1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Wygoda produktu to klucz w negocjacjach z handlem

Źródło: Hochland Polska
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Zauważaliśmy trend w kierunku produktów i opakowań odpowiadających na „zabiegany” tryb życia współczesnych konsumentów, którzy nie chcą jednocześnie rezygnować ze zdrowej żywności. Ich potrzeby zaspokaja np. nasza nowa linia twarogowych serów w plastrach. Współcześni konsumenci poszukują innowacji produktowych i opakowaniowych. Rozwój nowych kategorii jest odpowiedzią na rosnące aspiracje konsumentów – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
– Obserwujemy półkę serów i zauważamy ogromną różnorodność opakowań, dostosowanych do specyfiki kilkunastu segmentów rynku sera. Wspólnym mianownikiem jest z pewnością trend do podnoszenia wygody konsumpcji, np. opakowania typu „otwórz/zamknij”, a także indywidualizacja serii produktów w ramach marek parasolowych – dodaje nasz rozmówca.


– Nowe Plastry Twarogowe Hochland, łączące typową dla naszych produktów wygodę konsumpcji z trendem w kierunku tradycyjnych, domowych smaków, zyskały w ciągu kilku miesięcy uznanie rynkowe i akceptację handlu. Ten niewątpliwy sukces chcemy teraz ugruntować intensywną kampanią reklamową. Także nowe, owocowe smaki Almette zdobywają podniebienia konsumentów – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
– Wygoda produktu jest często elementem kluczowym w negocjacjach handlowych, bowiem to oczekiwania konsumentów są wytyczną do negocjacji, a dla nas są również wytyczną do działania – podkreśla nasz rozmówca. – Aktualne trendy, „czysta” receptura i nie posiadanie w składzie zagęstników, barwników i konserwantów - były impulsem do poprowadzenia udanych działań w obszarze serów kremowo twarogowych Almette. Teraz realizujemy te założenia w kolejnych kategoriach. Sery żółte Hochland w plasterkach dostępne są w nowej, bardziej naturalnej odsłonie. Nowe, wyróżniające się opakowania podkreślają silne korzyści i wyróżnialność marki Hochland: „Bez konserwantów” i „Bogaty w wapń”.
Oczywiście oznaki kryzysu sprzyjają markom własnym, które rozwijają się wraz z dyskontami, ale produkty brandowe bronią się innowacjami oraz inwestycjami w reklamę – wskazuje wyraźnie Jacek Wyrzykiewicz.
– Wzrost sprzedaży produktów pod markami własnymi zależy od kilku czynników. Rosnące ceny surowców powodują spadek rentowności i odwrotnie, co w prosty sposób wpływa na prognozy wzrostu tej kategorii. Rok 2013 to okres wzrostu większości cen surowców, w niektórych przypadkach – jak np. masło – do poziomów rekordowych. Prognozy na 2014 rok zakładają dalszy wzrost kosztów, więc rentowność branży nie poprawi się, a wzrost kategorii będzie zależny głównie od preferencji i finalnych wyborów konsumentów – dodaje PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.