1. Aktualności
  2. Świat

Brazylia: Arla Foods wzmacnia relacje z Vigor Alimentos

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© vigor alimentos

To de facto wzmocnienie obecności Arla Foods na kontynencie południowoamerykańskim. Jest to wzmocnienie o tyle ważne, że Vigor Alimentos to wiodąca mleczarnia w Brazylii. Arla Foods od 1986 roku współpracuje z partnerem brazylijskim w ramach joint-venture Dan Vigor. Teraz w zamian za udziały w joint-venture uzyska 8% udział w Vigor Alimentos.


Arla Foods wskazuje na system dystrybucyjny zbudowany przez Vigor, który jest silną stroną tego podmiotu. Arla zwraca także uwagę na fakt, że to najsilniejszy i największy rynek tego regionu. Roczny wzrost rynku ocenia się bowiem na 5%, a rozmiar rynku na 4. w zestawieniu rynków na całym globie. Brazylia to bowiem 200 mln mieszkańców i szybko rosnąca klasa średnia. Brazylia ma być obiecującym rynkiem dla marki Lurpak, Arla, Castello. Arla Foods planuje stworzyć dodatkowe struktury zajmujące się marketingiem i sprzedażą w kanałach dystrybucji Vigor Alimentos.
Vigor Alimentos ma 14 zakładó1) produkcyjnych, 18 centrów dystrybucji I obsługuje 40 tys. sklepów. Zatrudnia 6000 osób. Firma ma 36% rynku mleka w proszku i mleka skonsdensowanego. Udziałw rynku konsumenckim ocenia się również na 36%. Udziałw rynku smarowideł to 14%. Vigor Alimentos jest częściowo właśnością koncernu JBS. Firma osiągnęła w 2014 roku obroty rzędu 826 mln € (po przeliczeniu).