1. Aktualności
  2. Polska

Mleczarnia Turek: Konsumenci stają się świadomi produktów „clean label”

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mleczarnia turek

– Serki do smarowania należą do kategorii serów świeżych – największej kategorii na rynku serów w Polsce. Dzielą się na puszyste i kremowe, a ich wybór zależy od preferencji konsumentów. Ci zaś stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów. Świadomość ta wynika z wpływu świata mediowego oraz samych producentów, którzy umieszczają ważne informacje na opakowaniach produktów nie tylko w postaci listy składników – mówi Forum Mleczarskiemu Alicja Strójwąs, Senior Brand Manager w Mleczarni Turek.

– W odpowiedzi na trend świadomego konsumenta w ofercie Mleczarni Turek jest gama produktów pod marką Turek NaTurek Puszysty. Każdy produkt z tej linii zawiera jedynie naturalne składniki. W procesie produkcji nie są wykorzystywane ani substancje, które są uzupełnieniem naturalnych składników mleka, ani kształtujące teksturę i stabilność produktu. Dzięki temu możemy pochwalić się tzw. czystą etykietą „clean label”. Trend świadomego konsumenta to także zwracanie uwagi na kaloryczność produktu oraz zawartość konkretnych składników w produkcie. W odpowiedzi na ten trend pod parasolem marki Turek znajdziemy również produkty z linii Turek Figura z obniżoną zawartością tłuszczu –dodaje Alicja Strójwąs.
– Świadomy konsument to też ten, który poszukuje nowości oraz ciekawych, unikalnych smaków wśród swoich ulubionych produktów. Aby zaspokoić potrzeby tych konsumentów Mleczarnia Turek wprowadza nową odsłonę wśród serków twarogowych Tartare. Tym razem w limitowanej edycji pojawi się smak z włoską inspiracją. Tartare Pesto di Basilico – serek twarogowy z bazylią, o smaku oliwek i parmezanu – z pewnością doda życiu smaku! – mówi o nowym produkcie Senior Brand Manager w Mleczarni Turek.
– Wśród dynamicznie rosnących segmentów serków do smarowania są także serki na bazie mleka koziego. Konsumenci coraz chętniej sięgają po tego typu serki jako urozmaicenie swojego jadłospisu. Obecnie rynek serków kozich zdominowany jest przez produkty o naturalnym smaku. Konsumenci lubią jednak sery smakowe, a smak ziołowy jest jednym z trzech najpopularniejszych smaków serów do smarowania. Dlatego też w ofercie Mleczarni Turek pojawia się nowa odsłona serka koziego – Turek Kozi ziołowy – podsumowuje Alicja Strójwąs, Senior Brand Manager w Mleczarni Turek.