała o dalszych inwestycjach w segmencie mleczarskim. W przeszłości Coca-Cola już w 2009 roku wprowadziła na rynek mleczny napój Vio. W 2011 roku Coca-Cola przejęła w Panamie firmę mleczarską Grupo Industrias Lacteas, w tym samym roku zainwestowała w napój mleczny Core Power. Już wtedy Coca-Cola mówiła, że jest to przejaw wielkich ambicji Coca-Coli w segmencie mleczarskim. Potem w 2014 roku Coca-Cola przejęła Tonicorp, głównego producenta mlecznego w Ekwadorze.


Nowy rodzaj mleka Fairlife będzie zawierał 50% więcej białka i 30% więcej wapnia. Dodatek wapnia czyni takie napoje w USA najszybciej rozwijającym się segmentem napojowym. Fairlife nie będzie zawierał laktozy.
Nowy napój pozycjonowany jest do segmentu premium i należy spodziewać się tego, że Coca-Cola wiele oczekuje od segmentu mlecznego. Jest to ciekawa sprawa, gdyż rynek tradycyjnego mleka w USA ma tendencję do stopniowego – ale jednak – osuwania się w dół.