1. Aktualności
  2. Polska

Ryki (SM): Konsumenci wolą ser z etykietą

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© ryki (sm)

– Wybierając ser, konsumenci kierują się nie tylko smakiem i ceną, ale też komfortem. W tej kwestii raczej nic się nie zmieni, dlatego też produkty konfekcjonowane wciąż notują duże wzrosty, a producenci kładą duży nacisk na rozwój swojej oferty w tym zakresie – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w Ryki (SM). – Wiąże się to z jednej strony z rozwojem sieci dyskontów, gdzie towary są zapakowane i gotowe do włożenia w koszyk, a z drugiej z rosnącą świadomością konsumentów, którzy wolą dostać towar oznakowany etykietą. Dzięki temu mogą przeczytać opis każdego produktu i wybrać najlepszy dla siebie – wskazuje Wiceprezes mleczarni Ryki (SM).


– Nie znaczy to, że krojenie sera na wagę jest anachronizmem i odejdzie w przeszłość. Wielu klientów robi zakupy na zapas i tak pewnie pozostanie. Plastry są używane głównie do kanapek, jednak ser żółty w Polsce ma dużo szersze zastosowanie kulinarne. W naszej strukturze sprzedaży wciąż dominuje ser w blokach. Ser rycki w plastrach obecny jest na rynku polskim od 4 miesięcy. Niemniej jednak trend wyraźnie idzie w stronę „konfekcji”, dlatego planujemy wprowadzić kolejny format w postaci kawałków – dodaje nasz rozmówca.
– Chcemy też uruchomić własną linię do konfekcjonowania. W związku z tym pracujemy też nad wzmocnieniem naszej obecność w dyskontach. W tej chwili Ryki (SM) ma już zaplanowaną na wrzesień akcję In-Out w Biedronce. W sieci tej po raz pierwszy pojawi się Rycki Edam w plastrach. Dopiero po wejściu na dobre do dyskontów możemy oczekiwać wyraźnego przyrostu sprzedaży serów konfekcjonowanych – zauważa Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w Ryki (SM).