1. Aktualności
  2. Świat

Bel: Produkty markowe poprawiają wyniki sprzedażowe

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Tylko dobre marki gwarantują rozwój firm mleczarskich – tyle można wywnioskować z tego, co pokazuje Grupa Bel w wynikach finansowych za trzy kwartały 2013 roku. Choć wzrost obrotów wydaje się być nieznaczny: tylko 2,2%, to i tak przekroczenie 2 mld € poziomu sprzedaży budzi szacunek.


Jeżeli odejmiemy różnice kursowe, okaże się, że wzrost sprzedaży wyniósł prawie 5%. Zarząd Grupy Bel wskazuje przy tym na produkty markowe, jako czynniki decydujące o wzroście sprzedaży. Dobre wyniki osiągnięto na problematycznym, bo nasyconym rynku zachodnioeuropejskim, a jeszcze lepsze na rynku ukraińskim. Nieco mniej satysfakcjonujące były wyniki sprzedaży na rynku amerykańskim oraz Azji i Pacyfiku. Tradycyjnie stabilną sprzedaż mimo niepokojów politycznych odnotowano na rynkach Bliskiego Wschodu.