1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Nie ma zaskoczenia chłonnością rynku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Przewidujemy dalszy wzrost kategorii serów kremowych oraz, z innego poziomu oczywiście, solankowych i kozich – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Branża serowarska podlega podobnym regułom, jak każdy inny segment FMCG, a rosnące ceny surowców powodują spadek rentowności i odwrotnie – dodaje nasz rozmówca


– Innowacje produktowe i opakowaniowe, rozwój nowych kategorii oraz segmentu premium są odpowiedzią na rosnące aspiracje konsumentów. Oznaki kryzysu sprzyjają rzecz jasna markom własnym, które rozwijają się wraz z dyskontami, lecz brandy bronią się innowacjami oraz inwestycjami w reklamę – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.
– Nasze prognozy na 2014 rok zakładają dalszy wzrost kosztów, więc rentowność firm mleczarskich i naszej branży raczej się nie poprawi. Z nadzieją oczekujemy na urynkowienie rynku mleka w 2015 roku, co powinno wyeliminować zjawisko wzrostu cen spowodowanego ograniczeniem podaży przez niektóre podmioty rynkowe – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.