1. Aktualności
  2. Świat

Łaciate i Milko na liście Najcenniejszych Polskich Marek

Źródło: Mlekpol (SM)
Autor: Janusz Górski

Po raz dziesiąty dziennik „Rzeczpospolita” opublikował Ranking Najcenniejszych Polskich Marek. Znalazło się w nim 330 marek, w tym dwie marki produktów mleczarskich, Łaciate oraz Milko produkowane przez Mlekpol (SM). W rankingu mocy marek Łaciate zajęło miejsce 9., a według klasyfikacji wartości 40. Milko natomiast miejsce 269. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją rankingu obydwie marki zajęły wyższe pozycje.


W poszczególnych podkategoriach Łaciate zajęło następujące pozycje:
• Ranking mocy marek – 9. miejsce
• Najsilniejsze marki 2013 – 18. miejsce
• Najczęściej wybierane marki – 28. miejsce
• Świadomość marki – 48. miejsce
• Priorytet w świadomości – 50. miejsce
• Postrzegana jakość – 16. miejsce
• Lojalność klientów – 12. miejsce
• Prestiż – 34. miejsce
Miejsce w rankingu jest dużym wyróżnieniem i prestiżem. Ranking zawiera wiele różnych kategorii marek, między innymi: telekomunikacja, handel, usługi, produkty alkoholowe i żywnościowe. Na podium Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek niezmiennie utrzymały się Orlen, PKO Bank Polski oraz Biedronka.
Łaciate i Milko to najbardziej znane marki produktów mleczarskich w Polsce, wytwarzanych przez Mlekpol (SM). Marka Łaciate funkcjonuje na rynku od 1996 roku, wielokrotnie reklamowana w mediach, posiada bogate portfolio zawierające mleko, masło, śmietany i śmietanki, serki śmietankowe, znane i doceniane przez konsumentów.