1. Aktualności
  2. Świat

Nielsen: Rynek marek własnych w Polsce i Europie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Jak podaje PLMA w swoim corocznym raporcie poświęconym markom własnym w poszczególnych krajach, w Polsce udział marek własnych wartościowo w segmencie serów twardych wyniósł w 2013 roku 46,7%, a w mleku UHT: 46,6%.


W Czechach najwyższy poziom sprzedaży marek własnych pod względem wartości obserwuje się natomiast w obszarze maślanek (65,9%), twarogów (57,9%) i kefirów (47,1%). Sery pleśniowe sprzedawane pod markami własnymi stanowiły zaś 43,4%, śmietanka UHT: 24,8%, a śmietana 22,9%.
Dla porównania w Niemczech największy udział sprzedaży marek własnych pod względem wartościowym odnotowano w kategorii mleka: 76,8%, mleka skondensowanego 75,1%, twarogów 74,3%.
Na rynku słowackim analogicznie najwyższy udział wartościowy marek własnych w segmencie mleczarskim odnotowano w 2013 roku w segmencie kefirów: 77,5%, maślanki 74,5%, mleka UHT 61,6%, twarogów: 54,5%, śmietanki UHT: 49,8%, serów w kawałku 47,9%.